Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Det der med vogner er veldig individuelt ja :) Du får google litt etter best-i-test kombinert med å sette opp hvilke behov dere har. Og selvsagt er det viktig og ut å prøvekjøre dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpe vogn allerede i uke 14 vi  :sjenert: Men den var på tilbud altså :fnise: Og så hadde vi da allerede vært på ul to ganger, og sett at alt stod bra til :) Vi kjøpe Emmaljunga Duo med svingbare hjul, og den virker helt super, både i forhold til størrelse og kjøring :nigo:

 

Jippi for 10 uker :strix:

 

Oooh, jeg visste ikke at Emmaljunga hadde noe særlige vogner med svingbare hjul! Må sjekkes ut :hoppe: Skjønner godt at dere kjøpte den da. Da har dere jo sett bebis og at alt er fint, samtidig som dere var over den magiske 12'ukeren. Dette sammen med tilbud gjør det jo nesten umulig å la være ;)

 

Det der med vogner er veldig individuelt ja :) Du får google litt etter best-i-test kombinert med å sette opp hvilke behov dere har. Og selvsagt er det viktig og ut å prøvekjøre dem ;)

:jepp: Det blir så gøy! Gleder meg til den prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi sammen med et vennepar som har en sønn på 8 måneder :hjerte: Han er så fin!! Det virker så koselig å ha barn! Nå er han en skikkelig blidfis da, ler og smiler hele tiden :hjerte: Så da gleder man seg enda mer :ler: Jeg sa mens gutta var ute en tur til venninna mi at jeg var gravid, og hun ble såå glad. Skikkelig koselig reaksjon! Hun visste at vi prøvde, men har ikke turt å spørre hvordan det har gått :)

Er det noen andre av dere gravide som sliter med uren hud som symptom forresten? Jeg har fått så utrolig mye nupper på kinnene :( Blir helt avhengig av sminke, og føler meg generelt lite fresh av det. Har jo mer uren hud nå enn da jeg var fjortis :sjokk: Heldigvis omtrent bare nupper, med noen kviser en gang i blandt. Men nuppene er ganske kjipe, særlig når det blir mange av dem og de er røde.. Noen som har/har hatt og vet når det ev. går over? Huden er også mye fetere enn normalt. Før graviditet hadde jeg heller tørr enn fet hud i ansiktet! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi sammen med et vennepar som har en sønn på 8 måneder :hjerte: Han er så fin!! Det virker så koselig å ha barn! Nå er han en skikkelig blidfis da, ler og smiler hele tiden :hjerte: Så da gleder man seg enda mer :ler: Jeg sa mens gutta var ute en tur til venninna mi at jeg var gravid, og hun ble såå glad. Skikkelig koselig reaksjon! Hun visste at vi prøvde, men har ikke turt å spørre hvordan det har gått :)

Er det noen andre av dere gravide som sliter med uren hud som symptom forresten? Jeg har fått så utrolig mye nupper på kinnene :( Blir helt avhengig av sminke, og føler meg generelt lite fresh av det. Har jo mer uren hud nå enn da jeg var fjortis :sjokk: Heldigvis omtrent bare nupper, med noen kviser en gang i blandt. Men nuppene er ganske kjipe, særlig når det blir mange av dem og de er røde.. Noen som har/har hatt og vet når det ev. går over? Huden er også mye fetere enn normalt. Før graviditet hadde jeg heller tørr enn fet hud i ansiktet! :vetikke:

Så koselig å tilbringe tid med en baby :)

Jeg har opplevd helt det motsatte med huden jeg! Jeg sliter vanligvis litt med fet og uren hud, men huden har blitt bedre etter at jeg ble gravid. Virker som det er forskjellig fra person til person det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oooh, jeg visste ikke at Emmaljunga hadde noe særlige vogner med svingbare hjul! Må sjekkes ut :hoppe: Skjønner godt at dere kjøpte den da. Da har dere jo sett bebis og at alt er fint, samtidig som dere var over den magiske 12'ukeren. Dette sammen med tilbud gjør det jo nesten umulig å la være ;)

 

:jepp: Det blir så gøy! Gleder meg til den prosessen!

 

Du kan få understell med svingbare hjul til omtrent alle vognene tror jeg :nigo: Ja, ikke sant, måtte jo nesten slå til på det :fnise:

 

Jeg er også plaget med mer uren og fet hud enn jeg pleier. Fryktelig irriterende  :bond:  Men det har blitt litt bedre de siste ukene, og ellers har jeg bare vært flinkere til å rense ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh  :laugh: Eeelsker å se reaksjonene hos folk når man forteller noe positivt. Så fint av venninna di å bli så glad på deres vegne og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt inspirert av vognpraten og måtte inn på nettet og se på denne bugaboo-vogna. Fikk umiddellbart veldig lyst på den (men må jo ha noe(n) å legge oppi først  :fnise: ). Helt til jeg så prisen.  :sjokk: 10-12 000 for en vogn!?! Tydelig at jeg hvertfall ikke har snøring på prisnivået på barneutstyr, ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å tilbringe tid med en baby :)

Jeg har opplevd helt det motsatte med huden jeg! Jeg sliter vanligvis litt med fet og uren hud, men huden har blitt bedre etter at jeg ble gravid. Virker som det er forskjellig fra person til person det der.

