Gå til innhold

Hvorfor sliter så mange med sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye synsing her må jeg si. Det er ikke bare en grunn til at folk får sosial angst.

Jeg gikk forresten i barnehage da jeg var liten, og jeg har sosial angst. Det er jo et traume som gjør at man utvikler det, og traume kan man jo tolke som flere ulike ting. Poenget er at det skjedde noe som gjorde at man er redd for sosiale situasjoner og mennesker.

Det kan være mange ulike ting. Det kan være mobbing, foreldre som kjefter og kritiserer mye, generelt en utrygg oppvekst eller andre ting. En kan jo utvikle sosial angst i voksen alder også.

Synes folk kan la være å synse så mye når de ikke har peiling. Ja, det kan stemme for noen at de fikk sosial angst av å bare være hjemme med mamma, og noen med sosial angst kler seg nøytralt og andre ikke. Ingen er helt like og alle sliter ikke med samme.

Noen kan være livredd for å gå på bussen, mens andre synes det er greit. Noen er relativt velfungerende og andre ikke.

Det er en ganske stor gruppe med mange ulike mennesker.

Anonymous poster hash: 34bbb...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Herregud, tror du alle med sosial angst forteller deg det? Jeg festet, pyntet meg og hadde ikke musikk som hovedinteresse. Jeg farget ikke håret i en crazy farge, og hadde ikke masse piercinger. Håper du selv skjønner hvor tåpelige innlegg du kommer med nå. 

 

Folk med sosial angst forteller ikke hver og en mann at de har det. Mange holder det for seg selv. Og de fleste liker å kle seg nøytralt og fikse seg normalt, så de glir inn i mengden.

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

 

Neivel, så snakker jeg om de som er åpne om det, da.

 

Skjønner ikke hvorfor du skal angripe sånn. Nokså barnslig og hører ingen steder i en debatt. Vær saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det synes jeg er rart. Jeg kjenner folk med sosial angst som bryr seg om utseendet, og jeg selv gjør og gjorde det. Jeg bruker riktignokk ikke sminke, det er fordi jeg føler meg finere uten. Jeg fikser hvertfall håret å prøver å se bra ut når jeg går ut. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

Kommenterte dette jeg også,men da fikk jeg bare beskjed om at jeg misforsto.

Anonymous poster hash: 5c747...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det som er i norge er at det på en måte har blitt "vanlig" å ha sosial angst og depresjon i hvertfall blant ungdom er selv ungdom så vet faktisk hva jeg snakker om. Når ungdommer har en dårlig dag eller en dårlig periode, som egentlig skyldes hormoner sier de at de har en depresjon. Hvis vi ikke føler oss vel med folk vi ikke kjenner har vi sosial angst. Selvfølgelig er det noen som faktisk har angst å depresjoner, men for å kunne si at du faktisk er syk må du få en legeevaluering, 

som hvertfall halvparten av de som sier at de er "syk" ikke har.



Anonymous poster hash: a048e...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det som er i norge er at det på en måte har blitt "vanlig" å ha sosial angst og depresjon i hvertfall blant ungdom er selv ungdom så vet faktisk hva jeg snakker om. Når ungdommer har en dårlig dag eller en dårlig periode, som egentlig skyldes hormoner sier de at de har en depresjon. Hvis vi ikke føler oss vel med folk vi ikke kjenner har vi sosial angst. Selvfølgelig er det noen som faktisk har angst å depresjoner, men for å kunne si at du faktisk er syk må du få en legeevaluering,

som hvertfall halvparten av de som sier at de er "syk" ikke har.

Anonymous poster hash: a048e...9ee

Hvordan vet du det? Ber du dem vise erklæring fra lege og psykolog?

Forstår litt hva du mener siden endel misbruker noe som er en diagnose for å beskrive helt normale ting.

Ellers tror jeg ikke at det er så mange av de som har diagnosen som går rundt og forteller det til alle. Noen er mer åpne, men mange forteller det ikke så da lurer jeg jo litt på hvordan du vet at halvparten ikke har det.

Anonymous poster hash: 34bbb...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Ber du dem vise erklæring fra lege og psykolog?

