Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

Tja! Snart tredve og gravid for tredje gang. Gift og jobber som lærer. Bor i en koselig leilighet med vår pusekatt. Ingen barn foreløpig. Har aldri vært sånn at jeg gledet meg til å skulle bli mamma, slik som veldig mange av mine venninner. Jeg elsker barn, men elsker å være alene og å kunne gjøre akkurat hva jeg har lyst til, akkurat når jeg vil. Mannen har bestandig ønsket seg barn.

 

Kort fortalt:

Var casuale prøvere en liten stund i 2013, men ble liksom aldri gravid. Har blitt gravid helt uplanlagt og ganske så overraskende alle tre gangene.

SA uke 8, august 2014

MA uke 11, mai 2015

Gravid igjen nå, september 2016

Tripp, trapp, tresko :nigo:

 

Etter MAen har vi testet, og det viser seg at jeg har lave progesteron-nivå. Men i denne graviditeten funket eggstokkene slik de skulle, og produserte nok progesteron. De satte meg på Crinone for sikkerhets skyld, men det trengte jeg ikke. På første UL ble jeg satt på blodfortynnende bare for sikkerhets skyld. Helsepersonell har tatt oss seriøst og gjort det de kan for å ta vare på meg, mann og baby. Mannen har blitt like knust hver gang, men han er superpositiv for at denne gangen skal det gå bra! I så fall blir det mai-baby. Hopp til side 6 for å lese fra positiv test ;)

Nå er spørsmålet; ER alle gode ting 3? Stay tuned :tongue: (det kan virkelig se sånn ut, assa!)

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tittelen på dagboka kan vel også tolkes på flere måter.

Jeg har egentlig aldri hatt tanker/ønsker om barn og liker friheten med å bare være oss to. Er det da så lurt å få barn? Samtidig håper vi at den tredje gangen, skal det gå bra.

Min mann har alltid ønsket seg barn. Etter å ha mistet to ganger, kjenner jeg også på det ønsket.

 

Jeg håper virkelig at i denne sammenhengen er alle gode ting tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar på blodprøvene i dag.

Stoffskiftet var helt perfekt.

Hormonnivåene var litt lave, så jeg blir sendt videre til gyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også følge deg! Jeg har også hatt en SA og en MA, men har nå en liten en på 6 mnd🍀 Håper virkelig den sitter neste gang hos deg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne følge deg! Har sniklest litt hos deg tidligere, så nå blr jeg vel legge igjen et spor også :sjenert: Håper at det går veien snart for dere! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også følge deg! Jeg har også hatt en SA og en MA, men har nå en liten en på 6 mnd Håper virkelig den sitter neste gang hos deg

Åååh, det gir meg håp!

Kan du fortelle litt mer om hva som skjedde med deg? Fortsatte dere bare å prøve, eller fikk dere noen oppfølging/hjelp?

 

Jeg vil også gjerne følge deg! Har sniklest litt hos deg tidligere, så nå blr jeg vel legge igjen et spor også :sjenert: Håper at det går veien snart for dere! :blomst:

Velkommen som "ikke-snik-leser" :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom snikende hin dagen, og for full fest i dag! Smerte! Korsrygg, livmor og lår er verst.

Er rart det der at det bare i perioder TR gjør vondt!

Da jeg var ung, hadde jeg lite plager. På 2.gym husker jeg at jeg måtte ligge i fosterstilling og klarte ikke være på skolen første dagen. Har nok med hormonprevensjon å gjøre, tenker jeg... Brukte p-stav i massevis av år, før jeg til slutt endte opp som et suicidalt kjerringmonster med TR 3 uker i mnd... Da var det bare å kvitte seg med den! Har ikke tenkt tanken på å skulle vende tilbake til hormoner etter det der!

Og etter å slutta med p-staven har jeg smerter første dagen, nesten hver gang. Noen ganger er verre andre. Rart!

Jeg har også korte sykluser, lite blødning og få dager med TR. Lurer på om det er derfor hormonnivåene mine var lave? :klo:

Var en vikarlege som skulle lese av prøvene mine, og hun var usikker på om det hadde noe å si for hun visste ikke hvor jeg var i syklusen da prøvene ble tatt. Rart at det ikke stod i papirene, siden hun som tok blodprøvene spurte når jeg hadde mens sist?

Jaja... Ble jo sendt videre til gyn. Håper ikke det tar lang tid... Merker at jeg har ikke lyst å vente mer... :cry:

Er så superhormonell i dag! Godt det går over :closedeyes:

God natt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, da... Aldri brukt å ha vondt de andre dagene. Men i dag må jeg altså ta smertestillende og føler meg helt elendig! Noen andre som har opplevd det sånn etter en utskraping? Har hatt en runde med TR etter da, så dette er andre runde. Men det gjorde ikke så vondt forrige gang :( Blør ganske mye ifht vanlig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hjelp av to ernæringsfysiologer til å gå ned i vekt nå.

