Gå til innhold

Det KOKER!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli helt på tuppa her!

I dag kom stebarna til oss. Kjempekjekt.

Jeg ordner middag akkurat tidsnok til at de rekker håndballtrenungen! Rett etter middag stikker samboer og datteren ut døra og jeg sier at jeg går opp å leker med vår felles datter til han kommer tilbake og hjelper til med ryddingen.. Timene går, datteren kommer hjem fra trening(hun satt på med noen) og timene tikker.. En halvtime før eldstegutten skal på trening dukker han opp.. Etter at jeg har styrt med leksemas, legging av en trass toåring som enda ikke har sovnet, krangler om at datteren hans skal få dusjet seg før leggetid osv osv!!

Jeg ga helt opp!! Sa at samboeren fikk handle og planlegge middag til i morgen og resten av uken! Jeg tar "ferie" fra alle plikter! Jeg er drittlei!!

Og hvor hadde han vert?? Stått å pratet med en kollega.. I fire!!! Timer!

Det verste av alt!

Han blir sur på meg fordi jeg reagerer..

Er det jeg eller han som burde koke??

Anonymous poster hash: 8e08e...388

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen borde koka!

Du borde ha talat om för honom att du behövde honom, och han borde antingen ha slutat med jobbsamtalet eller bett om ursäkt för att det var så extremt viktigt att han var tvungen att ta det då.

Stebarn eller inte, ni är familj och då hjälper alla till. Stemor, barn, far

Du är inte tonåring som kan säga upp dig. Du är vuxen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen borde koka!

Du borde ha talat om för honom att du behövde honom, och han borde antingen ha slutat med jobbsamtalet eller bett om ursäkt för att det var så extremt viktigt att han var tvungen att ta det då.

Stebarn eller inte, ni är familj och då hjälper alla till. Stemor, barn, far

Du är inte tonåring som kan säga upp dig. Du är vuxen.

I dag var ett eksempel på mange mange dager..

Jeg har sagt ifra mange mange ganger.. Jeg sa ifra i dag før han dro at jeg trengte hjelp.. I tillegg så kom barna hans som ikke har vert hos oss på en uke.. Hva med å følge opp de??

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS ER DU IKKE TAKKNEMMELIG FOR BONUSBARNA DINE?



Anonymous poster hash: ec321...36e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bli helt på tuppa her!

I dag kom stebarna til oss. Kjempekjekt.

Jeg ordner middag akkurat tidsnok til at de rekker håndballtrenungen! Rett etter middag stikker samboer og datteren ut døra og jeg sier at jeg går opp å leker med vår felles datter til han kommer tilbake og hjelper til med ryddingen.. Timene går, datteren kommer hjem fra trening(hun satt på med noen) og timene tikker.. En halvtime før eldstegutten skal på trening dukker han opp.. Etter at jeg har styrt med leksemas, legging av en trass toåring som enda ikke har sovnet, krangler om at datteren hans skal få dusjet seg før leggetid osv osv!!

Jeg ga helt opp!! Sa at samboeren fikk handle og planlegge middag til i morgen og resten av uken! Jeg tar "ferie" fra alle plikter! Jeg er drittlei!!

Og hvor hadde han vert?? Stått å pratet med en kollega.. I fire!!! Timer!

Det verste av alt!

Han blir sur på meg fordi jeg reagerer..

Er det jeg eller han som burde koke??

Anonymous poster hash: 8e08e...388

Stebarn? De du kaller stebarn er ikke dine "barn": de HAR en ekte mor og en ekte far.

Anonymous poster hash: affff...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ? Dette har ingenting med bonusbarna å gjøre..

Det er faren! Som bare stikker og kommer pg går når det passer han.. Mens jeg må ta meg av ALT! I hjemmet. Det inkluderer bonusbarna/stebarna også vil jeg tro..

At jeg syns dette er urettferdig er jo hele poenget her..

Men jeg forventer kanskje mer av han de ukene de er hos oss, ja.. Og jeg vil vell egentlig tro at dette er naturlig??

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden er per definisjon urettferdig, det vet alle voksne. På hvilken planet er trassen du reagerer med konstruktiv eller bidrar til å løse problemet? Den styrer dere mot stupet og nok et ødelagt hjem hvis du fortsetter sånn.

