Gå til innhold

Jeg hater ikke stebarna mine..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg hater stemammarollen og alt det innebærer. Det å ha ansvar for barn som ikke er sine egne er faktisk mye mer slitsomt enn å ta vare på/leve sammens med egne.

Flere som hiver seg på?



Anonymous poster hash: 84cb9...891
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke bare gi opp heller?? Det er jo egne barn og mitt livs kjærlighet inni bildet. Samt to barn jeg er veldig glad i.



Anonymous poster hash: 84cb9...891
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... hvem tvinger deg?

Ingen.. Men det var heller ikke det som var ment for diskusjonen.

Jeg er jo glad i barna og mannen min.

Anonymous poster hash: 84cb9...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes et beskrivende ord på engelsk for sånne som TS:

SHITSTIRER,,,

Har ikke funnet et like godt et på norsk.

I tillegg til å prøve å røre "stemorsnerven" på KG, så forteller TS følgende om seg selv:

Hun har påtatt seg rollen som Vaskepott og har en DOTT til mann :skratte:

Gratulerer!! :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et beskrivende ord på engelsk for sånne som TS:

SHITSTIRER,,,

Har ikke funnet et like godt et på norsk.

I tillegg til å prøve å røre "stemorsnerven" på KG, så forteller TS følgende om seg selv:

Hun har påtatt seg rollen som Vaskepott og har en DOTT til mann :skratte:

Gratulerer!! :blomst:

Bæsjerører var da like bra om ikke bedre ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du finne en annen da, eller dukket de opp ubedt på døra en dag? Ha ha.

Anonymous poster hash: b069d...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du finne en annen da, eller dukket de opp ubedt på døra en dag? Ha ha.

Anonymous poster hash: b069d...d08

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du finne en annen da, eller dukket de opp ubedt på døra en dag? Ha ha.

Anonymous poster hash: b069d...d08

Hvorfor så frekk? Det er ikke alt som blir som man har tenkt. Jeg er ikke stemor, men jeg syns til tider det er fryktelig tungt å være mamma også. Ingen som la fra seg ungen hos meg, men selv om jeg valgte barnet selv er det likevel hardt til tider.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke skjønne hvorfor det er galt av TS å dele at hun hater stemorrollen. Hun gjør det sikkert ikke hele tiden. Og forteller at hun IKKE hater barna.

Jeg er (heldigvis) ikke stemor, men har to egne. Og jo, det hender jeg hater mammarollen. Barna hater jeg ikke. Men det hender jeg drømmer tilbake til alt som var før barna kom. Problemet er bare at i drømmene er det kun det positive man husker fra tiden før :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hater stemammarollen og alt det innebærer. Det å ha ansvar for barn som ikke er sine egne er faktisk mye mer slitsomt enn å ta vare på/leve sammens med egne.

Flere som hiver seg på?

Anonymous poster hash: 84cb9...891

Jeg skjønner deg godt TS. Jeg har egne barn, og er i tillegg stemor. Jeg er glad i alle barna, og jeg liker barn generelt, men det er også slitsomt. Om mine barn har venner på overnatting, eller jeg skal passe tantebarn etc, så er det jo koselig, men ikke noe jeg ville gjøre på fast basis som feks annenhver helg/uke. Det ER annerledes å "passe" på og stelle for barn som ikke er dine egne.

Ja, du har valgt å bli sammen med en mann med barn fra før, men du har også rett til å mene at det er slitsom, selv om du er glad i barna.

Kanskje du skulle prøve å snakke med mannen din, hvor dere kanskje blir enige om at han tar den største "arbeidsmengden" når det kommer til det praktiske (morgen/kveldsstell, smøre nistepakke osv). Nå vet ikke jeg hvordan arbeidsfordelingen er hos dere da, men barna er i hovedsak hans ansvar. Uansett bør du involvere deg der du "orker", for at både du og dem skal få en følelse av at dere er en familie.