Spiser hovedsaklig VELDIG mye grønnsaker og kjøtt for å få i meg protein :fnise: Og NULL sukker.

Er glad for at jeg slipper å telle kalorier, bare spise masse sunn mat.

Jeg synes selv at jeg er flink og at det går bra. Har ikke spesielt cravings på usunne ting. Er spent på om vekta beveger seg nedover. Jeg er kanskje litt for utålmodig sånn sett. Skulle gjerne gått ned 20 kg i går, liksom. Vet at det tar tiiiid. :vekt:

Jeg skal holde meg unna vekta de første mnd, tenker jeg! TR hjelper ikke akkurat på selvtilliten, blir så innmari oppblåst og samler vann!

Verste av alt er at jeg føler meg ikke akkurat tjukk/overvektig!

Men siden jeg har så lite muskler, må jeg passe på at vekta ikke øker :opplyser:  Og siden jeg har klart å legge på meg nesten 18 kg på 4-5 år, ja...da bør jeg skjerpe meg! Det er skummelt å tenke på at jeg legger på meg så lett :sad: Håper jeg klarer å ta de av igjen. Heia meg! :duskedame:

 

Nå er TR nesten over, og jeg har aldri hatt en så fæl periode før. Smerter hver dag, og mye blødning ifht vanlig. Håper det ikke blir sånn hver gang fremover nå. Da vil jeg heller være gravid!

Med min flaks er det vel sikkert flere mnd før vi får komme til gyn. igjen. Men vi har uansett snakket om å vente til sommerferien er over/utpå høsten med å være "uforsiktige" :nigo:

Vi orker ikke prøving. Vi tror begge at det bare blir stress.

Har lest litt på nettet at det er flere som får progesterontilskudd når de har mistet et par ganger, bare for sikkerhets skyld. Og mine nivåer var jo litt lave... Håååååper det er det som skal til, og at legen er enig!

Mannen er kjempepositiv og tror at alt ordner seg bare jeg får det tilskuddet. Han synes jo vi er så flinke til å bli gravide. Søting :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, og så bra at mannen er positiv  :hug: Har lest om flere som har hatt suksessfulle graviditeter etter å ha tatt progesterontilskudd, så håper det er det som skal til for dere  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er, og så bra at mannen er positiv :hug: Har lest om flere som har hatt suksessfulle graviditeter etter å ha tatt progesterontilskudd, så håper det er det som skal til for dere :)

Jaaaaa, håper også det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med. Hos oss var alle gode ting 3, for jeg mistet også 2 ganger før babyen ble værende i magen. Og han er 5 mnd på mandag!! :)

 

 

 

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med. Hos oss var alleting 3, for jeg mistet også 2 ganger før babyen ble værende i magen. Og han er 5 mnd på mandag!! :)

:hjerte:

Hei! :)

Husker deg fra første gang jeg var gravid. Kan du fortelle litt hva som skjedde? Fikk dere noen hjelp eller oppfølging? Send meg gjerne pm om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg ble litt irritert på fysioterapeuten min da jeg sa at jeg prøvde å gå ned i vekt. Sa at trivselvektrn min var mellom 57-60 kg. Da blr hun kjempeopptatt av hva BMIen min hadde vært. Rundt 20. Nei, det var alt for lavt. Herregud da... jeg eier jo nesten ikke muskler, og allikevel henger hun seg opp i BMI?! Jeg har aldri sett tynn ut, uansett hvor lett jeg er. Åh, gidder ikke bry meg om det. Jeg led ingen nød. Jeg har bestandig sett slank og frisk ut på 57-60 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
:klem: Vil gjerne følge deg. Og heie på den neste spira gjennom dataskjermen :) Jeg er usikker nå om det er liv i spira mi enda, men får høre på UL neste mandag. Håper alt går riktig for dere videre :blomst:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Vil gjerne følge deg. Og heie på den neste spira gjennom dataskjermen :) Jeg er usikker nå om det er liv i spira mi enda, men får høre på UL neste mandag. Håper alt går riktig for dere videre :blomst:

Velkommen, og lykke til! :) Spennende med UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på nettet om lavt progesteron. Det viser seg at jeg kan prøve å spise 750 mg C-vitamin hver dag. Det skal visst hjelpe eggstokkene å produsere progesteron selv! Jeg blir å prøve det fremover, ihvertfall mot vi eventuelt blir gravide igjen.

Leste også litt om østrogendominans. Der viser det seg at fettcellene produserer østrogen! Selv om jeg er såpass ung at østrogendominans er usynlig, tror jeg det bare er bra om jeg mister litt fett, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...