Gå til innhold

Sliter med en del..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært fram og tilbake til lege hele tiden, tatt prøver og EKG. Jeg sliter noe veldig. Jeg er rett og slett utmattet, jeg har så vondt i alle ledd og vondt i kroppen. Er konstant kvalm og svimmel. Brystsmerter. Jeg jobber nesten ikke lenger fordi det går utover jobben pga jeg er så mye borte. Jeg kan jobbe noen timer, kan ikke jobbe full dag, for eller så ender jeg med kaste opp og være dødssyk etterpå. Kroppen bare tåler det ikke. Kan bruke uker, måneder på å føle meg klar nok til å komme meg opp av senga og dra på jobb. Gruer meg bare av å tenke på det. De har enda ikke funnet ut hvorfor, de tror så masse.. Først var det krystallsyke, så atrieflimmer, eller hva det het, utmattelsessyndrom... osv.. Jeg skal videre inn på flere undersøkelser om 3 uker.

Men jeg lurer på om det er noen andre som har det slik?
Er det noen tips til hva jeg kan gjøre?

Legene vil ikke si meg noenting, fastlegen min mener det er atrieflimmer, men var hos en annen lege, og han mente det var noe galt med hode mitt. Men han bare sendte meg hjem med engang å sa at det bare var en engangstilfelle.

Jeg har gått sånn siden i april en gang. Jeg kan ha en uke som jeg ikke merker noe. Men nå har det bare gått 2 dager før det kom tilbake igjen. Og får på en måte sånn svimmelhet, merkelig sånn tunnelsyn, på en måte. Varer 1 sek også kommer det tilbake etter sekunder eller minutter. Det er noe nytt.

Er bare så lei...



Anonymous poster hash: f04a9...8c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff. For det første, det høres ikke noe behagelig ut! :hug:

Og jeg kan på en måte forstå hvorfor legene er litt uenige og ikke sier for mye, for det du beskriver her kan virkelig være alt mulig rart. Og en del av det er vanskelig å diagnostisere.

Bare fra det lille du skriver her så kan jeg (med min minimale kunnskap) se at det kan både være angst, drepresjon, ME, utbrenthet. Eller noe så ulikt alle de andre tingene som virus på balanse nerven. Det kan også sitte i veldig lenge og komme å gå slik. Og det kan selvfølgelig være mye annet også som jeg ikke har vært borti før. Problemet er at så mange ting ligner så mye på hverandre på symptomene.

Du må bare ikke gi deg! :) Som min fastlege så fint sa til meg en gang vi plagdes med å finne ut hva en ting var med meg: Man skal ikke gå rundt slik med all slags symtomer! Så lenge kroppen din viser symptomer på at NOE er galt, da er NOE galt. Og da skal man ikke gi seg før man har funnet ut hva det kroppen prøver å fortelle. Det syntes jeg var så god og riktig innstilling, så den liker jeg å tenke på når noe ikke riktig stemmer med meg.

Jeg forstår veldig godt at du er lei av å gå slik, men dette er bare en fase. De kommer til å finne ut hva det er en dag. :) Og neste gang en eller annen lege kommer med en eller annen diagnose til deg så sier du; Jasså? Men da får du gi meg det jeg trenger for å bli kvitt dette problemet da. :)

Håper de finner ut av det snart :):hug:

Endret av Kiarapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. For det første, det høres ikke noe behagelig ut! :hug:

Og jeg kan på en måte forstå hvorfor legene er litt uenige og ikke sier for mye, for det du beskriver her kan virkelig være alt mulig rart. Og en del av det er vanskelig å diagnostisere.

Bare fra det lille du skriver her så kan jeg (med min minimale kunnskap) se at det kan både være angst, drepresjon, ME, utbrenthet. Eller noe så ulikt alle de andre tingene som virus på balanse nerven. Det kan også sitte i veldig lenge og komme å gå slik. Og det kan selvfølgelig være mye annet også som jeg ikke har vært borti før. Problemet er at så mange ting ligner så mye på hverandre på symptomene.

Du må bare ikke gi deg! :) Som min fastlege så fint sa til meg en gang vi plagdes med å finne ut hva en ting var med meg: Man skal ikke gå rundt slik med all slags symtomer! Så lenge kroppen din viser symptomer på at NOE er galt, da er NOE galt. Og da skal man ikke gi seg før man har funnet ut hva det kroppen prøver å fortelle. Det syntes jeg var så god og riktig innstilling, så den liker jeg å tenke på når noe ikke riktig stemmer med meg.

Jeg forstår veldig godt at du er lei av å gå slik, men dette er bare en fase. De kommer til å finne ut hva det er en dag. :) Og neste gang en eller annen lege kommer med en eller annen diagnose til deg så sier du; Jasså? Men da får du gi meg det jeg trenger for å bli kvitt dette problemet da. :)

Håper de finner ut av det snart :):hug:

Tusen takk for et kjempefint svar! Noen ganger så er det jo litt vanskelig å holde motet oppe, men jeg prøver så godt jeg kan. :-) Når symptomene er på sitt verste tenker du bare på hva som kan være galt. Men det er jo sikkert sånn de fleste tenker når det er noe galt med dem.

Men det var et godt råd fra legen. Det skal jeg huske på neste gang jeg blir dårlig! Vente å se om de finner noe på sykehuset. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et kjempefint svar! Noen ganger så er det jo litt vanskelig å holde motet oppe, men jeg prøver så godt jeg kan. :-) Når symptomene er på sitt verste tenker du bare på hva som kan være galt. Men det er jo sikkert sånn de fleste tenker når det er noe galt med dem.

Men det var et godt råd fra legen. Det skal jeg huske på neste gang jeg blir dårlig! Vente å se om de finner noe på sykehuset. :-)

Bare hyggelig! :)

Og jeg forstår veldig godt at du blir lei! Jeg bruker å si at ventetid og usikkerhet er den verste tiden. Da blir man jo redd for at mann har all verdens skumle sykdommer da. Og slik har de aller fleste det. :P

Når man i det minste har en diagnose så vet man hva man har å forholde seg til og hva man må gjøre med det. Mye lettere å ha ett fast holdepunkt. :) Og det kommer du også til å få! Du må bare gi legene tid til å kartlegge alt som trengs.

Håper de finner ut at det er noe som er lett å behandle, og at de finner ut det ganske så fort! :)

Krysser fingrene for deg til når du skal på sykehuset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter såpass i hverdagen, men samtidig prøver du å bli gravid???

Eh... Enten overdriver du noe voldsomt eller så er du bare stokk dum.

Beklager, men om du virkelig er så syk som du påstår, burde barn være urealistisk å planlegg på dette tidspunktet.

Anonymous poster hash: c0041...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette kan minne om ME. Jeg er under utredning for ME (postviralt utmattelsessyndrom) og har opplevd lignende ting som deg, bare ikke så ekstremt. Har du fått henvisning til nevrolog?



Anonymous poster hash: 32730...5ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette kan minne om ME. Jeg er under utredning for ME (postviralt utmattelsessyndrom) og har opplevd lignende ting som deg, bare ikke så ekstremt. Har du fått henvisning til nevrolog?

Anonymous poster hash: 32730...5ec

ME, den nye sykdommen som sprer seg blandt mindre intelligente mennesker...

Slutt å skrike ut om ME hver gang man er sliten, det ødelegger for de som faktisk er rammet av dette

Anonymous poster hash: c0041...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...