Gå til innhold

Nøtter fra Afrika? E-bola


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en pose cashewnøtter som det står kommer fra en provins i Mosambik i øst-afrika, men jeg tør ikke å spise de pga E-bola-utbruddet... Vet det er teit, og utbruddet er jo primært i vest-afrika, men jeg har ganske helseangst.

Hva tror dere om sjansen til å bli smittet gjennom cashew-nøtter? Hehe..



Anonymous poster hash: ee27d...7f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du er en idiot!

Ebola smitter med nærkontakt og ikke via nøtter som har høstet i en annen del av kontinentet.

Om du skal fortsette med den tankegangen blir detmye mat du må holde deg borte fra.



Anonymous poster hash: 4bb51...051
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pose cashewnøtter som det står kommer fra en provins i Mosambik i øst-afrika, men jeg tør ikke å spise de pga E-bola-utbruddet... Vet det er teit, og utbruddet er jo primært i vest-afrika, men jeg har ganske helseangst.

Hva tror dere om sjansen til å bli smittet gjennom cashew-nøtter? Hehe..

Anonymous poster hash: ee27d...7f8

Like stor sjanse for at du får himmelen i hodet i ettermiddag vil jeg gjette...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseangst er noe dritt. Hvis du ikke klarer å legge fra deg tanken, får du heller kaste de. :)



Anonymous poster hash: a19f7...cde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så sympatiske et par av svarene her var. Er jeg en idiot bare fordi jeg har en helt forferdelig helseangst? Og er det virkelig så nøye om jeg skrev en bindestrek mellom E og Bola?

Takk uansett da.

- TS



Anonymous poster hash: 929c0...489
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til KG, stiller du et slikt spørsmål vil du få svar som er like idiotiske.

Er du usikker så kaster du nøttene, selv om de kan spises med god sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det skrives eBola, akkurat som iPhone. Akkurat nå er det eBola 6 folk frykter mest. Herregud, tenk å spøke om noe sånt.. jeg skammer meg.



Anonymous poster hash: 4f874...cba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder blir ofte utsatt for radioaktiv stråling før det når oss forbrukere. Jeg regner med at kanskje nøtter også blir utsatt for det samme.



Anonymous poster hash: d9218...72d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder blir ofte utsatt for radioaktiv stråling før det når oss forbrukere. Jeg regner med at kanskje nøtter også blir utsatt for det samme.

Anonymous poster hash: d9218...72d

Vanlig krydeder som du finner i hylla på super'n her i norge er ikke bestrålt lengre, det er noen år siden det ble slutt. Gammastrålingen som ble brukt til dette er trygt, men pga mistro hos folk ble det dessverre slutt på det.

I utlandet er det ulik praksis når det gjelder krydder/andre fødevarer samt merking av disse.

Anonymous poster hash: d51d9...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så sympatiske et par av svarene her var. Er jeg en idiot bare fordi jeg har en helt forferdelig helseangst? Og er det virkelig så nøye om jeg skrev en bindestrek mellom E og Bola?

Takk uansett da.

- TS

Anonymous poster hash: 929c0...489

Værsågod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...