Gå til innhold

Faste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går man ned i vekt av det? Jeg har ikke spist noe i dag og føler ikke for det heller, såå ja:) Tror jeg klarer hele dagen uten mat. Ikke kom med noe sånt som "er du du" eller "er du gal". Just answer my question. thanks

Anonymous poster hash: 711a2...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du vil ikke det. Kroppen går i sparebluss. Kan hende du går opp i vekt også, da kroppen prøver å binde mest mulig vann til senere



Anonymous poster hash: de7e8...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du vil ikke det. Kroppen går i sparebluss. Kan hende du går opp i vekt også, da kroppen prøver å binde mest mulig vann til senere Anonymous poster hash: de7e8...7ed

Om jeg lar være å drikke da?

Anonymous poster hash: 711a2...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, du vil ikke det. Kroppen går i sparebluss. Kan hende du går opp i vekt også, da kroppen prøver å binde mest mulig vann til senere

Anonymous poster hash: de7e8...7ed

 

 

Selvfølgelig går du ned i vekt når du faster lenge nok. Kroppen kan ikke lage energi av ingenting selv om den går aldri så mye i sparebluss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg lar være å drikke da?

Anonymous poster hash: 711a2...522

 

Hvorfor skal du gjør det? Det er ikke vannet i kroppen du vil bli kvitt, det er fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg lar være å drikke da?

Anonymous poster hash: 711a2...522

Da blir du dehydrert og kroppen din sliter. Du kan få kognitiv svikt i tillegg til organsvikt. IKKE SMART

Anonymous poster hash: de7e8...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som helst galt i å faste en dag. Periodisk faste er utbredt innen fitnessmiljøet. Om du søker på leangains, eat-fast-eat, warrior diet, etc, så ser du at dette er ganske utbredt, og forsket mye på. Men ikke fast flere dager i strekk. 

 

Om du går ned i vekt eller ikke kommer helt an på kaloribalansen din. Om du ligger i underskudd over lengre tid går du ned. Om du derimot faster i dag og fråtser i morgen, så du kommer i overskudd totalt, så går du ikke ned i vekt. Om du faster i dag og veier deg i morgen vil du ha gått ned i vekt, siden du ikke har mat i magen, og antageligvis mindre vann i kroppen. 

 

Du går ikke i sparebluss av å faste en dag eller to. Det er om man ligger i underskudd over lang tid kroppen skrur ned forbrenningen. Det anslås at det går omtrent 3 dager med total faste før kroppen går i sparebluss. 



Anonymous poster hash: 77d9a...04b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i 4 uker uten en matbit. Ble innlagt på sykehus to ganger for justering av glukose, kalium og salter i tillegg til væsketilførsel. Masse blodprøver fra pulsåren. Jeg har en psykisk lidelse som gjorde at flashback førte til at jeg ikke fikk ned en matbit... Jeg gikk ned i vekt, men det var ikke hensikten.

Anonymous poster hash: 3818f...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av å faste en dag nei.



Anonymous poster hash: b2c39...d30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide ikke spise ei heil jul. Tror det var ca fra 18 des til 31. Raste ned i vekt. Drakk bare vann. Svimla konstant. Greide ingenting. Mistet 5 kg på 5 dager. Greide bare bittesmå porsjoner da jeg begynte å spise igjen. Gikk opp 6-8 kg bare jeg så på mat! Og slet med å få kroppen igang etterpå. Gjorde det ikke p.g.a slaking.

Gikk det 2-3 månder etterpå så mistet jeg store dotter med hår.

I følge legen kunne det skje. Jeg som hadde så tykt hår ble livredd for å bli skallet 😔

Tok lang tid før håret mitt ble det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...