 

Det er så rart hvor forskjellig en graviditet påvirker den enkelte! Fascinerende hvordan noen får fin hud, mens andre får mer uren. Gjelder jo også andre symptomer, hvordan noen kan være i super form, mens andre er sykemeldte hele veien :vetikke: Kroppen er så fascinerende!

 

Du kan få understell med svingbare hjul til omtrent alle vognene tror jeg :nigo: Ja, ikke sant, måtte jo nesten slå til på det :fnise:

 

Jeg er også plaget med mer uren og fet hud enn jeg pleier. Fryktelig irriterende  :bond:  Men det har blitt litt bedre de siste ukene, og ellers har jeg bare vært flinkere til å rense ansiktet :)

 

Satser på at denne urene huden er et av de symptomene som forsvinner ute i andre trimester ;) Jeg også er mer påpasselig med rensing nå. Man ser jo liksom mer nytten av det nå :ler:

 

Ååh  :laugh: Eeelsker å se reaksjonene hos folk når man forteller noe positivt. Så fint av venninna di å bli så glad på deres vegne og :)

 

Jaa det var utrolig koselig :strix:

 

Jeg ble litt inspirert av vognpraten og måtte inn på nettet og se på denne bugaboo-vogna. Fikk umiddellbart veldig lyst på den (men må jo ha noe(n) å legge oppi først  :fnise: ). Helt til jeg så prisen.  :sjokk: 10-12 000 for en vogn!?! Tydelig at jeg hvertfall ikke har snøring på prisnivået på barneutstyr, ja... :sjenert:

Hehe jaa det er sjukt dyrt! Bare å begynne å spare :ler::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så emosjonell/hormonell fortiden :skratte: Jeg ler mye, og har lett for å gråte. Det er jo nesten pinlig hvor mye jeg kan ta av på latteren om noen forteller/gjør noe morsomt. Når alle andre humrer litt begynner jeg å skratte og får så lættis at jeg begynner å grine og hikster.. Lenge etter at de andre er ferdig med å le :daane::hoho: Jeg elsker å le da, så akkurat det er jo bare deilig!

På den andre enden av skalaen er jeg også blitt den sippegurien. Ting gikk litt i mot i en sak i dag som jeg jobber med, og da måtte jeg virkelig ta meg sammen for å ikke begynne å grine midt i møtet :daane: Hjelp! I sted begynte jeg å gråte fordi jeg synes samboer var så snill og god mot meg. Han bare; "ikke gråt daaa" og skulle trøste. Han skjønte jo ingenting. Da sippet jeg bare enda mer, for han var jo så nydelig :hoho:

Disse hormonene altså. Gøy hvordan man kjenner på helt nye følelser og reagerer ulikt på ting enn man ellers ville gjort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre av dere gravide som sliter med uren hud som symptom forresten? Jeg har fått så utrolig mye nupper på kinnene :( Blir helt avhengig av sminke, og føler meg generelt lite fresh av det. Har jo mer uren hud nå enn da jeg var fjortis :sjokk: Heldigvis omtrent bare nupper, med noen kviser en gang i blandt. Men nuppene er ganske kjipe, særlig når det blir mange av dem og de er røde.. Noen som har/har hatt og vet når det ev. går over? Huden er også mye fetere enn normalt. Før graviditet hadde jeg heller tørr enn fet hud i ansiktet! :vetikke:

JA!!! Og fy søren, jeg føler meg skikkelig snytt. Både kaste opp og uren hud, er ikke det i meste laget liksom?? :fnise: Og de hormonene ja ... :fnise: Man blir jo helt uberegnelig faktisk. Lurer på om man kan frikjennes for drap fordi man var gravid, og dermed utilregnelig i gjerningsøyeblikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg endelig litt mer energi på jobb :strix: Det hjalp å ha et skikkelig vellykket møte. Jeg er jo fortsatt relativt ny (jobbet der litt over et år), så det er mange aspekter ved jobben jeg fortsatt synes er utfordrende. Da er det lett å føle seg veldig liten og lite kompetent til tider. Men i dag kom endelig mestringsfølelsen litt tilbake igjen :hoppe: og med mestringsfølelsen kom energien også. Rart det der :ler:

I morgen har jeg første ordentlige svangerskapskontroll :hoppe: Da skal vi se på blodprøvene jeg tok sist og søke om fødeplass :strix: Håper jeg får endel info også, og de bøkene/brosjyrene folk snakker om :hoppe: Det er så forskjellig hva folk får utdelt på disse timene har jeg sett, noen får masse info mens andre får ingenting. Håper jeg får :hoppe:

