Gå til innhold

Når bf får ny dame med barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper på noen gode råd da jeg er ganske fortvilet om dagen...

Har en jente på 6 år og en på 8 år.. På fredag kom de hjem å fortalte at pappa'n hadde sagt at den nye kjæresten hans og datteren skal flytte inn... Mine var helt fra seg.. Spesielt hun minste... I helgen har hun rasert rommet sitt, ødelagt leker, tisset på seg flere ganger, sagt utrolig stygge ting til både meg og andre rundt.. Gjemmer seg og gråter...

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :(

X mannen og den nye dama ble sammen i sommer... Så ting har gått ganske fort.. X mannen forteller meg veldig mye (kanskje litt for mye til tider) om hvor mye de sliter med hennes barn (jente på 7 år)... Han har fortalt at hun sier veldig mye stygt, ikke har respekt for andre og at mora sender henne til gud og hvermann... Han sa også her om dagen at den stakkars ungen ikke får noe kjærlighet...

Hun minste min og denne bonussøstra kommer overhodet ikke overens.. Det er fullstendig skjærings.. Pappa'n skrev en mld til meg her for litt siden å ba meg hente jenta våres fordi han ikke gadd å ha sånne drittunger... Hvem sier sånt om sitt eget barn? :(

Jenta til den nye dama sliter veldig å x'n sier at de skal få henne til psykolog... Å at jeg ikke må være redd for at hennes oppførsel skal "smitte" over på våre... Vel..

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... :(

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Her mener jeg feilen ikke er at du ikke fikk vite det først. Men at far går alt for fort frem i forhold til dette med ny samboer og barna.

Siden ungene dine reagerer såpass kraftig synes jeg han burde ha gjort dette helt annerledes.

Anonymous poster hash: ae8a1...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som at noen barn trenger noen å snakke med. Fortell kontaktlærer hva som skjer, slik at de er forberedt, og kan møte barna på en god måte. Det går seg som regel til, men det er mange følelser i sving i tre små kropper, og den yngste viser deg dette med regresjon og aggresiv adferd. Det er viktig at skolen er forberedt, slik at hun ikke blir møtt med sinne og kjeft, istedet for forståelse og oppfordring til å snakke om hva hun synes er leit. Storesøster og det andre barnet har nok også mange tanker, som kan være lettere å snakke med noen andre voksne om, de er ofte redde for å såre mor eller far. Lykke til med dette- som sagt, det pleier å gå seg til.

Anonymous poster hash: a6955...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min samboers eks fortalte ikke at kjæresten hennes skulle flytte inn. Samboer fortalte ikke til henne at jeg skulle flytte inn hos han. De er verdens verste foreldre som gjorde det på den måten, sikkert. Beklager, men jeg mener det er viktigere for barnet å vite at pappas/mammas kjæreste flytter inn, enn at eksen skal være den første til å vite en så stor nyhet.

Anonymous poster hash: ca4e7...82d

Jeeezz...hva er problemet? Barna skal få vite "først" ja, men: moren først!!

Hva taper barna på at moren er informert først?! Moren taper ALT på at barna blir de første...

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeezz...hva er problemet? Barna skal få vite "først" ja, men: moren først!!

Hva taper barna på at moren er informert først?! Moren taper ALT på at barna blir de første...

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Og hva taper faren på å ha meldeplikt til mor? Hele sin integritet.

Jeg var ikke den første som fikk vite at faren til sønnen min skulle bli samboer. Det har jeg ikke tapt noe som helst på.

Anonymous poster hash: 9d6ef...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeezz...hva er problemet? Barna skal få vite "først" ja, men: moren først!!

Hva taper barna på at moren er informert først?! Moren taper ALT på at barna blir de første...Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

HVA er det mor taper egentlig? At hun blir bitter for at far har gått videre med livet sitt?

Anonymous poster hash: ca4e7...82d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det 30 innlegg om at dama flyttet inn.

Det er jo ikke det som er hovedtema!!!!

Anonymous poster hash: 1c35f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er det mor taper egentlig? At hun blir bitter for at far har gått videre med livet sitt?

Anonymous poster hash: ca4e7...82d

Hun taper r e s p e c t, som godeste Aretha synger om.

Far og mor skal samarbeide resten av livet.

Igjen: respekt. Det handler om anstendighet. Verdighet.

Fremmedord for noen, en selvfølge for andre.

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva taper faren på å ha meldeplikt til mor? Hele sin integritet.

Jeg var ikke den første som fikk vite at faren til sønnen min skulle bli samboer. Det har jeg ikke tapt noe som helst på.

