Gå til innhold

Hvorfor er jeg et forferdelig menneske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest hulderjenta

Tenker det samme... Må jo være litt spesielt likevel, om andre reagerer med å kalle det harry og usmakelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jody? Jolene? Joan?

Uansett, ikke kjekt å vokse opp med et navn som har BÅDE amerikansk J &O-lyd... Det skjønner vel du også?

Anonymous poster hash: ea789...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jody? Jolene? Joan?

Uansett, ikke kjekt å vokse opp med et navn som har BÅDE amerikansk J &O-lyd... Det skjønner vel du også?

Anonymous poster hash: ea789...cd3

Joan er et typisk eksempel på navn som blir helt feil på norsk. En norsk uttale blir altfor lik guttenavnet Johan. Så det er et navn som i noen tilfeller kan bli en mobbeutløser.

Anonymous poster hash: 902b4...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive en liste med feks 10 navn der det riktige er ett av dem. Så kan vi gi stilkarakterer :P Men et navn skal virkelig være ille hvis folk skal reagere sånn, altså.

Anonymous poster hash: 7303d...ac2

Har du først laget denne tråden TS, så bør du skrive hva navnet er ved å gjøre som innlegget over foreslår.

Anonymous poster hash: 66e22...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tråd hvor TS vil ha støtteerklæringer på at , neida du har ikke gjort noe galt ( hello, dette er KG ) . Samtidig som hun egentlig ikke vil si hele saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor la seg mobbe...

Eller hvorfor gi barnet navn som skal pynte foreldrene og ikke personen som skal bære det.

Anonymous poster hash: c6deb...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir barn virkelig MOBBET pga navn? Mobbe er et sterkt ord, kan skjonne at enkelte navn kan fremkalle litt erting og slikt, men mobbing? Jeg spor fordi jeg lurer, ikke for a krangle. Husker selv fra barneskolen at de enste som fikk slengbemerkninger om navnene sine var barn med typisk norske navn som ingeborg, maiken, lotte etc. og de var barn som skilte seg ut av andre grunner, ikke bare pga navn. ingen med utenlandske navn ble plaget, og uansett var jo dette paa barneskolen, ikke ungdomskolen eller vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man bli mobbet pga navn, og erting kan oppleves som mobbing for offeret. Er ikke den som erter som bestemmer hvordan offeret skal føle det. Uskyldig erting kan oppleves som dype knivstikk hos noen.

Jeg ble ikke mobbet pga navnet men pga dialekta mi (hadde flyttet fra en annen plass), at storesøstera mi gikk i en b-klasse mens jeg gikk i en a-klasse, at min bror er funksjonshemmet osv. Hva mener dere at mobberne mobber for da? Kun utseendet? Nei de velger seg det de vil. Jeg jobber nå på en skole og har vært vitne til at noen har blitt mobbet for navn ja. F.eks er en rampete gutt som heter Emil, så han blir mobbet for det "haha du er Emil i Lønneberget". Eller ble, vi tok tak i det og fikk slutt på det.

Prøv å ikke bry deg ts, du er ikke fæl! Om ungen blir mobbet så kan de finne på andre grunner å mobbe for enn navn, og mobbing skal man motarbeide.

Anonymous poster hash: 23d89...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet må være ganske sprøtt for å trigge en slik reaksjon, tenker jeg. Jeg har et fosterbarn med et ganske fantasifullt navn, og selv om folk stiller spørsmål så er det aldri ufint eller uhøflig, bare nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 90660...435

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hva heter hun????

Ikke gjør dette mot oss a..

Joanna? Jordan? Rachel? jehova?



Anonymous poster hash: 0d4ec...86e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hva heter hun????

Ikke gjør dette mot oss a..

Joanna? Jordan? Rachel? jehova?

Anonymous poster hash: 0d4ec...86e

:skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg forsåvid enig i. Men det betyr ikke at det er rett å kalle barn hva som helst heller.

