Gå til innhold

Baby som sier i fra og bæsjer selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser så mange venner som styrer fælt med bæsjing og tørking og skifting og det er dritt overalt og ungen ligger langstrakt utover bæsjebordet.

Men kiddoen vår han har hele tiden fra han var 3-4 mnd sagt i fra at han må bæsje. Og han har kun hatt 2-3 uhell fordi vi har sittet i bilen e.l. Men da har han gråtet og sagt i fra at han måtte bæsje. Hjemme bæsjer han HVER morgen på samme tidspunkt. Holder ham over do eller vask og så bæsjer han i løpet av noen sekunder. SÅ fornøyd over å bli holdt og få bæsje. En sjelden gang kommer det en minipoop på dagtid eller kvelden om han har spist veldig mye og da sier han VELDIG i fra, FØR han bæsjer på seg. Før skjønte vi ikke signalene, men nå vet vi at det betyr at han må bæsje om han plutselig setter i gang å tute, og det ikke er fordi han er tørst eller slått seg.

Men vi har jo lest at så små barn (han er 1 nå) ikke kan kontrollere hverken blære eller tarm. Men jeg er helt overbevist om at han gjør det. Han sier i fra at han må bæsje, og han venter til han blir holdt over doen/vasken.

Noen med liknende erfaringer? Og de som evnt måtte ha noe stygt å si om den her måten å ta seg av bæsj på, prøv å bruk så hyggelig ordlag som mulig.



Anonymous poster hash: 30d03...98a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel si at dette:

"Ser så mange venner som styrer fælt med bæsjing og tørking og skifting og det er dritt overalt og ungen ligger langstrakt utover bæsjebordet."

..ikke fortjener å ble tatt på alvor.

Du latterliggjør 99.9% av alle BARN.

Historien din er svært lite troverdig.



Anonymous poster hash: 95ce8...af7
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt om babyer med veldig regelmessig avføring dom "foretrekker" å bæsje på do. Flott at det funker for dere 😃 vi har vært og er nok enda i den andre kategorien, uten at jeg føler at vi har feilet av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar ham bæsje i vasken??

Tror jeg ville foretrukket at babyen bæsjet i bleien sin jeg da.



Anonymous poster hash: 17484...e05
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo kjekt ut det da, bortsett fra at jeg ville ikke latt han drite i vasken, det er ekkelt selv om det er babyer.



Anonymous poster hash: dea02...717
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gjør dette i store deler av verden. Det at barn gjør fra seg i bleia til de er tre år er ikke nødvendig eller bra for ungen.



Anonymous poster hash: 18852...515
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du latterliggjør 99.9% av alle BARN.

Anonymous poster hash: 95ce8...af7

Det er vel heller foreldrene som ikke oppfatter hva barnet prøver å fortelle dem som blir "latterliggjort" her. Men er ikke dette interessant da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en baby på 3-4 mnd si ifra?

Ved å bli urolig og å begynne å trykke. Hørt om kroppsspråk?

Anonymous poster hash: 18852...515

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, holdes barnet over vasken for å bæsje der? Håper ikke jeg kjenner dere og bruker vasken deres.

Ellers er det jo fint at barnet deres sier ifra. Det gjorde aldri min jenta da hun var baby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen bæsjer selv? Hvem andre skulle bæsje for barnet?



Anonymous poster hash: 634c8...4e1
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte visstnok å si fra om både dette og tissing da jeg var 5 måneder. Da måtte min mor skynde seg å ta av meg bleien, slik at jeg fikk tisse på den. Ble visstnok litt av en konsert om jeg kjente at jeg ble våt eller fikk bæsj på meg. Hadde badet i kjelleren og derfor stelleplassen et annet sted, derfor løp hun ikke på badet, siden hun hadde maks 2 minutter på å få av meg klærne.

De kan ikke kontrollere tarmen i den grad som større barn, men de kan kjenne når det er ekkelt og lære å gjenkjenne følelsen.

Jeg ble helt bleiefri, bare litt før normalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om at en del utøver det de kaller Eliminiation communication, som går ut på akkurat det du skriver, at man lærer å tolke babyens signaler for ville bæsja og tisse, og derfra få det oppi potta eller do.

Vi prøvde litt med eldste da hun var et par måneder gammel, men vi klarte aldri å skjønne tydelig hva hun ville og når. Prøvde sånn halvhjertet å holde henne over doen om hun plutselig ble sutrete, men det traff sjeldent, så vi droppa det etter en stund.

Endret av Tilim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at dere er rævva foreldre som lar ungen bæsje i bleia. Men dere tok det jammen meg personlig..Kanskje vie den litt mer oppmerksomhet.

Dynes dere det el ekkelt med bæsj i vasken? naaaaw :(

Tror UNGEN synes det er eklere med bæsj i bleia si enn at dere får det oppi den dyrbare (lol) vasken deres :)

Vi vasker da vasken godt etter hver gang. Pleier dessuten ikke sleike vasken.



Anonymous poster hash: 30d03...98a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da helt vanlig andre steder på kloden, spesielt i u-land der bleier ikke er så vanlig. Jeg har et familiemedlem som har jobbet med bistand i et afrikansk land i over tjue år, og som har mye med mødre og spebarn å gjøre, og hun forteller at dette er normalen der hun jobber. Men jeg tenker det er å dra det litt langt å tolke det som at barnet "sier fra" om at det skal bæsje allerede som 3 - 4 måneder gammel. Snarere er det du som tolker og er var på signalene til barnet, og sørger for at det får gjort fra seg andre steder enn i bleia. At så små barn som ettåringer vanskelig kan kontrollerer urin og avføring er nok riktig i de fleste tilfeller. Men det et betyr ikke at de ikke kjenner at ting er på gang og gir signaler om det. Og du har lært deg å tolke de signalene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettåringen her gir ganske tydelige signaler om han vil bæsje, så da er det bare å få av ham klærne og plassere ham på do, ferdig med det. Det ene er ikke mer riktig enn det andre, man må bare gjøre det som passer en selv best. Om jeg ikke får med meg tegnene, vi er ute eller lignende og han bæsjer i bleia så gjør det ikke noe akkurat. Bleiefri blir han før eller senere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 1 år sier og i fra, nå sier han faktisk "bleia" og da vet vi at det kommer en bæsj. Men å løpe inn på do og få han til å bæsje i do el vasken gjør vi ikke. Ser ikke peonget med det når vi kan stelle han rett etterpå, er helt normalt og greit det. Han sa fra før og med kroppsspråket og vi kunne sikkert lært han at vi da skal på bade så han ikke bæjer i bleia men ser ikke poenget når de er så små. Å skfte en bæsjebleie på en baby og småbarn er null problem.

Anonymous poster hash: 0fc84...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 1 år sier og i fra, nå sier han faktisk "bleia" og da vet vi at det kommer en bæsj. Men å løpe inn på do og få han til å bæsje i do el vasken gjør vi ikke. Ser ikke peonget med det når vi kan stelle han rett etterpå, er helt normalt og greit det. Han sa fra før og med kroppsspråket og vi kunne sikkert lært han at vi da skal på bade så han ikke bæjer i bleia men ser ikke poenget når de er så små. Å skfte en bæsjebleie på en baby og småbarn er null problem.

Anonymous poster hash: 0fc84...2cd

Så ungen din sier i fra at han vil bæsje..dere lar det gå i bleia fordi dere er for late og synes det er helt kurant å skfite.

jaja..synes det er greiere at han slipper drite på seg siden han tydelig ikke VIL det.

Anonymous poster hash: 30d03...98a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...