Gå til innhold

4 års prøver har blitt 3-barnsmamma med grått hår!


Solsikke84

Anbefalte innlegg

Puuh, blir ikke sitering, for jeg er på mob. :) Men for å svare: Mannen er ekstatisk. Jeg er også glad, men jeg tenker på amme to stk, hva om de er sultne samtidig eller begge er klengete babyer, han tenker ikke på annet enn hvor gøy det blir, spesielt for ungene. Også prater han om hvor mye gaver det blir under treet neste jul :P

Vi prøvde egentlig ikke nå. Burde jo brukt prevensjon, men etter så mange år som slitende prøver, så slo det meg ikke at lynet skulle slå ned så lett. Vi har ikke brukt pergo eller noe nå.

Under UL så sa de at det er to eggsekker, eller poser, har glemt alle faguttrykk nå... Og enten så er morkakene tett på hverandre eller så er det én morkake. Dersom det er en, så er det eneggete tvillinger, sa gyn. Utrolig at de kan si sånt så tidlig. For meg er dette svangerskapet fire dager gammelt, og jeg skal trolig på ordinær ul om under én måned!!!

Også må vi nok ha ny bil. Jeg vil ha plass. Så vi ser på sju setere :)

Fikk også vite at mange tvillinger blir født noen uker før termin med planlagt ul og kommer til å få et par extra ul, det er automatisk risikosvangerskap, og det de ser mest etter er hvis en tvilling vokser mer. Det kan bety at en stjeler all næring.

Synes timen var altfor kort. Fikk ringt fastlegen og bedt om at det blir sendt søknad om fødeplass og ul, og skal innom i morgen for uke 12-blodprøven og fylle i helsekort for gravide. Legen ville ha blodprøven snarest :)

Ang symptomer så er det kun såre bryst og tretthet som har kommet siste uka. Når jeg tenker meg om så har jeg vært trøtt og lett svimmel i det siste..

.... Jeg kjenner kanskje spark om noen uker!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WOW, gratulerer så masse med tvillinger på vei. Dette må jo være den mest actionfylte graviditetsdagboka her inne :fnise::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Gratulerer! Gispa høyt når jeg leste at det var to stykker, for en overraskelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Gratulerer! Gispa høyt når jeg leste at det var to stykker, for en overraskelse!

Jeg så det var to på skjermen selv. Men hjerna mi kobla ikke, jeg tenkte først at noe er galt, svulsy, to hoder, og stålsatte meg så på "ikke forenelig med liv" frasen, at jeg gråt før hun sa tvillinger. Brukte noen minutt på å mase om det var noe farlig. Hun måtte snakke strengt til meg med beskjed om at jeg ikke er den første tvillingmammaen. :P

Mannen og jeg brukte tid frem til rundt kl fire på å fordøye dette selv, før vi ringte foreldrene våre.

... Egentlig tror jeg ikke det blir ferdig fordøyd før de er konfirmerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, næmmen, herregud! Gratulerer! :D Det var skikkelig gode nyheter! :strix:

Det blir tøft, men så fantastisk givende. Nei, åh, dette var stas :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Ååå så gøy! Nei du å du så heldig dere er! Fikk et liiiite håp jeg også nå siden dere ikke brukte hjelpemiddel. Har så stort ønske om flerlinger og er bare sååå misunnelig nå haha! Dette blir nok fantastisk! Gratulerer så masse igjen! Gøy å følge deg fremover nå :) Jeg skal på tidlig ul om noen få dager og kan nesten ikke vente haha!! Tror selv jeg bare kommer til å være så vidt 6 uker på vei, så mye mulig vi ikke ser noe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:daane: så mye å ta innover seg på kort tid! Plutselig 13 uker gravid og med tvillinger! Gratulerer :strix: Endret av HopsiDeisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert psykisk, men kjente meg litt "tung" nederst i magen, som når Tuva lå og slo kollbøtte der inne. Det er litt tidlig ennå. Men jeg googler jo på alt som har med tvillingfødsler og graviditet å gjøre, og det er ofte dobbelt opp med plager, symptom, og man kjenner fortere at de rører på seg osv. Vel. Symptomer har jeg ikke hatt noer av. En nettside jeg kom over i går hadde teori om at dersom man blir gravid igjen fort, så er kroppen så vant til HCG at kvalme ikke forekommer. Men det var en bruker på et engelsk eller amerikansk forum, så vet ikke hvor mye jeg skal vektlegge det som en trygg kilde. Det er da en teori.

Jeg vil på OUL nååååååå. :)

Må høre med fastlegen senere i dag når jeg får inkalling. Må jo ha noe å telle ned til. :) Gyn sa at jeg vil garantert få UL før uke 20,for alle skal ha mellom 16-20. Morsomt, det var rett rundt påsketider jeg hadde OUL i fjor. Håpe dette ikke skal bli vår nye påsketradisjon, haha!

Mamma og svigermor er helt på tuppa. Svigermor har foreslått å starte innsamlig til oss, men hallo. Det vi trenger en til av er bilstol, seng, babynes og bittelitt ekstra tøy. Kanskje endel mer om det er gutt, vi har mye rosa. Og kjoler. Vi trenger jo ikke to stellebord til (har jo ett allerede), og trenger ikke to potter til, eller to babygymmer til.. Det er mye de kan dele med eller arve av Tuva, og mye de kan bruke sammen alle tre. Gud så rart å skrive.. Alle tre...