Og du.. Der blir bedre etterhvert som barna blir større 😉

Skal sies at jeg synes mine egne barn er en "pain in the ass" oftere enn stebarna! Stebarna mine er snille og gode barn, så ingenting galt med dem 😊 men jeg forstår hva du mener. Rollen som stemor er vanskelig, for det forventes at du skal involvere deg, samtidig så skal du ikke blande deg. Du får en annen kvinne med på "lasset", som du skal ta hensyn til, og uansett hva du gjør, blir ingenting riktig (i følge mange her på kvinneguiden😂)!

Litt overdrevent, men vil bare si; ikke gi opp!

Anonymous poster hash: bbb0f...74d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt TS. Jeg har egne barn, og er i tillegg stemor. Jeg er glad i alle barna, og jeg liker barn generelt, men det er også slitsomt. Om mine barn har venner på overnatting, eller jeg skal passe tantebarn etc, så er det jo koselig, men ikke noe jeg ville gjøre på fast basis som feks annenhver helg/uke. Det ER annerledes å "passe" på og stelle for barn som ikke er dine egne.

Ja, du har valgt å bli sammen med en mann med barn fra før, men du har også rett til å mene at det er slitsom, selv om du er glad i barna.

Kanskje du skulle prøve å snakke med mannen din, hvor dere kanskje blir enige om at han tar den største "arbeidsmengden" når det kommer til det praktiske (morgen/kveldsstell, smøre nistepakke osv). Nå vet ikke jeg hvordan arbeidsfordelingen er hos dere da, men barna er i hovedsak hans ansvar. Uansett bør du involvere deg der du "orker", for at både du og dem skal få en følelse av at dere er en familie.

Og du.. Der blir bedre etterhvert som barna blir større

Skal sies at jeg synes mine egne barn er en "pain in the ass" oftere enn stebarna! Stebarna mine er snille og gode barn, så ingenting galt med dem men jeg forstår hva du mener. Rollen som stemor er vanskelig, for det forventes at du skal involvere deg, samtidig så skal du ikke blande deg. Du får en annen kvinne med på "lasset", som du skal ta hensyn til, og uansett hva du gjør, blir ingenting riktig (i følge mange her på kvinneguiden)!

Litt overdrevent, men vil bare si; ikke gi opp!

Anonymous poster hash: bbb0f...74d

Slenger meg på denne. Veldig bra:)

Anonymous poster hash: fc5b1...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fatter ikke at stemor er ensbetydig med husslave for dere...

Idioti at dere fratar mannen oppgavene sine for å leke hus....

Dere får akkurat som bestilt.

Anonymous poster hash: cf594...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke stebarn, så kan ikke uttale meg om akkurat den biten, men selvsagt er det mer slitsomt å passe andres barn enn dine egne! Vi er ganske mye sammen med tantebarn som vi er svært glade i, men klart vi blir mer sliten av å være rundt dem! Både fordi vi passer bedre på dem (høres ut som vi ikke passet våre egne, men det gjorde vi altså!), og fordi vi VIL at de skal ha det kjekt hos oss og strekker oss derfor lengre! Typisk: "tante, jeg er sulten" avstedkommer mer arbeid enn det gjorde da mine egne var på samme alder, de fikk som regel beskjed om å finne seg en gulrot eller å vente på neste måltid! :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig! Problemet her, om jeg kan kalle det problem, er barnets mor. Uansett hva far, jeg eller vi begge gjør så er det galt. Hun jobber alltid mot oss begge og gjør alt hun kan for å være vanskelig. Utenom dette så elsker jeg å være stemor til verdens beste og kuleste unge. Ikke er jeg slave heller :)

Anonymous poster hash: b0a20...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg, som noen av de andre her sier, å prate med mannen din. Selv kjenner jeg meg ikke igjen, for jeg elsker å være stemor til tvillingguttene til mannen min. Nå har guttene fylt 26 da! :D Men, jeg har kjent dem siden de var 4 og jeg ser på dem som mine egne barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...