Gå til innhold

Når er mann gammel nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 😅

Jeg er ei jente på 19år, og er sammen med en fantastisk fyr på 21år. Vi har vært sammen i nesten 3år, og vi har det helt fantastisk sammen! 😍

Jeg er ferdig med helsefagarbeider vg2 nå nylig, og skal starte påbygg til høsten. Jeg vet at økonomien ikke er helt der enda, men kjæresten er i fast arbeid som postmann og jeg har en jobb ved siden av skolen. Vi bor sammen, noe vi har gjort i 1,5år og alt fungerer flott mellom oss!

I det siste har vi begynt å snakke om dette å få barn, men jeg er veldig usikker på når vi kan "regnes som voksne nok". Søstrene mine var tidlig ute og fikk barn i alder av 20 og 22, og de har greid seg flott.

Så spørsmålet er, når er mann "gammel nok"? Noen tips til noen som vurderer å bli foreldre? 😊

Anonymous poster hash: d7b30...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. 😅

Jeg er ei jente på 19år, og er sammen med en fantastisk fyr på 21år. Vi har vært sammen i nesten 3år, og vi har det helt fantastisk sammen! 😍

Jeg er ferdig med helsefagarbeider vg2 nå nylig, og skal starte påbygg til høsten. Jeg vet at økonomien ikke er helt der enda, men kjæresten er i fast arbeid som postmann og jeg har en jobb ved siden av skolen. Vi bor sammen, noe vi har gjort i 1,5år og alt fungerer flott mellom oss!

I det siste har vi begynt å snakke om dette å få barn, men jeg er veldig usikker på når vi kan "regnes som voksne nok". Søstrene mine var tidlig ute og fikk barn i alder av 20 og 22, og de har greid seg flott.

Så spørsmålet er, når er mann "gammel nok"? Noen tips til noen som vurderer å bli foreldre? 😊

Anonymous poster hash: d7b30...3a4

Huff. Lev nå litt og vær litt unge og egoistiske først da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du har utdanning og fast jobb er mitt tips :)



Anonymous poster hash: d343d...c42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som føles rett, så lenge dere er stabile i parforholdet så kommer resten etterhvert. Enkelt blir det ikke, men det finnes ikke NOE galt i å sette et liv til verden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at  det er et varsel når man spør seg selv "når er man gammel nok".   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som føles rett, så lenge dere er stabile i parforholdet så kommer resten etterhvert. Enkelt blir det ikke, men det finnes ikke NOE galt i å sette et liv til verden <3

Bortsett fra at de mister ungdomstiden alt for tidlig og må ta det igjenni 40 års krisa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er et varsel når man spør seg selv "når er man gammel nok".

Jeg nærmer meg 30 og lurer av og til på om jeg er gammel nok til å få barn.. Hehe.

Tror det er et modenhetstegn å reflektere over egen alder i forhold til familieforøkelse. Nok av eksempel på de som ikke gjør det!

Til TS: jeg kjenner flere som fikk barn i 20 årsalderen og som har klart seg veldig fint. Og så kjenner jeg noen som kunne ønske de kunne fått akkurat det samme barnet bare 5 år senere.. Det er et kjedelig svar, men det er helt klart en økonomisk fordel å være ferdig med utdannelse og å være i fast jobb før man får barn.

Anonymous poster hash: 1e2c6...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis jeg var deg ville jeg ventet enda noen år. 



Anonymous poster hash: f766f...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent i hvert fall 10 år.



Anonymous poster hash: d9489...e40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...