Gå til innhold

Do


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var det å gå på do (nr2) etter klipping? Gruer meg veeldig..

Anonymous poster hash: bb6aa...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte be om lakserende :lol: fikk det de 3 dagene på sykehuset. Turte ikke å presse så det stoppet lissom litt opp :P

Anonymous poster hash: d6026...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke klippet, bare revnet litt... men nr 2 var litt strevsomt. Ikke fordi det gjorde så vondt kanskje, men fordi pressinga minnet meg om fødsel..skrekk o gru. Det hender fortsatt at det er litt vondt (4 mnd etter fødsel). Hvis man ikke tør å presse så mye så hjelper det å ta papir og presse med mot undersiden av endetarmsåpningen (litt vanskelig å forklare men)



Anonymous poster hash: 47519...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre enn forventet:) er du hard i magen så kjøp duphalac på apoteket:)

Anonymous poster hash: 95ac1...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke klippet, men revnet grad 3a (inkl rift i lukkemuskelen). Det tok tid å gjøre nummer to den første uka og jeg måtte ta lactulose for å holde avføringen myk, men utenom det gikk det bedre enn forventet.

Anonymous poster hash: edc68...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd for å bæsje og ikke minst å presse, men det gikk over all forventning. Hadde avføring dagen etter fødselen og der var ikke vondt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 070bc...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble klippet og hadde også et digert blåmerke på ene siden av underlivet (baby ble hentet med vakuum). I tillegg til at jeg sliter med å ha avføring på ukjente toaletter.

Når jeg måtte så måtte jeg, og da var det bare å ta det pent og rolig og bruke den tiden jeg trengte. Det var ikke mange dagene før alt var som normalt. Ikke fikk jeg hard avføring heller.

Det er bare å hoppe i det. Å la være er ikke et reelt alternativ ;)

Anonymous poster hash: ee46c...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk litt olje rundt åpningen. Da kommer det lettere uten å måtte presse så voldsomt.

Anonymous poster hash: 42c80...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt forjævlig, vondt og følte alt revna opp på nytt. Ble både klippet og revnet. Bedre etter noen dager, men vondt i en måned, ubehagelig i en måned til.



Anonymous poster hash: 0a985...a14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba om piller hver gang, de virker over natten og så er alt mykt og null stress om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig greit. Turte ikke presse så hardt, men det gjorde ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...