Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tips her om å telle som PP bare de månedene man var i nærheten av å treffe el. Så, selv om vi kuttet ut prevensjon for 3 mnd. siden, så regner jeg denne som PP1.

Da føler man ikke en ubegrunnet frykt over å slite bli gravid.

Hvor lenge har dere vært prøvere?

Vi har vært aktivt prøvere siden mai ifjor. :) Og det var et veldig godt tips! Man kan ofte gå og tenke over det, og gruble for mye over det. Det har jeg gjort, og det gjør ikke ting noe bedre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis el var den 30. januar, hvilken dag er da 1 dpo? Er det 31. januar eller teller man også 30. januar?

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idja, on 05 Feb 2015 - 10:26, said:

Tror 1 dpo er dagen etter EL - det står jo for dager etter EL.

Takk for svar. Da er jeg 6 dpo, 8 dager til testing.

Tenker å gjøre det på St. Valentine's :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da er jeg 6 dpo, 8 dager til testing.

Tenker å gjøre det på St. Valentine's :)

Her vil jeg følge med. Spennende med testing snart. Flink du er som klarer vente til ikm! Har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blomst12, on 08 Feb 2015 - 23:12, said:blomst12, on 08 Feb 2015 - 23:12, said:

Her vil jeg følge med. Spennende med testing snart. Flink du er som klarer vente til ikm! Har du noen symptomer?

Hei og velkommen.

Jeg har de samme symptomene som jeg pleier å ha før mens -- puppene har blitt større.

Det uvanlige var "stråling/vondt" nederst i ryggen ved halebeinet på dpo 8 og 9, over mange timer. Jeg vet jeg har bakovervendt livmor, så jeg kjenner noe liknende den første dagen av mensen, men ellers aldri.

I dag er jeg 10 pdo, 4 dager til IKM. Ble fristet til å teste og testen er blendahvit. Føler jeg blir skuffet hvis det ikke klaffer denne gangen. Neste gang er vi igjen borte fra hverandre ved el... Etter det vet jeg ikke.

Nå er jeg plutselig misunnelig på alle som har korte sykluser. Jeg må vente 5 uker mellom hver el, har i snitt 32 dagers sykluser (vanligvis 30-34).

Denne måneden forventer jeg 32 dagers syklus basert på en positiv el test.

Leser nå på nettet at bare 6% gravide får positive tester på dpo10, så det er vel rett og slett tidlig. Har bare tre tester igjen, så må holde ut til IKM med testing.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke positiv før 12 dpo(trodde jeg, men fant testene fra 10 og 11 dpo i søppelet senere og kunne se en svak strek). Men 12 dpo var den slik at jeg kunne skimte den innen 5 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det er å ha lange sykluser. Jeg har en syklus på 35 dager gjennomsnittlig (ikke i det siste pga stress) og folk som klager over 28 dagers sykluser får jeg lyst til å spørre om å bytte hele tiden. Bare hold testinga inni deg, og vent litt. 10 dpo er ofte aaaalt for tidlig! Ikke gi opp håpet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke positiv før 12 dpo(trodde jeg, men fant testene fra 10 og 11 dpo i søppelet senere og kunne se en svak strek). Men 12 dpo var den slik at jeg kunne skimte den innen 5 min :)

Jeg hadde testen liggende ved siden av meg i en time og kikket på den for å se om noe dukker opp etter fristen. Nei da. Vet ikke om jeg gidder å finne den i søppelet og se en gang til på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke meningen å gi falskt håp eller noe :) Det er enda godt håp, er jo ikke mange som får utslag så tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i dag.

Jeg begynte å spotte for ca 1 time siden. Da er vel mensen på vel. Skuffet, men kan ikke gjøre så mye med det. Kjæresten spurte i går om jeg har noe antydning til graviditet. Jeg sa det så positivt ut og at jeg hadde planer om å teste i helgen. Han blir vel også skuffet å få vite at det ikke gikk denne gangen heller. Rart, tenkte aldri at vi skal ha en grunn til å prøve i flere måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en good klem, Enamorada :hug:

Vet hvordan det er å bli skuffa selv om en ikke har prøvd så veldig lenge.

Er ekstra kjipt når du går glipp av pp´er fordi han er ute og reiser.

Er dette første pp dere traff bra?

Masse lykke til i den neste pp :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke helt appen min. Denne sykklusen var på 33 dager, men da jeg registrerte mensstart for denne måneden, så endret appen lengde på en gjennomsnittlig syklus fra 32 til 31. Altså en lengre syklus dro snittet ned... Merkelig.

Anyways. Her er oversikten for neste PP. Dette blir vår PP3.

Fertile dager 26.02-04.03

EL - 03.03, på syklusdag 18

Ellers var det ikke mye sorg her i gården. Ikke gravid betyr at jeg kunne være med på en koselig middag med vin på St. Valentines. Har ikke drukket alkohol i de siste 3 mnd, ikke i det hele tatt. Men i går visste jeg jeg ikke var gravid, så det var lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ja sånn tenker jeg også litt, når mensen kommer kan jeg ta et glass vin med god samvittighet (jeg eeelsker rødvin). Må jo se det positive også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn tenker jeg også litt, når mensen kommer kan jeg ta et glass vin med god samvittighet (jeg eeelsker rødvin). Må jo se det positive også. :)

Helt klart. Har hatt noen besøk siden vi ble prøvere. For det meste er det vi som besøker venner. Da var det lett å forklare at det er jeg som kjører. Jeg skal også besøke familien min i helgen (stor avstand, så vi sees kjeldent) og er litt letter over å ikke være gravid og ikke ha behovet for å lyve når jeg blir tilbudt alkohol ved møtet.

Det positive er også vektnedgangen etter mens.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal bestille flere el tester? Appen gir jo et visst antydning til når el er, men vet ikke om jeg vil teste også...

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant ut av appen instillingene. Syklus gjennomsnitt regnes ut baser på de siste tre måneder og ikke alle registrerte. Da blir det 31 dag i snitt, selv om 32-34 dager er ofte det vanligste historisk sett.

Derfor gikk jeg til innkjøp av flere el-tester. Føler at sjansene blir bedre med dem spesielt siden kjæresten pendler og er hjemme bare i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i neste prøveperiode! :) Og nyt vinen når du kan! Kan jeg spørre hvilken app du bruker?

Jeg bruker Period Tracker.

Period-Tracker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt det ikke klaffet denne mnd, men bare vent plutslig skjer det ;) Jeg tror at EL testene hjalp veldig når vi prøvde, greit nok vi traff relativt raskt men det er kjekt å vite i ettertid også.

Har du gode tegn på at du har EL? Hos meg var det vanskelig å kjenne på kroppen når EL var så jeg er glad jeg hadde testene...

Uansett så deilig å kunne kose seg med et glass vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...