Gå til innhold

Stekepanne, erfaringer ?


Mann88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har akkurat fått en le creuset non-stick panne

http://www.lecreuset.no/Lav-stekepanne-toughened-non-stick-no.aspx

og er så langt veldig fornøyde. Den virker solid, er ikke for tung og fordeler varmen jevnt (har induksjonskomfyr og er veldig glad i høy varme). Har bare hatt den i et par uker, så jeg vet dessverre ikke hvor mye den tåler. Jeg ville nok aldri kjøpt den selv, den er for dyr for en student. Før denne hadde jeg en fra Jamie Oliver, den holdt i et par år før belegget ble dårlig, men den fordelte varmen svært godt.

Men en stekepanne som blir mye brukt blir også fort slitt, så kanskje du bør kjøpe en litt billigere en? IKEA sine stekepanner er visstnok bra og da gjør det ikke noe hvis den bare varer et år (gammel test http://www.tv2.no/a/3720814)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet de du nevner men har vært på stekepannejakt en stud og endte opp med en DeBuyer panne. Den er jo litt tung så blir kanskje uaktuell for deg...

Den må varmes litt forsiktig opp om man har induksjon men synes ikke det det tar SÅ lang tid (skrur opp varmen i to steg i stede for rett på max/høy). Jeg var lei av non-sitck panner som var gode i begynnelsen men ble dårlige etter hvert... Denne pannen blir bare bedre og bedre etterhhvert som den blir brukt. Så langt er jeg veldig fornøyd!

http://www.debuyer.com/product.php?id=778&cat=63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellstrømpanna er produsert av De Buyer og er helt identisk bare at det står Hellstrøm på den.

Har 2 slike panner selv og bruker sjeldent noe annet. Et av de beste kjøpene gjort til kjøkkenet ever. Blir som sagt bare bedre og bedre. Eneste ulempen er vekten, men det er umulig å få en panne med like gode egenskaper og at den samtidig skal være lett.

Rengjøring gjøres enkelt med å spyle i varmt vann, tørke av og smøre inn med en dæsj olje. Det tar som regel under 1 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har hatt woll. den var kjempebra til å begynne med, men har blitt verre og verre etterhvert. Synd egentlig for var en fryd å bruke.

Første gangen gikk vi tilbake med den og fikk ny, men denne gangen har vi nok ikke kvitteringen lengre.

Vi har fulgt instruksjonene som fulgte med, men hjalp ikke.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Buyer pannen har jeg selv (28cm og pannekakepannen) og er strålende fornøyd. Ellers anbefaler jeg på det sterkeste å sjekke ut Le Creuset 3-PLY pannene og Jamie Oliver, disse går fortere enn du får sagt kake i en bursdag og har opplevd 2 reklamasjoner på 4 år.

Det spørs helt hvilken Jamie Oliver panne du velger, noen har dårligere kvalitet (teflon vs. tefal) Personlig ville jeg ha gått for tefal framfor teflon og ikke vært så hard på varmen med en eneste gang.

Det viktigste er å finne en panne som passer ditt eget forbruk. Skal du bruke høy varme ville jeg absolutt ha gått for en jernpanne og heller brukt 1min lenger på å rengjøre og smøre inn med olje, men til gjengjeld har du en panne som varer i mange, mange år. Ja de er tunge, men du får så sinnsykt mye mer igjen.

Høyang Polaris Hard Face er laget for å tåle høy varme på induksjon, så dersom den kun holder i et halvt år for deg så er jeg faktisk overrasket - bruker du mye bestikk i panna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det sterkeste fraråde deg den fra Le Creuset. Jeg har hatt den panna i litt over et år, og er utrolig misfornøyd. Den svir alt. Langsom oppvarming, rask oppvarming, med eller uten fett: alt setter seg fast.

Anonymous poster hash: 56e18...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...