Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis grunnen er at de skal spare penger kan de bare gå til byfogden og bli viet der og gi fanden i å holde fest etterpå.

Hvorfor går du automatisk ut ifra at det er grunnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Hvorfor går du automatisk ut ifra at det er grunnen?

Vi skal ha et alkoholfritt bryllup, og det er ingen som har reagert på det. Jeg synes mange kan bli veldig slitsomme med litt alkohol innabords(spesielt mine foreldre :fnise: ), og vi vil ikke at noe slikt skal ødelegge for vår dag. Heldigvis holder brus og kaffe lenge for de fleste, også blir det jo mye billigere ;)

Pga det Aspera skrev.

Det er jo ellers svært få som ellers ikke drikker i ens omgangskrets. De vet man jo om, og da er det jo greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Pga det Aspera skrev.

Det er jo ellers svært få som ellers ikke drikker i ens omgangskrets. De vet man jo om, og da er det jo greit.

Hva vet du om det? :klo: I mitt bryllup var halvparten av gjestene avholds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med han over.

Greit nok, det er jo brudens dag osv. men når man først inviterer slekt langveisfra, hele familien og vennekretsen møter opp på vielse og på fest, med dyre gaver og pyntet, så er det bare ren høflighet å servere ett glass vin til maten.

Ingen som sier at det nødvendigvis trenger å være åpen bar på brudeparets regning, men ror jeg hadde blitt litt småsnytt om kelneren hadde fyllt vinglasset mitt med solo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Er litt enig med han over.

Hun, jeg er en same.

Greit nok, det er jo brudens dag osv. men når man først inviterer slekt langveisfra, hele familien og vennekretsen møter opp på vielse og på fest, med dyre gaver og pyntet, så er det bare ren høflighet å servere ett glass vin til maten.

Nemlig, man virker så grådig ellers.

Ingen som sier at det nødvendigvis trenger å være åpen bar på brudeparets regning, men tror jeg hadde blitt litt småsnytt om kelneren hadde fyllt vinglasset mitt med solo.

Ja, pinadø, man er jo på fest for helvete og skal drikke og feire bruden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga det Aspera skrev.

Det er jo ellers svært få som ellers ikke drikker i ens omgangskrets. De vet man jo om, og da er det jo greit.

Javel, men det var ikke det grunnlaget jeg diskuterte på. Og det med at det er få som ikke drikker i ens omgangskrets, det er vel litt relativt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Javel, men det var ikke det grunnlaget jeg diskuterte på. Og det med at det er få som ikke drikker i ens omgangskrets, det er vel litt relativt, er det ikke?

Nei, antallet har holdt seg konstant de siste 15 årene.

Endret av "gjest"
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, antallet har holdt seg konstant de siste 15 årene.

I din omgangskrets ja! Men så var det ikke det jeg mente var relativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Skal det være, så skal det være. Det er en tradisjon man må følge her.

Mm. Det var akkurat det som var poenget mitt, hvis jeg hadde blitt invitert i et alkoholfritt bryllup så hadde jeg respektert brudeparets tradisjon, og ikke drukket alkohol mot deres vilje. Akkurat som om jeg ikke hadde troppet opp i ditt bryllup og krevd at du skulle legge vekk drinken fordi jeg var avholds. Et bryllup burde jo være en setting man kan være litt rund i kantene i.

Og hvis man aldri havner opp i en slik situasjon fordi ens venner har samme forhold til alkohol som en selv, så er jo det bare en bonus!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Mm. Det var akkurat det som var poenget mitt, hvis jeg hadde blitt invitert i et alkoholfritt bryllup så hadde jeg respektert brudeparets tradisjon, og ikke drukket alkohol mot deres vilje. Akkurat som om jeg ikke hadde troppet opp i ditt bryllup og krevd at du skulle legge vekk drinken fordi jeg var avholds. Et bryllup burde jo være en setting man kan være litt rund i kantene i.

Og hvis man aldri havner opp i en slik situasjon fordi ens venner har samme forhold til alkohol som en selv, så er jo det bare en bonus!

Vel, men jeg ser ikke for meg en eneste grunn til at noen skulle bli sur pga gjestene holdt seg med alkohol selv.

Sist jeg var i et sådant alkoholfritt bryllaup så brøt den harde kjerne opp etter kakeetinga og drog til puben pga bryllaupe var så steike kjedelig. Det er hva som skjer hvis ikke man får seg et glass vin/øl til maten og åpen bar til kvelds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men jeg ser ikke for meg en eneste grunn til at noen skulle bli sur pga gjestene holdt seg med alkohol selv.

