Gå til innhold

Mitt svangerskap


primadonna

Anbefalte innlegg

Så kos! Gratulerer! :) Jeg er og student, og satser på å få tatt litt eksamner i permisjonstiden. Det går nok så fint! :) Vi handler inn klær hele tiden! Det er så gøy! :D Kanskje unødvendig, men det er kos å ha i hus <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så er det kjekt å ha noe konkret til å minne deg på at du skal bli mor... :-) Jeg merker jo ikke noe på magen enda, men så ser jeg tinga ligger og venter på knøttet som er litt over 3cm nå :)

Endret av primadonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så fantastisk med kroppen som gravid. kroppen vet akkurat hva den skal gjøre, mens jeg står på sidelinja like fasinert over hver ting. Jeg er jo vant med at hjernen styrer kroppens behov, er jeg sulten spiser jeg, må jeg på do..ja så går jeg på do. Men plutselig er kroppen på auto pilot. Brystene blir større, kvalme, jeg er trøtt... Men det er ikke noe jeg kan gjøre, for nå styrer kroppen selv. #fasinert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med klær! Søsteren min har spart på masse fra sine barn, så jeg må stoppe innkjøpene mine nå :P Rekker jo ikke å bruke alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er kjekt. Blir fort veldig mye, og kanskje det må bli litt overdrevent mange skift daglig for å få brukt alt før det er for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til kontrollen 3. November. Jeg hater å blottlegge meg selv for folk jeg ikke kjenner. Vet det høres tullete ut, men jeg kommer fra en liten plass hvor legens hus er nabo med besteforeldrene mine, og både jeg og mamma har kjent familien hele livet. Det har derfor vært en veldig uformell tone på kontoret.

Nå har jeg flyttet til en liten by. Jeg føler meg som et nummer i rekka. Legen husker ikke navnet mitt, og må se på datamaskinen hver gang han skal si navnet mitt.

Det er jordmor jeg skal til i november, og i dialog med henne savner jeg også den uformelle menneskelige følelsen. Første gang vi snakket på telefon var jeg ute et ærend. Hun hørtes irritert ut da det kom støy i bakgrunnen, og virket utrolig utålmodig da hun avbrøt meg gjentatte ganger.

#gravidsyting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruer meg til kontrollen 3. November. Jeg hater å blottlegge meg selv for folk jeg ikke kjenner. Vet det høres tullete ut, men jeg kommer fra en liten plass hvor legens hus er nabo med besteforeldrene mine, og både jeg og mamma har kjent familien hele livet. Det har derfor vært en veldig uformell tone på kontoret.

Nå har jeg flyttet til en liten by. Jeg føler meg som et nummer i rekka. Legen husker ikke navnet mitt, og må se på datamaskinen hver gang han skal si navnet mitt.

Det er jordmor jeg skal til i november, og i dialog med henne savner jeg også den uformelle menneskelige følelsen. Første gang vi snakket på telefon var jeg ute et ærend. Hun hørtes irritert ut da det kom støy i bakgrunnen, og virket utrolig utålmodig da hun avbrøt meg gjentatte ganger.

#gravidsyting

Det går nok bedre enn du tenker nå, men kjenner til den der gruingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben er sur, og syns voldsomt synd på seg selv da han måtte lage middag i dag, da jeg var opptatt med å spy på toalettet. Mannfolk altså.

Ellers holder jeg på å lage tyrkisk brød, slik at vi får brukt opp tzazikien fra tidligere idag da vi hadde couscous og kebabspyd. Har ikke laget det siden før meg og gubben ble sammen, så satser på jeg ikke brenner ned kjøkkenet :) ha en fin kveld alle der ute :)

Endret av primadonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben er sur, og syns voldsomt synd på seg selv da han måtte lage middag i dag, da jeg var opptatt med å spy på toalettet. Mannfolk altså.

