Gå til innhold

Å se på film i barnehagen


Sol79

Anbefalte innlegg

Var ikke klar over at det var så vanlig at barna så på film i barnehagen... Nå har bare lillegutt gått i barnehagen i et halvt år, men det har til nå ikke vært noe prat om verken tv eller pc bruk, har heller ikke fått noe inntrykk av at dette er noe som vil blir brukt i "undervisningen".

Synes det er helt på sin plass å ta opp dette, greit å se film, men det må vær unntaket ikke regelen. I barnehagen så skal de være ute å leke med andre barn. Ikke sitte å glo på en skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes som de fleste andre at det er helt greit med litt TV-bruk og bruk av PC og IPAD i barnehagen, men da er det altså snakk om litt, ikke hver dag eller flere ganger i uken. Nå skal jo barnehagen stenges om et halvt år, og barna vil neppe lide om de ser mer TV enn de burde en såpass kort periode, men jeg synes likevel du kan ta det opp med barnehagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes som de fleste andre at det er helt greit med litt TV-bruk og bruk av PC og IPAD i barnehagen, men da er det altså snakk om litt, ikke hver dag eller flere ganger i uken. Nå skal jo barnehagen stenges om et halvt år, og barna vil neppe lide om de ser mer TV enn de burde en såpass kort periode, men jeg synes likevel du kan ta det opp med barnehagen.

Barnehagen det er snakk om her, skal ikke stenge. Du forveksler kanskje med det første innlegget. Barnehagen er veletablert. Det har vært ustabilitet i personalet med en god del sykdom og mange vikarer, men jeg synes ikke det er noen unnskydning. Vikarene må klare å sette barna i aktivitet, ellers er de ikke skikket, mener jeg. Ut og lek - vi har ikke brukt tusenvis av kroner på gode uteklær for at de skal henge til pynt i garderoben...jeg synes barnehagen blir redusert til en oppbevaringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vet det, er vel at jeg ser det selv når jeg leverer eller henter. I tillegg har jeg pratet med andre foreldre som har nevnt det til meg når vi har diskutert barnehagen. Å spørre sønnen min om det er det ikke noe poeng i, han svarer det jeg vil han skal svare alt ettersom jeg formulerer spørsmålet. :) De har verken tv eller lerret, men de viser film, som regel forskjellig barne-tv som Uki og Drømmehagen fra YouTube, direkte på veggen. De slår av lyset, slik at bildet skal bli bedre. Når man kommer for og hente på ettermiddagen så ser barnehagen stengt ut fordi det er helt mørkt inne på avdelingene.

Barnehagen har vært en midlertidig brakkebarnehage som har eksistert i 10 år, men har vi fått endelig beskjed om at den skal legges ned til sommeren. Første året var noenlunde greit, men denne høsten og vinteren har det vært stor gjennomtrekk i personalet, ukjente vikarer hele tiden, mye tv-titting og generelt vanskelig å levere pga likegyldighet fra de ansatte. Sønnen min skal over i ny barnehage til høsten, men jeg vil jo gjerne at han skal ha det bra det neste halvåret også.

Barnehagen det er snakk om her, skal ikke stenge. Du forveksler kanskje med det første innlegget. Barnehagen er veletablert. Det har vært ustabilitet i personalet med en god del sykdom og mange vikarer, men jeg synes ikke det er noen unnskydning. Vikarene må klare å sette barna i aktivitet, ellers er de ikke skikket, mener jeg. Ut og lek - vi har ikke brukt tusenvis av kroner på gode uteklær for at de skal henge til pynt i garderoben...jeg synes barnehagen blir redusert til en oppbevaringsplass.

Nei, jeg har da ikke forvekslet noe? Sol79 skriver at barnehagen skal stenge om et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Barnehagen det er snakk om her, skal ikke stenge. Du forveksler kanskje med det første innlegget. .

Hun svarer vel på hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har da ikke forvekslet noe? Sol79 skriver at barnehagen skal stenge om et halvt år.

Beklager, jeg trodde du svarte på mitt innlegg, som var mine erfaringer fra barnehagen mine barn går i, altså en annen barnehage :) men da skjønner jeg at innlegget ditt var et svar på Sol79 sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bhg til barna mine, så de på jul på månetoppen hver dag i desember, og frost filmen surrer og går nesten daglig ved henting...

På småbarnsavdelingen, er det heldig vis noen skjeldnere, men det hender ungene ser på film ved henting på vinteren.

Så det er nok ganske vanlig, spessielt på vinteren!

Anonymous poster hash: c0c16...dbc

Skulle nesten tro vi har barn i samme barnehage.

Her var det hvertfall Månetoppen hver dag i desember.

Og ved bursdager, så har bursdagsbarnet fått bestemme en film de skulle se. (Jentene valgte mye Frost en periode.)

Det er frivillig for ungene å se på da. De kan gå ett annet sted og leke istedenfor. Og mange gjør det.

Nylig fortalte 4 åringen at de hadde sett Mormor og de 8 ungene i barnehagen.

De har ikke TV, men viser det på datamaskin, eller på veggen.

Jeg har ikke følt det har vært veldig ofte. Men lurer litt på om årsaken er at min 4 åring foretrekker å leke fremfor å se film (i barnehagen) Og at vi derfor ikke får vite at mange av de andre har sittet og sett film.

At de så på månetoppen før jul anser jeg for å være julekos, og synes det er helt greit. Jul på Månetoppen er koselig, og ungene lærer mye om vennskap og at det å se forskjellige ut ikke nødvendigvis betyr at man er så forskjellige inni. Det er uansett snakk om 20 minutter hver dag, og frivillig for ungene.

Anonymous poster hash: ae589...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...