Gå til innhold

Veien mot å bli mamma til 2! ♡


Frøkenfryd30

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er slik at man får vondere rier om man har sterkere mens kramper :klo:

Jeg har nesten ikke vondt når jeg har mensen. Sjelden jeg tar smertestillende. Og synes riene var overkommelige. Jeg var riktignok litt dopa og husker ikke så mye nå :fnise: Men jeg husker at jeg aldri nådde dit at jeg trodde jeg kom til å dø.. Slik som jeg har hørt andre si de følte.

 

Husker på barneskolen når vi lærte om mensen så lærte vi at mens smertene slutter man å ha etter man har født barn.. Tidenes løgn :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke særlig menskramper og kun litt småvondt en dag. Mine rier var helt forferdelige (jeg trodde jeg skulle dø), så jeg tror den teorien der røyk Kakaoen (med mindre jeg er unntaket som bekrefter regelen eller har veldig lav smerteterskel :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le høyt selv her også! Tenkte nå på søndag at det kan vel ikke bli stort verre enn dette når man skal føde heller. Er så vant med disse krampene at jeg sikker tror det er startrier når jeg er i full fødsel :hoho:

Ikkje for å øydelegge moroa... men det er litt vondare å føde. Pittelitt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei menssmertene assa! Greit nok at "med verk og vonde skal du fødande," men må ein ha generalprøve på det kvar bidige mnd?

(Sitatet er forresten frå Bibelen. Så det er det Gud har å seie om saken)

 

Hahaha.. Dagens!! :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurer på om det er slik at man får vondere rier om man har sterkere mens kramper :klo:

Jeg har nesten ikke vondt når jeg har mensen. Sjelden jeg tar smertestillende. Og synes riene var overkommelige. Jeg var riktignok litt dopa og husker ikke så mye nå :fnise: Men jeg husker at jeg aldri nådde dit at jeg trodde jeg kom til å dø.. Slik som jeg har hørt andre si de følte.

 

Husker på barneskolen når vi lærte om mensen så lærte vi at mens smertene slutter man å ha etter man har født barn.. Tidenes løgn :opplyser:

Det kan godt hende! Jeg hadde helt sinnsyke mensensmerter før jeg ble gravid, type, måtte holde meg hjemme fra jobb og lå i fosterstilling selv etter maxdose med ibux og paracet.

 

Fødselen min... Kan beskrive den med et ord: smertehelvete fra ende til annen.

 

Meeen etter fødselen har jeg kun hatt mensensmerter 3-4 ganger og da er de myye mildere enn tidligere. Stort sett kjenner jeg lite eller ingenting :)

 

Har dine smerter vært like ille som før du fikk barn? Får håpe det hjelper med nr.2 da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje for å øydelegge moroa... men det er litt vondare å føde. Pittelitt

 

Haha, ja, men bare pittelitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Da var vi kommet til syklus dag nr. 12.

 

Jeg er forferdelig usikker denne mnd.

 

Begynte å spotte torsdagen for halvannen uke side, fredagskvelden kom TR for fullt. - Og varte fram til lørdag (gosh... kjedelig at det skal vare så lenge!)

 

På lørdagen hadde jeg migrene + endel murringer, noe som jeg trodde var mensen relatert... I går når jeg våknet hadde jeg ekstremt mye slim som la seg utenpå papiret når jeg tisset skvetten min :P Altså slik som EL slim blir beskrevet.. Var tørr som en ørken nedentil helt fram til utpå ettermiddagen, da kom det slim igjen! Siden har det ikke vært noe som helst...

 

Måtte jo da sjarmere gubben i seng i går kveld, men redd det var litt for sent, siden det ikke har vært noe mer slim siden.