Anonymous poster hash: 03cbc...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er per definisjon urettferdig, det vet alle voksne. På hvilken planet er trassen du reagerer med konstruktiv eller bidrar til å løse problemet? Den styrer dere mot stupet og nok et ødelagt hjem hvis du fortsetter sånn.

Anonymous poster hash: 03cbc...bbe

Hjemmet er nok allerede ødelagt. Jeg orker ikke å ha det slik. Føler meg som en nikke de au pair fra fillipinene.. Dette er som sagt ett av mange tilfeller! Ikke første gangen..

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet er nok allerede ødelagt. Jeg orker ikke å ha det slik. Føler meg som en nikke de au pair fra fillipinene.. Dette er som sagt ett av mange tilfeller! Ikke første gangen..Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

Så ikke finn deg i det da...Det hadde ikke jeg gjort.

Sånt begynner jo et sted. Dere må ta ansvar begge to.

Anonymous poster hash: 75c6d...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med to gutter på 12 og 16 år, og det går nesten ikke en dag uten at de to krangler, jeg får høre at "Du forstår ingenting", dører smelles igjen osv. For så å snu helt rundt, og vi sitter og ler sammen ved middagsbordet.

De har en far som de er hos annenhver helg (ikke alltid eldste), så lekser, trening, burstdagsbesøk, kontakt med lærere osv blir stort sett mitt ansvar. Ja, det er slitsomt å ha ansvar for at verden skal gå rundt for flere en en selv, men det ansvaret tar en når en etablerer familie, uansett i hvilken form den familien måtte være.

Og jeg skjønner ikke - hvorfor skal de absolutt ha middag i tide før trening ? En brødskive eller to holder vel ? Og hvorfor skal jenta dusje ? Er hun ikke gammel nok til å bestemme selv om hun vil det eller ikke ?

Og hvor gamle er disse barna ? Kan de ikke ta buss, sykle, gå til trening ? Må alt organiseres for dem ?

Og så kan jo du gjøre en avtale med en venninne om tur akkurat når det står på som verst, så merker nok sikkert "far" hvor travelt det kan bli....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stebarn? De du kaller stebarn er ikke dine "barn": de HAR en ekte mor og en ekte far.

Anonymous poster hash: affff...1af

Er det du igjen ja? Vi har forstått hva du mener om stemor, trenger ikke gjenta deg selv i enhver tråd om stemødre og stebarn :)

Anonymous poster hash: 482df...978

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med to gutter på 12 og 16 år, og det går nesten ikke en dag uten at de to krangler, jeg får høre at "Du forstår ingenting", dører smelles igjen osv. For så å snu helt rundt, og vi sitter og ler sammen ved middagsbordet.

De har en far som de er hos annenhver helg (ikke alltid eldste), så lekser, trening, burstdagsbesøk, kontakt med lærere osv blir stort sett mitt ansvar. Ja, det er slitsomt å ha ansvar for at verden skal gå rundt for flere en en selv, men det ansvaret tar en når en etablerer familie, uansett i hvilken form den familien måtte være.

Og jeg skjønner ikke - hvorfor skal de absolutt ha middag i tide før trening ? En brødskive eller to holder vel ? Og hvorfor skal jenta dusje ? Er hun ikke gammel nok til å bestemme selv om hun vil det eller ikke ?

Og hvor gamle er disse barna ? Kan de ikke ta buss, sykle, gå til trening ? Må alt organiseres for dem ?

Og så kan jo du gjøre en avtale med en venninne om tur akkurat når det står på som verst, så merker nok sikkert "far" hvor travelt det kan bli....

Du er alene, ja! :) hadde jeg vert alene så hadde jeg kun hatt meg selv og mitt barn å tenke på. Da hadde jeg ikke trengt å stresse med noe som helst..

Men jeg forstår ikke hvorfor det er jeg som får all refsen her?? Hva med faren til disse barna som bare kommer og går som han vil.. Helst rett før han må dra igjen, dukker han opp..

Barna må ha middag før trening fordi det ikke er tid til middag senere..

