Gå til innhold

vondt i kjeven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

shit, valget mellom to onder...

 

Har du prøvd Botox mot TDM? Det er det aller siste. Skal være så bra.

 

Jeg gikk til klinikk Oslo, for jeg tenkte de kunne sprøyte litt i kjeven, men de 4300 kronene var helt bortkasta.Hadde ingen effekt. (prøvde noe som heter "firkanta ansikt" (square face")

 

Skulle ha gått til en kjevespesialist som jobber for det offentlige i stedet.

 

Prøv Botox alle dere som sliter med TDM. Men ikke gå til klinikk Oslo!!! Altfor dyrt, og de har ikke peiling på kjeveleddsdysfunksjon.

 

Vanelige botoxplasser har ikke lov til å gi medisinsk botox. Legen min undersøkte det siden jeg vurderte denne. Man måtte visst være legespeisalist med ett eller annet ang nærver eller no

Anonymous poster hash: 65fe7...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vanelige botoxplasser har ikke lov til å gi medisinsk botox. Legen min undersøkte det siden jeg vurderte denne. Man måtte visst være legespeisalist med ett eller annet ang nærver eller no

Anonymous poster hash: 65fe7...bab

 

Jeg nevnte for fastlegen min at jeg hadde planer om å oppsøke klinikk O angående kjeven min. Han sa ingenting om det du nevner der. Uvitenhet antar jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens noe av det samme. Det klikker i kjeven hver gang jeg tygger. Opplever at det blir hovent når jeg spiser mat hvor kjeven må jobbe mye og dette resulterer i at jeg ikke klarer å bite tennene sammen - det går som regel over til neste dag. Får også smerter om jeg gaper høyt og prøver å tygge noe (eks spise eple).

Jeg gikk til tannlegen som henviste til kjevespesialist. Han fant slitasjeskade på begge sider, sannsynligvis pga tyggis-spising (!) Han sa at det kunne gå over av seg selv, men ingen garanti. Var på oppfølging 3 år etter. Røntgenbildene viste at den ene siden hadde reparert seg selv (var noe med at noe brusk hadde trukket seg tilbake og forårsaket klikking), mens den andre er permanent ødelagt.

Ikke noe de kan gjøre, men jeg prøver å begrense belastning for å holde den ene gode siden god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens noe av det samme. Det klikker i kjeven hver gang jeg tygger. Opplever at det blir hovent når jeg spiser mat hvor kjeven må jobbe mye og dette resulterer i at jeg ikke klarer å bite tennene sammen - det går som regel over til neste dag. Får også smerter om jeg gaper høyt og prøver å tygge noe (eks spise eple).

Jeg gikk til tannlegen som henviste til kjevespesialist. Han fant slitasjeskade på begge sider, sannsynligvis pga tyggis-spising (!) Han sa at det kunne gå over av seg selv, men ingen garanti. Var på oppfølging 3 år etter. Røntgenbildene viste at den ene siden hadde reparert seg selv (var noe med at noe brusk hadde trukket seg tilbake og forårsaket klikking), mens den andre er permanent ødelagt.

Ikke noe de kan gjøre, men jeg prøver å begrense belastning for å holde den ene gode siden god.

Dum lidelse...det er ingenting som hjelper, lettere med lidelser som man kan ta tabletter for.

 

Husker første gangen jeg fikk problemer med kjeven. Da ringte legen min til en spesialist for å forhøre seg, og fikk til svar at det var ingen ting å gjøre, han kaldte det et "alderstegn"  (jeg var under 40) og sa ta valium i 3-4 dager så kanskje det går bedre..

 

Akk, noen år etter. Jeg kan tygge, (men det kræsler i leddet da) Har en del smerter i kjevepartiet, særlig på den ene sida, der det har utvikla seg en "muskelknute".

 

Men du fikk altså beskjed om at du hadde overspist tyggegummi? Vel vel.   Men

 

kan jo hende at du har fått et slag mot ansiktet i forbindelse med en trafikkulykke eller lignende i din fortid.

 

Jeg har vært i to bilulykker, den siste ga meg et skikkelig trøkk mot ansiktspartiet, så for min del kan det komme av det. (at kjeven eller hodet får en støkk)

 

Lykke til med den stakkars kjeven din lille venn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...