Anonymous poster hash: 9d6ef...2f8

Tja, ikke alle er sensitive. Husk at i slike situasjoner er svært mange sårbare og skjøre.

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag hatt kontakt med familiekontoret å bf må være med til samtale der..

Barna skal også være med.. Hun jeg snakket med sa det var veldig viktig at hun minste her fikk hjelp å var glad jeg tok kontakt!:)

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun taper r e s p e c t, som godeste Aretha synger om.

Far og mor skal samarbeide resten av livet.

Igjen: respekt. Det handler om anstendighet. Verdighet.

Fremmedord for noen, en selvfølge for andre.

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Samarbeide resten av livet?

Det er latterlig å tro at du trenger å samarbeide med far når ungene er voksne og har egne familier.

Man treffes av og til i selskaper, noe mer er det neppe.

Jeg fatter ikke hvordan noen orker å bli sammen med noen med en fortid med barn og exer, slik som det har blitt i dag.

Det er tydeligvis en generasjon av alene mødre som tror de er mittpunktet i fars liv for evig når de får barn med ham.

Nye koner og nye barn far får må tydeligvis stille seg i kø.

Jeg hadde tatt bena fatt.

Anonymous poster hash: ae8a1...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en forferdelig situasjon. Så bra at du tar tak i det og kontaktet familievernkontoret. Håper dere alle får den hjelpen dere trenger. Barnefar må også lære seg at det ikke er greit å snakke stygt om barna sine selv om det kanskje er pga at han er stresset pga problemene med kjæresten og barnet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for å få barnemorens godkjennelse. Det er for at hun (optimalt de begge samlet) skal fortelle barna om det før det faktisk skjer. Mye for at alle parter skal være forberedt på at det skjer i nærmeste fremtid.

Mener du at mor skal fortelle barna at pappas kjæreste skal flytte inn til han?????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun taper r e s p e c t, som godeste Aretha synger om.

Far og mor skal samarbeide resten av livet.

Igjen: respekt. Det handler om anstendighet. Verdighet.

Fremmedord for noen, en selvfølge for andre.Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Hun taper r e s p e c t, som godeste Aretha synger om.

Far og mor skal samarbeide resten av livet.

Igjen: respekt. Det handler om anstendighet. Verdighet.

Fremmedord for noen, en selvfølge for andre.Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Hvorfor skal mor og far samarbeide resten av livet???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamy, on 28 Jan 2015 - 20:07, said:

Hvorfor skal mor og far samarbeide resten av livet???

Fordi de har fått BARN sammen?! De må i alle fall samarbeide til barna er 18.

Anonymous poster hash: 59a37...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Mener du at mor skal fortelle barna at pappas kjæreste skal flytte inn til han?????

Hun behøver jo ikke å være den som forteller dem det, men det kan jo være en fordel at hun er klar over det før barna får vite om det, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi de har fått BARN sammen?! De må i alle fall samarbeide til barna er 18. Anonymous poster hash: 59a37...4fe

Hvis det er resten av livet, får de ikke et langt liv.

Anonymous poster hash: f882a...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en forferdelig situasjon. Så bra at du tar tak i det og kontaktet familievernkontoret. Håper dere alle får den hjelpen dere trenger. Barnefar må også lære seg at det ikke er greit å snakke stygt om barna sine selv om det kanskje er pga at han er stresset pga problemene med kjæresten og barnet hennes.

Tusen takk!:) Ja... Skjønner ikke helt hva som har skjedd med han for jeg har aldei hørt han si så mye rart før.. Men han er jo så dum å skriver alt så sms så jeg har alt svart på hvitt.. Men det viktigste nå er hvertfall at barna får hjelp å at jeg kan få litt informasjon om hvordan jeg skal takle utbruddene til hu minste.. :)

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!:) Ja... Skjønner ikke helt hva som har skjedd med han for jeg har aldei hørt han si så mye rart før.. Men han er jo så dum å skriver alt så sms så jeg har alt svart på hvitt.. Men det viktigste nå er hvertfall at barna får hjelp å at jeg kan få litt informasjon om hvordan jeg skal takle utbruddene til hu minste.. :)Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Siden han aldri har sagt så mye rart før, sier jeg som min gamlemor: "du blir lik den du ligg med"

Anonymous poster hash: f882a...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de har fått BARN sammen?! De må i alle fall samarbeide til barna er 18. Anonymous poster hash: 59a37...4fe

Til barna er 18 er langt ifra resten av livet. De må omgås i evt bryllupet eller når det evt blir felles bursdager til barnebarn. Men samarbeidet er over når barnet klarer seg selv for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...