Gå til innhold

Mens vi venter på deg... <3


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, alle sammen! 💕 Jeg får ikke sitert alle (bruker mobil), men jeg setter virkelig pris på alle kommentarene :)

Jeg sliter fortsatt med å tro at det er virkelig, det føles så urealistisk. Samtidig kjenner jeg så til grunn skjer i kroppen, så jeg bekymrer meg en del over om alt virkelig er bra eller om det blir som sist.

Vi fikk jo gode odds av legene fOr denne graviditeten, så jeg må bare holde på det håpet de ga meg.

Idag er jeg 5+3, og synes at dagene flyr samtidig som de går kjempesakte! Jeg er så klar for ultralyd om fire dager at du vil ikke tro det. Eller jo.. Dere forstår det nok ;)

Av symptomer merker jeg:

Ømme pupper

Småkvalm/uggen - hele dagen

Tisser hele tida

Kjempetørst (disse to henger sikkert ikke sammen i det hele tatt :P)

Stikking rundt/i livmoren

Menssmerter

Humørsvingninger (stakkars mannen haha)

Akutt sult som slår til når jeg minst venter det (ja, jeg har stått på kjøkkenet kl to på natta)

Og buksene har begynt å stramme, så jeg bruker hårstrikk på knapp-trikset :) Det er nok bare oppblåsthet pga Lutinus (progesterontilskudd)

Denne uken er Lille like stor som et eplefrø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hvordan går det? :)

Hei, lenge siden sist nå ja!

Her går det ganske bra! Lille i magen har rukket å komme til 16 uker allerede 😅 Vi har vært på ultralyd ved 9 og 13 uker, og fått sett en liten sprellende krabat :rodmer: Det er ordinær UL i midten av juni, og jeg teller dager! Haha :P

Formen har vært rimelig opp og ned, men er heldigvis mest god nå. Hjalp seg en del da jeg kom over 13-14 uker. :)

Håper alt står bra til med dere også! Jeg har vært veldig lite aktiv på kg i det siste ser jeg.. Får oppdatere meg litt igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :strix: Har dere tenkt på om dere vil vite kjønn? Og hva tror dere at det er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :strix: Har dere tenkt på om dere vil vite kjønn? Og hva tror dere at det er? :)

Hihi, ja det er fantastisk :rodmer:

Vi vil gjerne vite kjønn, men jeg føler veldig at det er en liten gutt på vei. Samboeren min gjør også det, mens nesten alle rundt oss sier de tror det er en jente :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hihi, ja det er fantastisk :rodmer:

Vi vil gjerne vite kjønn, men jeg føler veldig at det er en liten gutt på vei. Samboeren min gjør også det, mens nesten alle rundt oss sier de tror det er en jente :ler:

Nå er vi inne i "midten av juni"! Hvilken dato skal du på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi inne i "midten av juni"! Hvilken dato skal du på OUL?

Hehe, jeg så ikke innlegget ditt før nå.

Vi var på ultralyd denne uken. Det må sies at samboeren som hele tiden trodde det var gutt, begynte etter 17. mai å tenke at kanskje det var jente likevel. Så plutselig var jeg alene i å ha magefølelse på at det var en gutt inni der.

På ultralyden var alt veldig bra, ble satt en dag tilbake i forhold til menstermin, men tre dager frem i forhold til de første ultralydene vi var på. Ventet termin er nå 13. november. Så med 14 dager +/-, burde Lille absolutt komme i løpet av november så vi har en liten kosekladd til jul!

Det kom frem underveis at jeg har "placenta anterior, previa marginalis", dvs at morkaken delvis dekker mormunnen. Det er fortsatt god tid til at det kan rette seg selv, men enn så lenge betyr det at jeg får være alene om å kjenne spark en god stund til. Syns det er litt koselig å ha det for meg selv, egentlig :ler:

Alt sto bra til med den lille, som er en liten gutt! Så nå koser jeg meg med å kjøpe små blå ting, hehe. Jeg har avventet å handle så mye før vi visste kjønn (det er jammen vanskelig å kjøpe nøytrale klær!), men nå hjelper det litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gutt!!  :danse:

Det er som du sier, veldig lite kjønnsnøytralt der ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at alt står bra til! :) Får bare tro at morkaka flytter litt på seg nå, da!

Og gratulerer med en gutt på vei! Nå har jeg ikke annet å sammenligne med, da, men jeg anbefaler i alle fall å være guttemamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gutt!! :danse:

Det er som du sier, veldig lite kjønnsnøytralt der ute :P

Ja, hurra er ordet! Ille å si det, men hadde faktisk håpet det ble en gutt - så vi er strålende fornøyd! :ler:

Ja, vanskelig å finne kjønnsnøytrale ting. Kusina mi er gravid og har ikke fortalt noen hvilket kjønn det blir ennå (termin neste uke) og det er SÅ vanskelig å finne gave :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt på vei! :strix: Tenk at du har kommet så langt allerede da!

Takk! :rodmer: Det er helt uvirkelig at jeg faktisk allerede er halvveis! Må kanskje sette oss med med permisjonspapirer snart også :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å lese at alt står bra til! :) Får bare tro at morkaka flytter litt på seg nå, da!

Og gratulerer med en gutt på vei! Nå har jeg ikke annet å sammenligne med, da, men jeg anbefaler i alle fall å være guttemamma ;)

Hihi ja jeg tror det blir veldig bra å være guttemamma! :hoppe:

Satser på at morkaken flytter seg selv. Fikk beskjed om "ikke Google noe ennå" siden det stort sett ordner seg selv, og jeg bare ville bekymret meg unødig. Hehe, jordmor begynner å kjenne meg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min morkake flyttet seg, så det går nok helt fint :) Og gratulerer så mye med gutt! Jeg var sååå sikker på at vi ventet gutt, så jeg trodde ikke på jm da hun sa det var en jente. Er veldig kos med jente også, altså!

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...