Gå til innhold

Hvorfor er jeg et forferdelig menneske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ei datter. Jeg vil ikke si navnet, men det er et engelsk/amerikansk/internasjonalt et, mulig typisk amerikansk med mulig engelsk uttalelse (jeg bryr meg ikke om riktig O eller J-uttalse, så prikete er jeg ikke på andre). Jeg likte navnet, har alltid gjort det helt siden jeg var kanskje 10. Men andre rundt meg gjør ikke det. De kaller det harry, de kaller det usmakelig, de sier ungen kommer til å bli mobbet og jeg blir nesten kalt et forferdelig menneske som aldri skulle hatt barn.

Hvorfor blir folk så provosert av et navn? Det er et helt vanlig navn. Er så sårende for meg av alle ting å henge seg opp i så er det navnet på mitt barn som plager dem.

Og nei, jeg kommer ikke til å gi etter og bytte.



Anonymous poster hash: 2a9f7...9ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis andre reagerer slik er det vel ikke et "helt vanlig navn"?



Anonymous poster hash: a522a...982
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer at folk skal svare på dette uten å si hva selve navnet er?

FOR REALZ??

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du kalt henne, da? Med o-lyd? Honey-bo-bo?

Anonymous poster hash: 54a84...c6d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

For meg virker det ikke som du er et forferdelig menneske.

Det virker for meg som du gir henne en klem hver gang du sier navnet da du har gitt henne et navn du har hatt ved deg helt siden du var barn. Navnet er kjært for deg.

Du må formidle til henne at hun har det fine og spesielle navnet fordi det er akkurat som henne: Fin og spesiell. Slik at om mobbing skulle finne sted, skal dette prelle av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det typisk kvitt søppel navn?

Som; Janella, Tallulah, jeroma...? ;)

Anonymous poster hash: c6deb...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv navnet så kan vi hjelpe deg.



Anonymous poster hash: 4914b...16b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det å hakke på navn var en kg-greie, jeg, ikke noe folk tør å gjøre i det virkelige liv. Har heldigvis aldri hørt noen rakke ned på folk pga navnevalg.



Anonymous poster hash: 7303d...ac2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Så utrolig frekke folk du har rundt deg da! Sier de virkelig sånt til deg?

Så lenge du er komfortabel med navnevalget så hever du deg over det. Eventuelt sier du at de kan komme tilbake når de har skaffet seg folkeskikk.

Endret av Olivia Benson
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det å hakke på navn var en kg-greie, jeg, ikke noe folk tør å gjøre i det virkelige liv. Har heldigvis aldri hørt noen rakke ned på folk pga navnevalg.

Anonymous poster hash: 7303d...ac2

Blir til at man holder kjeft mens man tenker sitt i RL ja....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ei datter. Jeg vil ikke si navnet, men det er et engelsk/amerikansk/internasjonalt et, mulig typisk amerikansk med mulig engelsk uttalelse (jeg bryr meg ikke om riktig O eller J-uttalse, så prikete er jeg ikke på andre). Jeg likte navnet, har alltid gjort det helt siden jeg var kanskje 10. Men andre rundt meg gjør ikke det. De kaller det harry, de kaller det usmakelig, de sier ungen kommer til å bli mobbet og jeg blir nesten kalt et forferdelig menneske som aldri skulle hatt barn.

Hvorfor blir folk så provosert av et navn? Det er et helt vanlig navn. Er så sårende for meg av alle ting å henge seg opp i så er det navnet på mitt barn som plager dem.

Og nei, jeg kommer ikke til å gi etter og bytte.

Anonymous poster hash: 2a9f7...9ed

Fordi ditt usmakelige valg går utover barnet!

Anonymous poster hash: 66e22...825

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en ny tråd, og spør om følgende:

"Hva synes dere om dette navnet?" (Og så skriver du selvfølgelig navnet).

Da får du vel et svar på om flertallet er enig eller uenig med de som kritiserer deg for valg av navn.

Uansett er det litt i meste laget å påstå at noen er et forferdelig menneske fordi man ikke liker et navn. Med forbehold om at navnet er sånn noenlunde ok, da. Men du sier jo selv at det er et ganske vanlig navn.



Anonymous poster hash: 902b4...cf6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, folk er rare som henger seg opp i navn altså. Selv har jeg et helt ordinært navn som ikke er så lett å uttale, syns det er verre enn internasjonale navn.



Anonymous poster hash: 798a1...0c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et navn barnet kan bli mobbet for dersom navnet er "helt vanlig"?

Det er vel ikke vanlig mobbeårsak å hete noe helt vanlig?

Skriv navnet her da, vel? Hvis det er så vanlig, er der jo ingen som kjenner deg igjen likevel?

Eller kanskje navnet er "helt vanlig" i et annet land, men uvanlig her i Norge?



Anonymous poster hash: 902b4...cf6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive en liste med feks 10 navn der det riktige er ett av dem. Så kan vi gi stilkarakterer :P Men et navn skal virkelig være ille hvis folk skal reagere sånn, altså.



Anonymous poster hash: 7303d...ac2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...