Forstår litt hva du mener siden endel misbruker noe som er en diagnose for å beskrive helt normale ting.

Ellers tror jeg ikke at det er så mange av de som har diagnosen som går rundt og forteller det til alle. Noen er mer åpne, men mange forteller det ikke så da lurer jeg jo litt på hvordan du vet at halvparten ikke har det.

Anonymous poster hash: 34bbb...fc8

Du må jo innrømme at det er påfallende at "alle" har sosial angst plutselig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neivel, så snakker jeg om de som er åpne om det, da.

 

Skjønner ikke hvorfor du skal angripe sånn. Nokså barnslig og hører ingen steder i en debatt. Vær saklig.

Snakket om de som er åpne? Jeg kjenner også de som har vært åpne, som du heller ikke kan se på at har sosial angst. Jeg vet ikke hvordan du kommer fra til den konklusjonen du har funnet fram til, men jeg synes det er jævla rart. 

 

Er ikke angriping, det er hard og brutal ærlighet. Det du sier ER tåpelig, og jeg synes du burde tenke etter hva du skriver. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Snakket om de som er åpne? Jeg kjenner også de som har vært åpne, som du heller ikke kan se på at har sosial angst. Jeg vet ikke hvordan du kommer fra til den konklusjonen du har funnet fram til, men jeg synes det er jævla rart. 

 

Er ikke angriping, det er hard og brutal ærlighet. Det du sier ER tåpelig, og jeg synes du burde tenke etter hva du skriver. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Har du kanskje ikke fått med deg alt jeg har skrevet? :P

Oppsummering:

Jeg snakker om de jeg kjenner som selv sier at de har sosial angst. Det er mange. De fleste av dem er tenåringer ennå.

Hva mener du jeg bør tenke over? :klo: Skriver om mine egne observasjoner, som jeg har påpekt. Hvordan er det tåpelig og galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Har du kanskje ikke fått med deg alt jeg har skrevet? :P

Oppsummering:

Jeg snakker om de jeg kjenner som selv sier at de har sosial angst. Det er mange. De fleste av dem er tenåringer ennå.

Hva mener du jeg bør tenke over? :klo: Skriver om mine egne observasjoner, som jeg har påpekt. Hvordan er det tåpelig og galt?

Da får du lese det første innlegget ditt på nytt. Jeg har lest alt du har skrevet, jeg sikter til at du kategoriserer oss med sosial angst i en helt egen gruppe, ja, for det var det du gjort, basert på antagelser og det hva folk har fortalt deg. Du tenkte ikke over alle de som ikke har fortalt deg noe. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså det som er i norge er at det på en måte har blitt "vanlig" å ha sosial angst og depresjon i hvertfall blant ungdom er selv ungdom så vet faktisk hva jeg snakker om. Når ungdommer har en dårlig dag eller en dårlig periode, som egentlig skyldes hormoner sier de at de har en depresjon. Hvis vi ikke føler oss vel med folk vi ikke kjenner har vi sosial angst. Selvfølgelig er det noen som faktisk har angst å depresjoner, men for å kunne si at du faktisk er syk må du få en legeevaluering, 

som hvertfall halvparten av de som sier at de er "syk" ikke har.

Anonymous poster hash: a048e...9ee

 

 

 

Du må jo innrømme at det er påfallende at "alle" har sosial angst plutselig?

 

Dette! Akkurat det jeg mener. Selvdiagonisering. Jeg stoler ikke på alle som sier de har sosial angst. Ja, kan godt tro at de er usikre på seg selv og ikke liker å snakke offentlig, men hallo, det er jo litt misbruk av betegnelsen og lite viser lite respekt til de som faktisk har sosial angst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da får du lese det første innlegget ditt på nytt. Jeg har lest alt du har skrevet, jeg sikter til at du kategoriserer oss med sosial angst i en helt egen gruppe, ja, for det var det du gjort, basert på antagelser og det hva folk har fortalt deg. Du tenkte ikke over alle de som ikke har fortalt deg noe. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

 

Lol, ja, jeg skrev at alle jeg kjenner som går rundt å sier at de har sosial angst kler seg kjedelig og gjør lite for å holde seg vakre. Og at mange av dem er musikkfrelst og gir seg ut for å ikke bry seg om hva andre mener om dem.