De bor langt unna treningen, det går ikke buss og vi har ingen i nærheten som de kan kjøre sammens med.. Ikke alle har det like lett..

En elve år gammel jente bør dusje seg etter trening.. Hver gang er det kanskje ikke nødvendig, men jeg liker at barna er klar over at å legge seg svett i rene sengeklær ikke er greit, men ganske ekkelt..

Og hva som organsieres og ikke er jo opp til hva foreldrene har lagt til rette fra før..

Der bestemmer jo ikke jeg.. Jeg skal bare lage mat, rydde og sørge for at de er klar til pappa stikker innom for å kjøre de før han fordufter, igjen!

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foreslår at dere tar en prat da sinnet har lagt seg litt.

Det heter når.

Sorry, klarte ikke dy meg. Har en bekjent som konsekvent bruker da istedenfor når, og det irriterer vettet av meg. Da er noe som har skjedd. Når bruker man når noe skal skje. Eller om noe som skjer ofte.

TS: kommunikasjon! Superviktig for alle parter. En husholdning med flere mennesker funker ikke uten god kommunikasjon. Spesielt ikke når det er dine, mine og våre. Og kommunikasjonen skal ikke være enveis, han må selvsagt også ta ansvar for at hverdagen skal forløpe så problemfritt som mulig.

Anonymous poster hash: 64181...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS ER DU IKKE TAKKNEMMELIG FOR BONUSBARNA DINE?

Anonymous poster hash: ec321...36e

NOEN HER SOM ER SINT? FORDI CAPSLOCK KNAPPEN HAR SATT SEG FAST!!!!!!!!

:-D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har grunn til å koke.

Dersom en mann hadde skrevet dette innlegget og sukket over dama som hadde barn fra før, ville han omtrent ha fått heltestatus fordi han sto sånn på for stebarna sine og moren ville fått passet påskrevet som lite ansvarsfull som ikke hadde mer ansvarsfølelse ovenfor egne barn.

Hos oss avtaler jeg alltid, dersom mannen skal ta seg av bestemte oppgaver med barn som ikke er hans, fordi jeg skal noe annet. Når man har barn fra før og går inn i et forhold, så er ikke den nye partneren barnas forelder, selv om den får en rolle som støttespiller og ekstra omsorgsperson.

Du kan forsøke å avtale at han alltid sier i fra og at du ikke tar ansvar for noe, dersom han ikke sier i fra. Forsøk å gjør dette på en svært rolig og saklig måte, der du ikke faller i fella med å anklage ham så mye, for da kommer ham sikkert bare til å gå i forsvar og da er det svært vanskelig å være konstruktiv. Dette kan være svært vanskelig og det er lov til å tenke nøye igjennom det man skal si.

Du kan også la ham smake sin egen medisin og stikk av lengre enn du har sagt, slik at han må ta seg av alle barna frem til rett over leggetid.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forklarte han at han ikke kunne holde på sånn i går kveld.. Null forståelse.. Mor til barna har kommet med forslag om at hun har barna mer enn 50% fordi han er så travel.. Dette var uaktuellt. Så nå har jeg gitt beskjed om at jeg flytter :) takk for forståelse!

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forklarte han at han ikke kunne holde på sånn i går kveld.. Null forståelse.. Mor til barna har kommet med forslag om at hun har barna mer enn 50% fordi han er så travel.. Dette var uaktuellt. Så nå har jeg gitt beskjed om at jeg flytter :) takk for forståelse!

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

Hva sa han til det da? Kommer du til å gjennomføre det?

Anonymous poster hash: c1674...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa han til det da? Kommer du til å gjennomføre det?

Anonymous poster hash: c1674...efd

Han skjønner ikke hvorfor jeg overreagerer slik.. Jeg gjennomfører! Har begynt å pakke, flytter ut i helgen.

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skjønner ikke hvorfor jeg overreagerer slik.. Jeg gjennomfører! Har begynt å pakke, flytter ut i helgen.

Anonymous poster hash: 0fb3c...79c

Bra for deg, må stå opp for deg selv, hvis ikke du gjør det så er det ingen som gjør det. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 75bb8...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...