Gå til innhold

Mens vi venter på deg... <3


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Ja, de sjekker det i uke 12. Det kan være lurt å høre med legen om de sjekker for det, tror ikke alle tester for tokso. Jeg fikk oversikt over hvilke sjekker jeg skulle på første timen hos legen, for det er litt forskjell fra kommune til kommune. Det er stort sett det samme som skjer på alle; måling av blodtrykk, sjekk av urinprøve (alltid ha med et lite glass morgenurin på lege- og jordmortimer), lytte på hjerteslag (ikke de første gangene da), veiing, måling av magen (sf-målet, var etter uke 20 tror jeg), og etter hvert kjenne hvilket leie babyen ligger i og om hodet er festet. Jeg hadde jo null problemer og spørsmål, takk KG og Google, så timene gikk ganske raskt for meg. Egentlig var de ganske kjedelige bortsett fra disse målingene :fnise:

Det hørtes lurt ut å få oversikt. Hvor får jeg tak i sånne glass da, tro? *google* :fnise:

Jeg skal være med i et forskningsprosjekt på Metformin, så jeg får litt ekstra sjekker der. Tror det er en ved inklusjon, i uke 19, 28 og 34 som jeg får i tillegg til de vanlige undersøkelsene. Da får jeg ultralyd, sukkerbelastning, generell sjekk og blodprøver, samt kostholdsråd og diverse. Er skikkelig spent på det! Må bare få ok på at det er hjerteslag osv før jeg kan komme inn på første time. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, så gøy å få være med på forskningsprosjekt sånn at du får hilst på mini ganske ofte :) Jeg hadde en ultralyd da jeg falt i uke 36, og det var jo veldig koselig å se turneren igjen.

Jeg kjøpte på apoteket, men mener å ha lest at andre har fått det gratis hos jordmor. Kosta bare 19kr eller noe per glass da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare glass som er igjen etter matlaging :P Tacosaus og noen av de svarte pakkene fra toro med asiatisk mat har fin størrelse på glassene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare glass som er igjen etter matlaging :P Tacosaus og noen av de svarte pakkene fra toro med asiatisk mat har fin størrelse på glassene :P

Never mind. Jeg fikk beskjed i dag om at de ønsket de tisseglassene fra apoteket for å forhindre at de var forurenset med sukker osv...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så gøy å få være med på forskningsprosjekt sånn at du får hilst på mini ganske ofte :) Jeg hadde en ultralyd da jeg falt i uke 36, og det var jo veldig koselig å se turneren igjen.

Jeg kjøpte på apoteket, men mener å ha lest at andre har fått det gratis hos jordmor. Kosta bare 19kr eller noe per glass da.

Ja, det er veldig spennende! Det heter pregmet, og er for å undersøke effekten av metformin i svangerskap hos kvinner med pcos. Så det blir veldig betryggende å få sjekker hos noen som virkelig kan pcos! :D

Da blir det apoteket :jepp:

Jeg bruker bare glass som er igjen etter matlaging :P Tacosaus og noen av de svarte pakkene fra toro med asiatisk mat har fin størrelse på glassene :P

Never mind. Jeg fikk beskjed i dag om at de ønsket de tisseglassene fra apoteket for å forhindre at de var forurenset med sukker osv...

Åja! *notert* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never mind. Jeg fikk beskjed i dag om at de ønsket de tisseglassene fra apoteket for å forhindre at de var forurenset med sukker osv...

Så lenge du koker dem i 5 min før du bruker dem, er det ingen fare for forurensing. Men jeg kjøper glass på apoteket selv - mindre stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ja, da får vi legge denne dagboken kald for en stund. Var hos legen i dag og fikk påvist Missed Abortion ved 9+3. Jeg har fått med medisiner hjem fra sykehuset og skal belage meg på en lang helg med smerter og blødninger. Jeg kjenner det ikke helt har gått opp for meg ennå selv om vi har vært forberedt på at det kunne skje siden fosteret har vokst så lite. Men når hjerteslaget forsvinner fra uke 8+3 til uke 9+3 er det ganske klart...

Satser på å kunne puste nytt liv i dagboken etter jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Sprinkles :( Det der var virkelig vondt å lese! Så utrolig urettferdig det er :sur:

Håper du kommer deg gjennom dette uten altfor mye smerter, både fysisk og psykisk. Tenker på deg! :klemmer:

Det blir deres tur også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var trist lesing :klem: Opplevde det samme i april, og det er helt jævlig. Men jeg ble gravid på første syklus etter utskrapningen, og tenker nå at jenta jeg har i magen nå hadde ikke blitt noe av om ikke MAen hadde skjedd. Jeg hadde selvfølgelig blitt like glad i den andre babyen, men jeg "trøster" meg med at det er jenta som kommer om 10 uker som var "meningen".

Lykke til med helgen, det kan være smertefullt, men det verste er stort sett relativt raskt over. Og ikke vær redd for å ta smertestillende, eller nøle med å ta kontakt med sykehuset ved spørsmål eller behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var utrolig trist å høre :(:klem: Du fortjener at spiren sitter hele veien, og jeg håper så inderlig at det går for dere snart! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Kan jo oppdatere litt her.

Jeg fikk Cytotec på sykehuset 10. desember og skulle ta en tablett (misoprostol?) på sykehuset først. Jeg skulle ta cytotec, kvalmestillende og smertestillende etter 48 timer. Det ble altså fredag 12. som jeg tok cytotec. Jeg tok de ca halv åtte på kvelden, og kjente at de begynte å virke allerede etter et kvarter. Jeg fløy til og fra badet i et par timer, tre kanskje, før det roet seg litt. Det var ikke en opplevelse jeg ønsker på min verste fiende. Å kjenne alt komme ut gjennom livmorhalsen og de rielignende smertene... Usj, nei.

Jeg fikk heldigvis sove sånn i totida på kvelden når de verste smertene hadde roet seg til vanlige menssmerter.

Jeg hadde avtale om oppfølging hos legen etter 14 dager. (22. desember) Kom dit, og fant ut at det var fortsatt noe igjen, så jeg måtte til med en ny kur med cytotec. Denne gangen fikk jeg ikke misoprostol først. Jeg tok de på omtrent samme tid som sist, men denne gangen skjedde det ingenting. Ikke annet enn bivirkninger (kvalme, diare, hodepine). Jeg sov på sofaen så jeg var klar til å gå på badet hvis behovet meldte seg, men ingenting. Alt som skjedde var at jeg var kvalm og uggen i jula.

Jeg ringte til sykehuset på ille julaften, morgenen etter den andre runden. Der fikk jeg beskjed om å ta de to siste reserve-cytotecpillene jeg hadde fått med meg. Som sagt, så gjort. Jeg ble dårlig, igjen, men ingen blødning.

Etter jul dro vi på en liten ferie, og jeg ringte sykehuset igjen 30 desember og fikk komme inn på sjekk. Da var plutselig alt i orden likevel! Kroppen hadde ordnet opp og det skulle være ny syklus på gang.

Fikk fortsatt ingen tr når det nærmet seg slutten av januar, så da tok jeg en runde med provera for å kickstarte ny syklus. Ny syklus startet 4. februar, og jeg tok pergo på syklusdag 4-8.

Og da jeg var 15 dpo fikk jeg jammen tb igjen! :5: 5 uker i dag, og ultralyd på gyn om en uke! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...