Det er jo helt sant. Hvorfor er det galt å skrive det?

Vet ikke hvordan DU er, men jeg har jo ikke møtt deg, så det er jo ikke relevant. Du faller jo ikke inn i den gruppa jeg beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, ja, jeg skrev at alle jeg kjenner som går rundt å sier at de har sosial angst kler seg kjedelig og gjør lite for å holde seg vakre. Og at mange av dem er musikkfrelst og gir seg ut for å ikke bry seg om hva andre mener om dem.

Det er jo helt sant. Hvorfor er det galt å skrive det?

Vet ikke hvordan DU er, men jeg har jo ikke møtt deg, så det er jo ikke relevant. Du faller jo ikke inn i den gruppa jeg beskriver.

Ja, så du kategoriserer de med sosial angst, noe som ER tåpelig.

 

Anonymous poster hash: 0e892...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, så du kategoriserer de med sosial angst, noe som ER tåpelig.

 

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

 

Nei, jeg kategoriserer den gruppa jeg kjenner til.

 

Skrev det jo i en av mine tidligere innlegg at jeg ikke kjenner alle og ingen over 30.

Så nei, jeg "kategoriserer ikke de med sosial angst", jeg kategoriserer de jeg kjenner som går rundt å snakker om den sosiale angsten sin.

Alle de har fellestrekk, så det er jo helt riktig å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler menneskene i Norge er mer dømmende. Eller kanskje det bare er jeg som dømmer dem om at de er dømmende. Men har i hvert fall mye mindre angst i utlandet og er ikke så "redd" menneskene der jeg ferierer. Noen som føler det samme?



Anonymous poster hash: 541e6...292
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kategoriserer den gruppa jeg kjenner til.

 

Skrev det jo i en av mine tidligere innlegg at jeg ikke kjenner alle og ingen over 30.

Så nei, jeg "kategoriserer ikke de med sosial angst", jeg kategoriserer de jeg kjenner som går rundt å snakker om den sosiale angsten sin.

Alle de har fellestrekk, så det er jo helt riktig å gjøre!

 

Du har aldri møtt jenter som tar vare på utseendet sitt, tydeligvis? Som har sosial angst? Den burde du virkelig endre på isåfall. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har aldri møtt jenter som tar vare på utseendet sitt, tydeligvis? Som har sosial angst? Den burde du virkelig endre på isåfall. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

 

Nei, ingen av de jeg kjenner som sier de har sosial angst tar vare på utséendet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ingen av de jeg kjenner som sier de har sosial angst tar vare på utséendet sitt.

Men da kan du uansett ikke skrive at du ikke har møtt jenter som gjør det, for det er langt fra sannheten. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo innrømme at det er påfallende at "alle" har sosial angst plutselig?

Ja, det blir misbrukt. Det har ikke jeg nektet for, men man kan allikevel ikke vite hvem som har det eller ikke.

Jeg irriterer meg jo selv over at folk selvdiagnoserer seg selv og andre, og man kan omtrent ikke være bare sjenert eller innadvendt. Det må liksom være noe galt med en bare fordi man ikke er utadvendt.

Folk liker å dømme andre og det er endel innlegg i denne tråden et godt eksempel på.

Selv så forteller jeg ikke at jeg har sosial angst. Kun til mine nærmeste som jeg stoler på. Kan aldri vite hvordan folk reagerer, så jeg velger å beskytte meg selv litt.

Anonymous poster hash: 34bbb...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men da kan du uansett ikke skrive at du ikke har møtt jenter som gjør det, for det er langt fra sannheten. 

Anonymous poster hash: 0e892...610

 

 

Omg, sånn som du hakker og leter etter noe å kritisere :P

 

Jeg kan skrive og har skrevet:

"Alle av de jeg kjenner som sier de har sosial angst kler seg dølt"

 

Det er helt korrekt. Du kan jo ikke påstå at det ikke er det? Gahd, altså : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...