I natt fikk vi ikke sove, jeg og mannen. Vi lå og hørte på Tuva le i søvne når vi skulle sovne, og ble liggende og fnise og prate vi også. Da snakket vi om navn.. Vi er enige om en ting. Det blir ikke typiske tvillingnavn. Ikke Pia og Mia, eller Nina og Tina. Jeg kan strekke meg til samme forbokstav, Tom og Torbjørn, liksom. Men da blir det tilfeldig fordi vi likte de to navnene best, ikke fordi det var lik forbokstav.

Så nå snører vi opp igjen endel navn som var med i finalerunden i fjor sommer. :fnise:

Av kjønn så håper jeg på en måte på jente, fordi Tuva har så mye fint... og litt på gutt, fordi...jeg vil ha begge deler. Så det perfekte nå er toeggede, og en av hver. :)

Men Gyn trodde på enegget. Har googlet dette også, og toegget er alltid i hver sin fostersekk og med hver sin morkake, men morkakene kan vokse sammen og se ut som en. Men det er visstnok på slutten av svangerskapet.Om de deler fostersekk eller morkake, så er det visstnok garantert enegget.

Det positive med at det er enegget betyr at det ikke er større risiko for å få tvillinger neste gang. Jeg leser flere steder at dersom man får flereggede flerlinger én gang, så er risikoen større i fremtiden for at det skal skje igjen. Men enegget er egentlig bare... freaks of nature. :P Kanskje det skal bli mitt kallenavn på dem. Frikene i magen?

Men, jeg er nervøs. Tenk.. kolikk ganger to. Søvnløshet ganger to. Tre, jeg har jo Tuva fortsatt. Vil de vekke hverandre, og hvordam amme to på en gang, og hjerna går på høygir. Jeg må ha et lite teppe eller babynest på gulvet på badet, en tvillingparkering så jeg kan styre med en om gangen på stellebordet eller badestampen.

Også vogna. Jeg som er sååå forelska i den Emmaljungaen min. :( Så for meg den med søskenbrett på. Uff. Jeg er ikke lei meg for tvillinger, altså. Jeg bare sørger for en flott vogn. :P

Tvillingtips (utstyr eller annety) mottas med stor takk fra nå av og frem til... tja. År 2031.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at du sjokkerende nok ble gravid igjen så fort, men så ble det jammen TO AV DEM i samme slengen!! Gratulerer så masse, det blir sikkert superkjekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk historie! Gratulerer så masse til dere. Ser for meg mannen din som snakker om alle gavene under juletreet neste år og gleder seg. :kose:

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra å være slitende prøver i to år til å ende opp med tre barn på ett? år!! Gratulerer så mye! :biggrin: Utrolig artig! Ser for meg noen får et tilbud om å velge mellom tre ting: Hoppe over første trimester, bli gravid på første forsøk eller få tvillinger? og så på en eller annen måte fikk du ALLE tingene oppfylt! haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Har fulgt dagboka di litt til og fra siden jeg var gravid selv (min er 9mnd). Nå ble jeg så glad på dine vegne at jeg nesten felte en tåre! Så utrolig gøy, og skummelt og spennende på en gang ;) Gleder meg til å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg viste hva resultatet ble siden jeg startet å lese i dag og overskriften sier jo sitt, men likevel kom det nesten tårer når jeg leste at det var tvillinger :fnise:

Så spennende og gøy! Og mannen må jo ut og kjøpe en tripp trapp stol til! Gratulerer så mye alle 3 :) Du har jo snart din egen småbarnsavdeling hjemme ;) Håper svigermor blir bedre etter andre fødsel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Åh hei!

Jeg har vært... veldig ute av nettet på lenge.

Jeg begynte å få blødninger morgenen 15. mars... jeg trodde det var abort, men håpte.. så jeg kontaktet legen dagen etter og fikk komme inn til HCG måling.. en mandag, en onsdag og svaret kom ikke før fredag 20.mars! Hele tiden hadde jeg lyst til å skrive her, inn og lese.. men jeg orket ikke. Jeg var lei meg og livredd og livredd for å google noe om blødninger og truende abort. Jeg blødde hver dag, enkelte dager føltes det ut som det fossblødde. Men HCG-stigningen var fin. Så fredag fikk jeg telefon med beskjed om at jeg skulle på ny UL mandagen etter.. 23.03.

De ville sjekke at alt stod bra til, og legen sa at det kan være at jeg har hatt en spontan fosterreduksjon, og mistet den ene.

UL'en kom og gikk og det gikk bra.. Alt stod bra til. De kan ikke helt forklare blødningene, og jeg blir nå behandlet for truende abort, altså jeg skal ta det rolig, ikke stresse, ikke løfte... Og jeg har ukentlige UL'er.

OUL er 21.04, neste tirsdag, men de har sjekket meg så ofte, at jeg går ut fra at jeg er 17+0 i dag, og med termin 25.09.15..

Så lenge jeg blør såpass mye så er det en mare å være på nettet, babyforum osv fordi jeg henger meg opp i skrekkhistorier. Men jeg ville oppdatere dere likevel!

Jeg SKAL bli trebarnsmamma i år og dette SKAL gå bra. Men det er skitskummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...