 

(Ja, beklager alle detaljene), men jeg blir så forvirret... Synes det høres merkelig ut at mensen skal forsvinne på en lørdag også skal jeg få EL 2 dager etterpå :/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som EL-slim. EL kan jo være så tidlig som dag 10 i syklusen (hvis du har 26-dagers syklus eller kortere), så det går jo an... Sikkert lurt å bare fortsette å legge inn aksjer uansett :) Egget kan jo leve i opptil to dager hos noen. Bruker du EL-tester eller temping eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På same tid er det vanleg å ha eggløysing på dag 12 i syklus, så godt muleg du har hatt EL;) og forhåpentlegvis gir gårsdagens innsats resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som EL-slim. EL kan jo være så tidlig som dag 10 i syklusen (hvis du har 26-dagers syklus eller kortere), så det går jo an... Sikkert lurt å bare fortsette å legge inn aksjer uansett :) Egget kan jo leve i opptil to dager hos noen. Bruker du EL-tester eller temping eller noe?

 

Ja, mest sannsynlig var det nok det.  Har 28 dagers syklus, men slik som sist mnd kom den jo på dag 32, så jeg blir ikke helt klok på dette :P

 

Bruker verken el tester eller temping, burde nok kjøpt meg ny tester. Sist klaffet det etter 2 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å bli klok på dette med EL og syklus. Veldig fornuftig med EL-tester så får man i alle fall en pekepinn på når man har EL. Slimanalyse og alt det der har jeg bare gitt opp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mest sannsynlig var det nok det.  Har 28 dagers syklus, men slik som sist mnd kom den jo på dag 32, så jeg blir ikke helt klok på dette :P

 

Bruker verken el tester eller temping, burde nok kjøpt meg ny tester. Sist klaffet det etter 2 mnd :)

 

Åj, det var jo forsåvidt raskt (selv om jeg leste at du prøvde lengre før du "forsto" EL din). Håper det klaffer denne måneden for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dritt at du ikke forstår syklusen! Strevde litt med det samme, for lengden varierte sånn.. Men tipper kroppen din har kontroll, så bare få med mannen på det dere kan best - så det jo klaffe til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å bli klok på dette med EL og syklus. Veldig fornuftig med EL-tester så får man i alle fall en pekepinn på når man har EL. Slimanalyse og alt det der har jeg bare gitt opp :P

Nei, det er ikke det :/ Ja, får prøve med EL tester igjen. Det er bare så sykt kjedelig å bruke 400 kr hver syklus på disse testene. Men det er kanskje bedre allikevel, istedet for å måtte overanalysere hvert eneste tegn på noe som kan ligne EL. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, det var jo forsåvidt raskt (selv om jeg leste at du prøvde lengre før du "forsto" EL din). Håper det klaffer denne måneden for dere :)

 

Formulerte meg litt rart på innlegget mitt. Var prøvere i 6 mnd, men i pp 5 og 6 brukte jeg EL tester, ble gravid i pp6, altså etter 2 mnd med EL tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Formulerte meg litt rart på innlegget mitt. Var prøvere i 6 mnd, men i pp 5 og 6 brukte jeg EL tester, ble gravid i pp6, altså etter 2 mnd med EL tester :)

 

Ja, skjønte det :) Er du i dpo-land nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønte det :) Er du i dpo-land nå?

:)

 

Ja, men nå aner jeg faktisk ikke hvilken dag jeg er på.. Hadde el-smerter på dag 9, slim på dag 11.....  Så hvilken dag jeg faktisk hadde eggløsning aner jeg ikke, men ikm er iallefall 11.september, så leeenge igjen til jeg kan begynne med tester ennå :s Er vel liten vits i det også, siden vi ikke hadde sex før dag 11 (flere timer etter det siste slimet kom) og 12. Redd det var for sent. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det ikke var for sent, og at dere traff :) Egget slipper jo ikke før en stund etter EL-slim tror jeg? Du går uansett inn i en spennende tid. Håper den går raskt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det ikke var for sent, og at dere traff :) Egget slipper jo ikke før en stund etter EL-slim tror jeg? Du går uansett inn i en spennende tid. Håper den går raskt! :)

 

Takk for det :) Jeg er faktisk ikke helt sikkert, blir ikke klok på denne eggløsninga. :P Hvor befinner du deg i syklusen nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...