Ellers holder jeg på å lage tyrkisk brød, slik at vi får brukt opp tzazikien fra tidligere idag da vi hadde couscous og kebabspyd. Har ikke laget det siden før meg og gubben ble sammen, så satser på jeg ikke brenner ned kjøkkenet :) ha en fin kveld alle der ute :)

Dårlig gjort av han å ikke kunne trå til når du er satt ut av spill uten å skulle bli grinete..!

Maten hørtes veldig god ut, da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben er sur, og syns voldsomt synd på seg selv da han måtte lage middag i dag, da jeg var opptatt med å spy på toalettet. Mannfolk altså.

Ellers holder jeg på å lage tyrkisk brød, slik at vi får brukt opp tzazikien fra tidligere idag da vi hadde couscous og kebabspyd. Har ikke laget det siden før meg og gubben ble sammen, så satser på jeg ikke brenner ned kjøkkenet :) ha en fin kveld alle der ute :)

Dustemann :jolie:

Ååååh, har du litt tyrkisk brød til overs? :jepp: Er det sånt tynt brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn tynt luftig :) er jo verdens enkleste ting å lage. Bare litt mel, vann og gjær. Jeg har ikke laget det på lenge, så det ble jo litt for tykt hehe.

Når det kommer til gubben, er han sikker på at jeg overdriver alle symptomene. Det er jo helt normalt å være gravid, og viss alle var så trøtte og kvalme som meg hadde jo ikke folk blitt gravide. Forhåpentligvis forstår han mer etterhvert :)

Ellers har jeg snoka på finn.no, og funnet brystpumper både manuell og elektrisk nesten ubrukt som blir gitt bort. Er jo tidlig for det også, men tror ikke jeg finner et så bra tilbud når det er nærmere heller. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er genialt! Jeg var og hentet meg gratis ammepute derfra i stad. Akkurat det er billig som nytt også, men når det er mange billige ting man må ha, blir det til slutt en del penger. Finnes masse sprinkelsenger gratis der også!

Brystpumpe kan være veldig dyrt, så lurt å slå til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn er genialt! Jeg var og hentet meg gratis ammepute derfra i stad. Akkurat det er billig som nytt også, men når det er mange billige ting man må ha, blir det til slutt en del penger. Finnes masse sprinkelsenger gratis der også!

Brystpumpe kan være veldig dyrt, så lurt å slå til ;)

Så enig! Mange ting rekker jo ikke bli utslitt av de små nøstene. Vi skaffet sprinkeksenga forrige gang jeg var gravid (SA) fikk ned nesten ubrukt madrass også. Men har hørt madrassen skal være ny, så det blir vel én av de få tingene vi kjøper nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Så lite som skal til før alt føles galt. Nå har jeg fått merke over brystet, og klør forferdelig fra nakken og til brystet.

Mistenker at det er en reaksjon på tzazikien, da jeg ofte reagerer på melk. Er også utrolig lenge siden jeg har hatt meieriprodukter som ikke er merket laktoseredusert. Kanskje graviditeten gjør jeg reagerer mer enn før.. Vell leason learned. Ikke mer melkeprodukter som ikke er laktoseredusert....for dette var fælt!!

Nei, nå må jeg sove. Opp klokka 5, og forelesninger hele dagen..satser på jeg ikke våkner seende ut som en rød hummer pga. allergien. Ha en flott natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holdt meg hjemme idag også. Huffda. Våknet av dunkende smerter i hodet, og fant ut at 12 timers skoledag ikke akkuratt var fristende i den tilstanden.

I morgen er jeg 11 uker, og jeg prøver å kjenne etter livmoren, men aner jo ikke helt hva jeg skal kjenne. Jeg har også kikket litt på barnevogna "mi " hehe som mine foreldre skal gi meg til bursdagen min i mars.

Jeg legger mer merke til andre vogner. Fniser litt for meg selv, og tenker at min vogn er så mye kulere. Haha. stokke crusi er planen så langt, helst i rød eller grå. Ha en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfft å være gravid og student da! Bra å høre på kroppen når den sier i fra, det er det vi skal gjøre som gravide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...