Anonymous poster hash: 54a84...c6d

Folkeregisteret har visse bestemmelser. Alle navn må godkjennes der og dermed mener jeg ingen bør si noe på navn. Det er forskjell på hva folk mener om navn, men fra det til det å faktisk gjøre narr av navnet til folk er ganske voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkeregisteret har visse bestemmelser. Alle navn må godkjennes der og dermed mener jeg ingen bør si noe på navn. Det er forskjell på hva folk mener om navn, men fra det til det å faktisk gjøre narr av navnet til folk er ganske voldsomt.

Mens jeg mener det er mange navn man kan få godkjent, man likevel bør ha vett til å velge bort om man vil barna sine vel.

Det er faktisk ikke lurt alt som er lovlig.

Anonymous poster hash: 54a84...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Litt vanskelig den der.

Er hun døpt med navnet allerede, syns jeg det er kjempestygt av folk og komme med nedsettende bemerkninger.

Hvis ikke, må det jo være ett navn som vekker kjempereaksjoner??? Uansett da syns jeg man bør holde seg for god...

At noen velger å gi barna sine engelske navn, som fornorskes og uttales rett fram i dagligtale er mer vanlig enn man tror. (Steve er en variant)

Nå er jeg nordfra, hvor akkurat det navnet er brukt, men mine søte venninner i Oslo kniser litt av sånt.

Men mobbing og trakassering, pga navn, mm nei.

Kjenner jeg er nysgjerrig på hvilket navn, men forstår jo at du ikke vil ut med det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir barn virkelig MOBBET pga navn? Mobbe er et sterkt ord, kan skjonne at enkelte navn kan fremkalle litt erting og slikt, men mobbing?

Og erting kan ikke være mobbing? Du vet kanskje hvordan den andre parten oppfatter ting?

Selvfølgelig blir folk mobbet pga navn.. Enkelte navn er jo helt blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folkeregisteret har visse bestemmelser. Alle navn må godkjennes der og dermed mener jeg ingen bør si noe på navn. Det er forskjell på hva folk mener om navn, men fra det til det å faktisk gjøre narr av navnet til folk er ganske voldsomt.

Nei du har rett i at man ikke bør gjøre narr av andres navn, men det er vel strengt tatt ikke barna Gjest gjør narr av, men foreldrenes valg av navn og hvordan utviklingen her til lands har blitt ang. å kalle barna noe "spesielt" (men som alikevel bare er to poppis-navn satt sammen, eller nedskjæring på det opprinnelige navnet).

Og da er man vel tilbake til sakens kjerne: nemlig foreldres valg av navn.

Personlig synes jeg det er merkelig med foreldre som velger belastende navn til barna sine, det være seg strippernavn eller slike klissete sammensetninger av poppisnavn eller omgjøring av desse. (og ja, det er tydligvis belastende siden så mange voksne mennesker reagerer på dette).

Barn er mobbere og vil alltid være det, og det er lite logikk i hva man "tar" andre for. Således har navn ofte vært en faktor, og jeg snakker av erfaring som eier av et sjeldent navn.

Anonymous poster hash: 0d4ec...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske forferdelig å gi barna sine et navn som kan bli en ulempe for dem, ja.

Anonymous poster hash: 54a84...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hva andre folk sier. Så lenge dere foreldre føler dere komfortable og sikre på navnet, så står dere ved det. Min datter har også et uvanlig navn. Hun heter Ariel (nei, hun er ikke oppkalt etter havfruen :ler:). Er noen som har reagert, men det går meg hus forbi.



Anonymous poster hash: 2f576...8a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hva andre folk sier. Så lenge dere foreldre føler dere komfortable og sikre på navnet, så står dere ved det. Min datter har også et uvanlig navn. Hun heter Ariel (nei, hun er ikke oppkalt etter havfruen :ler:). Er noen som har reagert, men det går meg hus forbi.

Anonymous poster hash: 2f576...8a7

Det var jo et veldig fint navn.

Anonymous poster hash: c8357...4f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...