Også er det nå 10 dager til TUL :bond: Gruer meg og er nervøs - i tilfelle det er noe galt, og gleder meg helt vanvittig - sånn hvis alt er i orden. Håper på å se en frisk liten mageboer :hjerte: Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! Og fy søren, jeg føler meg skikkelig snytt. Både kaste opp og uren hud, er ikke det i meste laget liksom?? :fnise: Og de hormonene ja ... :fnise: Man blir jo helt uberegnelig faktisk. Lurer på om man kan frikjennes for drap fordi man var gravid, og dermed utilregnelig i gjerningsøyeblikket?

De kvisene altså. De skal du få billig av meg :bond: Håper huden bedrer seg snart, jeg liker ikke å føle meg som en fjortis. Med alle hormonene oppfører jeg meg kanskje som en også :skratte: Jeg krysser fingrene for at vi begge har nyyydelig porselenshud om noen uker :fnise::ler:

:hoho: om ikke, så burde man kanskje bli dømt som utilregnelig ja :hoho: Hormoner er ville greier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkjenner tiltalte seg skyldig eller ikke skyldig? - GRAVID!  :fnise:

 

Så bra du synes det er gøy og positivt med nye følelser! Det høres ut som en litt krevende men utrolig spennende og fin berg- og dalbane. Personlig synes jeg det er så fint å kjenne på skalaen av følelser man kan ha :-) Jeg tror latteranfall skremmer bort urenheter, så det er bare å fortsette å le! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa jeg også synes det er gøy å kjenne på ulike følelser, og det er morsomt hvor forsterket de blir nå!

Om latter skremmer bort urenheter bør jeg være kvisefri på null komme svisj :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

 

Har lest dagboka di lenge, men tydeligvis aldri fått somlet meg til å legge igjen et spor. :)

 

Jeg er faktisk av de heldige som har fått finere hud i graviditeten. Og håret blir jo knapt fett lenger! :danse: Men har mye annet rart som jeg gjerne hadde byttet med litt fett hår, er jo ikke akkurat som om jeg slipper å dusje mer enn to ganger i uka fordi håret ikke trenger en vask uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Værste er at sambuaren din sikkert kjem til å verte vant til det før det er over:P

 

:hoho: jaa, stakkars han! :ler:

 

:goodbye:

 

Har lest dagboka di lenge, men tydeligvis aldri fått somlet meg til å legge igjen et spor. :)

 

Jeg er faktisk av de heldige som har fått finere hud i graviditeten. Og håret blir jo knapt fett lenger! :danse: Men har mye annet rart som jeg gjerne hadde byttet med litt fett hår, er jo ikke akkurat som om jeg slipper å dusje mer enn to ganger i uka fordi håret ikke trenger en vask uansett. ;)

:velkommen: så koselig!

Åh, da er du heldig :hjerte: Men ja, vi har jo alle vårt :) Håret mitt er heldigvis som før, men huden er helt på fjortisstadiet. Aldri vært så avhengig av sminke som det jeg er nå :fnise:

På onsdag var jeg hos legen. Ganske skuffa egentlig. Legen spurte ikke en eneste gang om hvordan formen min var, men hastet bare med å fylle ut helsekortet og søke om fødeplass. Ville ikke ha urinprøven min heller :klo: Skulle ta blodprøver, men så klarte ikke han som skulle gjøre det det :kjefte: så nå har jeg store blåmerker på begge armene og må tilbake en annen dag. Litt irriterende! Men fikk heller ingen informasjon på legetimen. Tror jeg skal ringe helsestasjonen og prøve å få kommet til jordmor litt før. Synes det er litt lenge å vente til uke 24 til neste kontroll, spesielt når jeg ikke fikk noe informasjon eller fikk spurt om noe av det jeg lurte på :(

En arbeidsdag igjen, så er det helg :hoppe: Som jeg gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med dårlig legetime :(

Syns at de burde ta seg god tid til gravide, sånn at man får informasjon, får stilt spørsmål osv. Er jo naturlig at man har mye man lurer på.

Skulle vært minst en kontroll til mellom de ukene og synes jeg. Før jeg ble gravid, så trodde jeg at man ble sjekket mye oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er liten oppfølging i starten synes jeg. I dag ringte jeg helsestasjonen og fikk snakket meg til en time hos jordmor om to uker :) Siden jeg har hatt en SA så sa de at det var greit at jeg kom inn en gang før OUL, mest for at jeg skal slippe å bekymre meg så mye :) Så det var utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med en sånn svangerskapskontroll! Jeg tror kanskje at jordmor ofte tar seg bedre tid og faktisk snakker med deg? Håper du får en bedre følelse der, man trenger jo å føle seg ivaretatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...