Sist jeg var i et sådant alkoholfritt bryllaup så brøt den harde kjerne opp etter kakeetinga og drog til puben pga bryllaupe var så steike kjedelig. Det er hva som skjer hvis ikke man får seg et glass vin/øl til maten og åpen bar til kvelds.

Kom på besøk til sørlandet så skal jeg introdusere deg for et par folk som kan gi deg et helt lass med grunner til å bli sure. :gjeiper: Om grunnene holder vann er en annen sak, men folk har nå sine meninger og et bryllup er som sagt en anledning til å være litt rund i kantene.

Jeg er enig i at et alkoholfritt bryllup er dørgende kjedelig etterhvert. Men så er det heller ikke sånn at jeg griner hvis jeg går glipp av en mulighet til å dra på fylla, det finnes nok av helger. Og ferier. Og helligdager. Og ukedager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men jeg ser ikke for meg en eneste grunn til at noen skulle bli sur pga gjestene holdt seg med alkohol selv.

Hva med at man har familiemedlemmer som har alkoholproblemer og etter all sannsynlighet kommer til å drikke seg snydens, bli ufine, ødelegge dagen og gjøre en flause etter en annen? Det er ihvertfall en begrunnelse jeg har sett relativt ofte når brudeparet ønsker alkoholfri fest. Helt legitimt, synes jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Kom på besøk til sørlandet så skal jeg introdusere deg for et par folk som kan gi deg et helt lass med grunner til å bli sure. :gjeiper: Om grunnene holder vann er en annen sak, men folk har nå sine meninger og et bryllup er som sagt en anledning til å være litt rund i kantene.

Hadde jeg vært noe annet enn trønder så hadde jeg skammet meg dypt. Dere galninger sørpå virker så lite generøse og gjestfrie.

Jeg er enig i at et alkoholfritt bryllup er dørgende kjedelig etterhvert. Men så er det heller ikke sånn at jeg griner hvis jeg går glipp av en mulighet til å dra på fylla, det finnes nok av helger. Og ferier. Og helligdager. Og ukedager.

Vel, man drar ikke i dem, eller man går på en annen fest etter kakene. Verre er det egentlig ikke hvis egen vindunke ikke er på tale.

Hva med at man har familiemedlemmer som har alkoholproblemer og etter all sannsynlighet kommer til å drikke seg snydens, bli ufine, ødelegge dagen og gjøre en flause etter en annen? Det er ihvertfall en begrunnelse jeg har sett relativt ofte når brudeparet ønsker alkoholfri fest. Helt legitimt, synes jeg.

Det er jo sånt som gjør bryllaupene til legender i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er litt sjokkert over at folk ville ha gått tidlig eller nektet å komme hvis de ikke fikk drikke alkohol. Er ikke det viktigste å feire dagen sammen med brudeparet, og å gi de en fin kveld? Man kan jo ha det gøy uten alkohol også, så jeg tror ikke at alle bryllup uten alkohol automatisk blir kjedelige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært noe annet enn trønder så hadde jeg skammet meg dypt. Dere galninger sørpå virker så lite generøse og gjestfrie.

Det er godt vi er mange sørlendinger da, og at vi alle er forskjellige! ;)

Vel, man drar ikke i dem, eller man går på en annen fest etter kakene. Verre er det egentlig ikke hvis egen vindunke ikke er på tale.

Jeg vil si det ikke er verre enn å dra i bryllupet og godta at man ikke alltid kan få det som man vil, og at det ikke er en grunn til å oppføre seg som en tverr femåring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest "gjest"

Når man kjører langveis fra, har med en dyr gave, så virker det knuslete å få servert cola i koppen til maten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men jeg ser ikke for meg en eneste grunn til at noen skulle bli sur pga gjestene holdt seg med alkohol selv.

Sist jeg var i et sådant alkoholfritt bryllaup så brøt den harde kjerne opp etter kakeetinga og drog til puben pga bryllaupe var så steike kjedelig. Det er hva som skjer hvis ikke man får seg et glass vin/øl til maten og åpen bar til kvelds.

alkoholikere i familien, eller som meg - faen så redd for fulle folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel mye mer om de som ikke gidder å komme i et alkoholfritt bryllup enn de som inviterer. Tragisk at man må ha så liten selvtillit at man må ha i seg alkohol for å tørre å snakke med folk og ha det gøy. Det at det blir kjedelig uten alkohol sier meg at de som mener det, antagelig er verdens kjedeligste folk som ikke evner å snakke med folk eller ha det gøy uten å drikke. Hadde det vært meg som hadde invitert til alkoholfritt bryllup ville jeg vel bare glad de som MÅ ha alkohol for å ha det gøy ikke kom :-)

Til TS: selvfølgelig kan dere ha alkoholfritt bryllup! Det er deres dag, og dere som bestemmer :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...