Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

:skratte:

 

Altså, kjenner meg så igjen! Desperate times call for desperat measures - indeed!

Her kom plutselig EL tidligere enn antatt visstnok (ikke godt å bli klok på), så alt gikk så fort at jeg tviler på at hostesaft-trikset rakk å fungere før EL allerede hadde funnet sted. Er da alltids lov å håpe, men skal si jeg ikke har håpet sånn veldig oppe nå :P Men har masse hostesaft stående klar for neste runde i det minste :hoho: Lykke til ;)

 

Jeg håper virkelig du ikke får bruk for mer hostesaft! Den teskjeen du fikk i deg før EL funket sikkert og visst  :hoppendeglad: . Fant du ut av det med temping eller testing?

 

Jeg rekker neppe å tempe denne måneden. Men fikk bedt mannen handle hostesaft. Og han sier "åå er du blitt syk stakkars :(".. og jeg bare: "ehh... jada!" :briller2:  (litt syk i hodet)

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overtrøtt, og på en liten rødvinssnurr, ble det plutselig hysterisk med "Testing the LoveTrain" som dagboktittel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Haha, bra jeg ikke var den eneste!

I dag gikk jeg på en liten prøver-smell! Desperate times call for desperate measures, så jeg klikket meg inn på iherb, og bestilte Dong Quai, Wild Yam og bidronninggelé(?) i kapselform tror jeg.. :gravid::skratte:

Preggo i september skal det bli uansett!

Den viktigste delen av prøvertilværelsen blir det derimot litt labert med. Jeg kommer hjem på CD12, så selve prøvingen kan bli litt knapp. Særlig hvis EL kommer litt tidlig :vetikke:

Jeg skal uansett ikke ha på meg at ikke alle midler er utprøvd før jeg kryper til legen. Testing, temping, urtemedisin - selv om jeg som sykepleier burde holde meg for god for dette, opp med beina etter sex, evt stå på hode, osv.. Og når venninner spør om vi skal ha barn så svarer jeg fremdeles "vi tar det bare som det kommer vi" :skratte: Yeah right! Er vel like før jeg timer sex med fullmåner, stjernetegn, krystaller og litt god gammeldags voodoo.. Psykotisk er vel et passende begrep denne gang.

:ler:

"Vi tar det som det kommer" er mye brukt her også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i "Ikke enda, studier først"... Urtemedisin? Nå må jeg google litt - og jeg ser en mulig fremtidsplan for prøvingen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) ble el-testet. Tempingen kom jo ikke skikkelig i gang før EL plutselig dukket opp hehe.

Og her går det i "jeg skal bygge karriere først ", "Nå fokuserer vi først og fremst på huset" og "haha, jadda. Ikke alle som har like stor hastverk med det", "hadde en plante en uke og så døde den. Er ikke klar for større prosjekter. Må holde liv i plantene først " osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg skal uansett ikke ha på meg at ikke alle midler er utprøvd før jeg kryper til legen. Testing, temping, urtemedisin - selv om jeg som sykepleier burde holde meg for god for dette, opp med beina etter sex, evt stå på hode, osv.. Og når venninner spør om vi skal ha barn så svarer jeg fremdeles "vi tar det bare som det kommer vi"  :skratte:  Yeah right! Er vel like før jeg timer sex med fullmåner, stjernetegn, krystaller og litt god gammeldags voodoo.. Psykotisk er vel et passende begrep denne gang. 

:skratte: Lo godt av denne lovetrain! Jeg er helt likens. "Neida, vi skal vente til vi er ferdig med studiene" Yeah right. Jeg ligger med en pute under rompa, temper for harde livet, leter etter alle mulige symptomer og har sex oftere enn da vi akkurat hadde blitt sammen og var nyforelska :fnise: Av og til føler jeg meg litt sprø - det er flott å lese at andre er i samme situasjon!

 

Noen kollegaer på sommerjobben min spurte meg rett ut om vi prøvde, og da klarte jeg ikke å lyve. Så jeg gruer meg noe voldsomt til venninnene mine begynner å spørre igjen. Jeg er en elendig løgner :roll:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Jeg har prøvd ut både Dong Quai og Wild Yam i to måneder. Syklusene var som før bare at jeg fikk rare mellomblødninger 3-4 før EL. Ble ikke gravid da heller, så sluttet med disse. Har lest at de funker for noen, så lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har du hatt en fin helg, Love Train? :)

 

Hei! Ja det var en fin helg;) Hehe.. Fikk lagt inn aksjer, og kost meg med mannen etter tre uker fra hverandre:)  Hvordan går det med deg? 

 

Jeg har prøvd ut både Dong Quai og Wild Yam i to måneder. Syklusene var som før bare at jeg fikk rare mellomblødninger 3-4 før EL. Ble ikke gravid da heller, så sluttet med disse. Har lest at de funker for noen, så lykke til.

 

Jeg rakk ikke å forsøke denne gangen, men tenker å prøve neste måned. Mest for å føle at jeg faktisk gjør noe aktivt:)

 

 

Nå er jeg ca 12dpo, det er kveld, og jeg fikk en negativ test. Er visst blitt testetøs igjen denne måneden! Har klart å holde meg litt unna kvinneguiden, da jeg syns det blir så altoppslukende når jeg stadig er innom her. Trenger å ha noen "fridager", uten prøvertenking - selv om det stadig gnager i bakhodet. Men testingen klarte jeg ikke å la være denne gangen. På en måte var det litt greit å ikke få opp håpet også. Kjenner på hele kroppen at TR er på vei, og det er greit å være forberedt. 

