Gå til innhold

"Smittefester" - vannkopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er enig. Da min datter var 4 hadde noen i barnehagen vannkopper. Jeg sendte henne på besøk. Hun fikk det, og ferdig med det. Veldig greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd med en som fikk vannkopper i voksen alder, så tror ejg også at jeg vil smitte mine fremtidige barn, for det var IKKE gøy altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har forståelse for de som gjør det. Det kan være greit å få det gjort jo før jo heller. Mitt fikk vannkopper da vi var på ferie hos mine foreldre, så vi gikk ikke aktivt inn for det selv å få det smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om sannsynligheten for komplikasjoner er liten, kan det i verste fall være snakk om hjernhinnebetennelse. Jeg kan ikke fatte at noen gjør dette og at FHI synes det er greit.



Anonymous poster hash: c304e...4d8
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om sannsynligheten for komplikasjoner er liten, kan det i verste fall være snakk om hjernhinnebetennelse. Jeg kan ikke fatte at noen gjør dette og at FHI synes det er greit.

Anonymous poster hash: c304e...4d8

Det går rykter om at det er dødelig å leve også....

Anonymous poster hash: f92c6...eb0

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del består ikke valget i om barnet skal bli smittet av seg selv eller om det skal dele slikkepinne med et barn med vannkopper.

Dersom jeg ikke ville latt han bli smittet ved en tilfeldighet hadde jeg vaksinert han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om sannsynligheten for komplikasjoner er liten, kan det i verste fall være snakk om hjernhinnebetennelse. Jeg kan ikke fatte at noen gjør dette og at FHI synes det er greit.

Anonymous poster hash: c304e...4d8

Men over 90% vil jo få det uansett? Hvordan "beskytter" du dine barn mot noe som er så smittsomt? Da er det jo like greit at de får det så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det skal være så effektivt. I fjor fikk en jente i minis småbarnsavdeling vannkopper. Ingen andre. Og de spiser jo de samme lekene hele dagen. Mini fikk det i høst, ingen andre...

Anonymous poster hash: 76472...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Klart jeg ville deltatt hvis det viste seg at det ville "passet godt" med sykdom på det tidspunktet.
Tilbydde selv smitten da den var i hus her :)

Det passer veldig dårlig med vannkoppene da de kom, så å kunne styrt det selv hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært vitne til at en treåring måtte innlegges med vannkopper både på øynene og inni skjeden, så hadde jeg aldri i livet gått inn for å smitte ungen min med vannkopper "for jo yngre de er jo mindre syke blir de". For øvrig blir ikke alle immune etter å ha hatt det (og det gjelder spesielt de som får det veldig lett), så man kan fint få det som voksen selv om man har hatt det som barn.



Anonymous poster hash: 21ef3...eb3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del består ikke valget i om barnet skal bli smittet av seg selv eller om det skal dele slikkepinne med et barn med vannkopper.

Dersom jeg ikke ville latt han bli smittet ved en tilfeldighet hadde jeg vaksinert han.

Vannkoppvaksinen er ikke noe som blir delt ut til alle og en hver. Det må være en god grunn for å få den. Har selv spurt etter å få den, siden jeg er voksen og ikke har hatt de, men det var ikke grunn nok.

Anonymous poster hash: fa81d...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er etisk forkastelig å bevisst prøve å gjøre barna sine syke. Min mor har "Münchausen by proxy," og selv om jeg ser bort fra all smerten hun påførte meg for å dikte opp sympomer eller gjøre meg syk, og all behandlingen jeg fikk for ting jeg ikke hadde og som i dag bla. har ødelagt lungene mine, så er faktisk forræderiet det verste. Jeg var virkelig ikke store barnet før jeg skjønte at dette gjorde mamma med vilje. Mamma ville jeg skulle være syk. Jeg hatet henne intenst hele oppveksten og jeg har ikke hatt kontakt med henne siden 18-årsdagen. Så dere som smitter barna deres; be til gud om at de ikke husker det...



Anonymous poster hash: d0d99...7ab
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt usikker på hva jeg ville gjort. Det er jo greit å "bli ferdig" med det, men samtidig føles det ikke rett å skulle oppsøke noen som er syk for å få barnet sitt smittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er etisk forkastelig å bevisst prøve å gjøre barna sine syke. Min mor har "Münchausen by proxy," og selv om jeg ser bort fra all smerten hun påførte meg for å dikte opp sympomer eller gjøre meg syk, og all behandlingen jeg fikk for ting jeg ikke hadde og som i dag bla. har ødelagt lungene mine, så er faktisk forræderiet det verste. Jeg var virkelig ikke store barnet før jeg skjønte at dette gjorde mamma med vilje. Mamma ville jeg skulle være syk. Jeg hatet henne intenst hele oppveksten og jeg har ikke hatt kontakt med henne siden 18-årsdagen. Så dere som smitter barna deres; be til gud om at de ikke husker det...

Anonymous poster hash: d0d99...7ab

Nå er jo ikke dette sammenlignbart overhodet. MSBP er en psykisk lidelse, hvis påføring av symptomer/sykdommer er ment for "egen tilfredstillelse".

Å ville smitte barnet med vannkopper er å være prevantiv for barnets beste ved å forhindre at barnet skal få dette i voksen alder (der farene ved sykdommen er betraktelig mye større).

dog skjønner jeg godt at du med din bakgrunn reagerer som du gjør. Trist å høre om din mor/oppvekst.

Anonymous poster hash: 77da0...f32

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er etisk forkastelig å bevisst prøve å gjøre barna sine syke. Min mor har "Münchausen by proxy," og selv om jeg ser bort fra all smerten hun påførte meg for å dikte opp sympomer eller gjøre meg syk, og all behandlingen jeg fikk for ting jeg ikke hadde og som i dag bla. har ødelagt lungene mine, så er faktisk forræderiet det verste. Jeg var virkelig ikke store barnet før jeg skjønte at dette gjorde mamma med vilje. Mamma ville jeg skulle være syk. Jeg hatet henne intenst hele oppveksten og jeg har ikke hatt kontakt med henne siden 18-årsdagen. Så dere som smitter barna deres; be til gud om at de ikke husker det...

Anonymous poster hash: d0d99...7ab

Herregud, dette er jo virkelig ikke sammenlignbart! Goddagmannøkseskaft!

Anonymous poster hash: e5582...ac0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Nei. Vi oppsøker ikke sykeunger for at ungene her skal bli smittet. Syns det er tullete.

Hva om det blir komplikasjoner? Som man da er ansvalig for..

Nei. Blir de smittet ved en tilfeldighet er det greit..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...