Gå til innhold

Din beste mojito oppskrift?!


Teardrop

Anbefalte innlegg

Kan du dele dine beste mojito oppskrift?

Ja, det finnes utrolig mange på nett, altfor mange og forskjellige.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

store mynte blader helst knuses men kan rives,

sukker mortes inn med mynte bladene

isbiter knuses i små biter

1 del bacardi og 3 deler club soda

1/4 lime.

(har desverre ikke noe eksakt mål på antall blader og mende sukker, går i grunn etter øyemål)

Endret av Betty2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndfull med mynte, 1ts brunt sukker, 3-4 limeskiver, knus det sammen. 4cl lyst rom, fyll glasset med knust is, topp med sprite

Anonymous poster hash: 483a6...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til denne oppskriften :-) Kjempegodt!

12 mynteblader,
2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime
2 ts sukker
Knust is
4 cl Bacardi Superior
Myntestilk

Ta mynteblader, lime og sukker i et glass og press ingrediensene sammen med en muddler, en liten trestav for mosing. Har du ingen muddler kan en 0,5 mineralvannsflaske i plast med korken på brukes. Fyll glasset med knust is og tilsett rom og rør godt. Til slutt skal drinkene toppes med litt Club Soda/Farris. Pynt drinken med en myntestilk og server med sugerør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på å bruke sprite vs farris? Blir det søtere med sprite?

Kjøpte denne drinken på byen forrige helg å det smakte nydelig, noen som veit om hva de bruker å blande med på utesteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på å bruke sprite vs farris? Blir det søtere med sprite?

Kjøpte denne drinken på byen forrige helg å det smakte nydelig, noen som veit om hva de bruker å blande med på utesteder?

Enhver bartender med litt selvrespekt bruker Club Soda. Sprite har ingen ting i Mojito å gjøre.

En neve mynte, en spiseskje sukker og en halv lime presses sammen i glasset. Ha på masse is. 6 cl rom (helst ikke Bacardi, da den ikke er Cubansk lenger). Topp med litt Club soda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I highball glass:

4 cl lys rom

4-6 limebåter

2 cl sukkerlake, evt. vanlig sukker - sukkerlake sparer tid om ting skal gå fort f.eks. i en bar

5-10 mynteblader avhengig av størrelse

Knust is

Club soda

Evt. en dash Angostura bitters

Sleng limebåter, rom og sukkerlake i glasset og bruk en muddler for å presse ut limejuicen.

Slå myntebladene over håndflaten for å få ut oljene som setter god smak på drinken - Myntebladene skal ikke muddles, da opprevne eller knuse mynteblader gir bitter smak. Små bladbiter gjennom sugerøret er også lite kult.

Ha myntebladene i glasset og fyll ca. litt over halvveis med knust is. Bruk en skje for å røre sammen og blande ingrediensene.

Topp med club soda og evt. angostura/garnityr.



Anonymous poster hash: 71401...da0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt:

6cl havana club especial

2 bar skjeer med sukkerrør sukker

En splash med soda

Juicen av en lime (ca 4cl)

En neve med store mynteblader

Rør ut sukkeret og hva du enn gjør:IKKE knus myntebladene!!

Det frigjør klorofyllet som har en bitter smak.

Masse is og top med en splash til med soda.

Vil anta at jeg minst har lagd et par hundre tusen mojitoer, har aldri fått noe annet en positiv tilbakemelding på denne oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndfull med mynte, 1ts brunt sukker, 3-4 limeskiver, knus det sammen. 4cl lyst rom, fyll glasset med knust is, topp med sprite

Anonymous poster hash: 483a6...a58

Enhver bartender med litt selvrespekt bruker Club Soda. Sprite har ingen ting i Mojito å gjøre.

En neve mynte, en spiseskje sukker og en halv lime presses sammen i glasset. Ha på masse is. 6 cl rom (helst ikke Bacardi, da den ikke er Cubansk lenger). Topp med litt Club soda.

Fikk lyst på et stort glass eller to nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk engang servert mojito i Spania på et musikksted, og med blinkende isbiter de hadde importert fra Nederland. Vi fikk isbitene med hjem, de kan stilles inn på tre måter, hurigblinkende, normal og bare lys.

Det var morsomt og hyggelig gest av de som drev stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Lager min på samme måte som Kim, ser jeg. Om jeg bare skal lage et par stykker bruker jeg rørsukker, ellers bruker jeg sukkerlake jeg lager på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...