 

Ellers har jeg bestilt meg legetime i slutten av okt. Mest for å drøfte litt med legen om det er noe spesielt vi kan gjøre mens vi venter på den magiske grensen for utredning. Jeg har kontroll på syklus og dette her, men vet jo ikke sikkert at jeg har eggløsning, annet enn at jeg får positive tester. Tenker også å bare sjekke stoffskiftet og denslags. Det virker kanskje drastisk etter så kort tid, men jeg føler selv at dette ikke kommer til å gå veien med det første, og at det er greit at ballen ruller litt slik at en kommer til utredning etter 12mnd, og ikke må vente i månedsvis etter at året er gått. Dessuten jobber jeg selv i helsevesenet, og vet hvor utrooolig treigt systemet kan være. Skal ting bli gjort, må en ofte være litt "på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Er så nysgjerrig :) Du er vel 14dpo nå? Noe tegn til TR?

Hei! Det går i pms;) mensmurringer og humørsvingninger! TR er ikke på plass, men testene er negative, og jeg kjenner jo at hun er på vei. Tar det mye bedre enn jeg gjorde forrige pp i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 8 måneder senere...

På tide å dra frem dagboken igjen her gitt.. Vi har hatt et hardt år, med mye sykdom og flere dødsfall i nær familie, så ting har gått tregt med oss. Det har vært vanskelig å glede seg over livet, og det har slitt på psyken for oss begge. Det har vært nok å bare eksistere det siste halvåret. Vi har jobbet enormt masse begge to, parallelt med alt det andre, så prøvingen har vært lagt på hyllen. Ikke at vi har brukt prevensjon, men vi har i hvert fall ikke styrt med timing og denslags. Så jeg vet rett og slett ikke når og hvor vi evt har truffet EL.

Uansett, siden vi likevel har "forsøkt" en stund, starter vi med utredning neste måned. Vi kjøpte oss hus i vinter, og har så smått begynt å komme på plass, og føler at vi nå kan se litt fremover igjen:) 

Veldig kjekt å se at flere av dere har fått barn allerede! Helt utrolig at det går så fort =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et veldig hardt år, og jeg vil bare ønske deg masse lykke til framover! Med mer målretta prøving, med utredning og med å komme dere igjen:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er utredningen "ferdig" - i den forstand at vi ikke skal sjekkes for noe mer. Både mine og mannens prøver var fine, og innenfor normalene for vår aldersgruppe (slutten av 20-årene). Har derfor fått resept på Pergotime, og skal forsøke dette annenhver måned i et halv år, altså 3 sykluser. Siden vi er unge, og jeg har tydelig eggløsning hver måned, så blir det enkeltkur alle gangene. Er visstnok vanlig med dobbelt etter hvert. Er vi ikke i mål til påske, så blir vi henvist til prøverør, som per i dag har 6 mnd ventetid ved vårt sykehus. Altså kan vi tenke oss at neste år på denne tiden og frem mot nyåret 2018 vil vi være i gang med prøverørsbehandling hvis det fremdeles ikke skulle klaffe. Det kjennes godt ut å ha en plan!

Status i dag:
PP20 (14 perioder som jeg VET har klaffet noenlunde med EL),
CD 14 - altså EL i dag eller i morgen 
IKM 11.11

Grunnet reising så blir det til at første runde med Pergo skjer i desember. Jeg er ikke fan av hormontilskudd, og gruer meg litt allerede. Har selvsagt lest om alle bivirkningene, og forberedt mannen på at jeg mest sannsynlig blir et hormontroll uten like. Jeg har jo ikke brukt hormonprevensjon på årevis, da jeg tålte det så dårlig. Så dette kan bli spennende! Noe annet som gjør det enda mer nervepirrende er statistikken for flerlinger, den er på hele 8-10%!!! Det er vel "straffen" for å ønske seg noe så høyt - "vær så god, her får dere to!" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til framover med planen! Jeg kan prøve å berolige med at pergo ikke trenger å ha noe særlig bivirkninger. Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på 6 år, av samme grunn som deg. Denne måneden tok jeg første kur med pergo (enkel), og det eneste jeg merket var litt vondt eggløsning i noen timer (men helt til å holde ut) :) Så er det bare å krysse fingrene for at det virker også da! Og helst bare én om gangen, men som du sier, det er vel typisk at det blir to når man ønsker det så veldig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 18.58, Illy skrev:

Lykke til framover med planen! Jeg kan prøve å berolige med at pergo ikke trenger å ha noe særlig bivirkninger. Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på 6 år, av samme grunn som deg. Denne måneden tok jeg første kur med pergo (enkel), og det eneste jeg merket var litt vondt eggløsning i noen timer (men helt til å holde ut) :) Så er det bare å krysse fingrene for at det virker også da! Og helst bare én om gangen, men som du sier, det er vel typisk at det blir to når man ønsker det så veldig :fnise:

Takk!:) Så fint å høre at det går an å bruke det uten å få bivirkninger! Har dere en grunn til å bruke Pergo eller er det slik som hos oss? Hvor lenge har dere prøvd?

På 28.10.2016 den 6.15, Sisti skrev:

Lykke , lykke til ! :)

Tusen takk! :)

 

Da er jeg i dpo-land igjen, ca 1-2 dager siden EL. Har hatt masse stikninger disse dagene, og lurer på om jeg for første gang har klart å kjenne hvilken side det slapp fra. Vanligvis merker jeg lite til EL annet enn slim (sorry detaljer). Så da er vi igang med de laaange ukene frem mot mensen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...