Gå til innhold

Skal til Trondheim! Et par spørsmål.


Gjest Booker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en gjeng som reiser opp til Trondheim, vi er 20-23 år og jeg lurer på om du kan gi noen tips til bra steder å spise? Og hvor vi kan gå ut om kvelden? Og om det er noe spesielt vi bør gjøre?

Og, når man går ut i Trondheim, hvordan går man kledd? Høye heler eller flate sko? Kjole eller jeans?

Takker for alle svar!

Endret av Booker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Dere burde spise i Tyholt-tårnet (for utsiktens skyld) og en eller annen restaurant på et sted som heter solsiden (trondheim-mini-aker-brygge)

Når det gjelder utesteder ligger "alle" nattklubbene samlet beleilig i samme gate (Nordre gate). Jeg har ikke noen preferanser selv, men jeg har hørt at stedet som heter Gossip har dårlig klientell.

Hvis dere bare skal være der en kveld kan dere også vurdere studentersamfunnet, der er det mange barer og to diskoteker i samme bygning (man kommer inn selv om man ikke er student der).

Dere kan gå kledd i hva dere vil, men jeg vil anbefale å ha med fate sko uansett pga. brostein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyholttårnet er artig om du er 5 år og liker dårlig mat. Så spesielt er ikke det saktesnurrende tårner at dere skal gidde å bruke tid på det.

For mat kan Una pizzeria, Sot eller Graffi vurderes på Solsiden. Alltid mye folk, og prisene er ikke for avskrekkende En lunsj på Søstrene Karlsen eller på Bakklandet, spesielt om det er finvær.

Utesteder finner du mange av både i Midtbyen og på Solsiden. Veldig greit å begynne på Solsiden (spesielt ved finvær) og så bevege seg inn til Midtbyen eller til Samfundet. Vanskelig å gi råd om selve plassen da jeg er mer rockete og alltid går på Blæst på Solsiden :) Bruker å være bra liv overalt, da Trondheim er en studentby.

På uteplassene går unge jenter i alt for korte kjoler med høye sko til, og gutter i jeans med moteriktig overdel. På dagen er det greit å bruke flate sko slik at dere kan rusle på Bakklandet og rundt i Midtbyen.



Anonymous poster hash: f8ea2...816
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis på Graffi! og kjøp sånn felles-platter.

Tyholttårnet har Egon, og jeg personlig synes de har god mat. Artig med utsikt over hele byen også.

På byen kan du ha på deg hva som helst egentlig. I vennegjengen min har vi ei som alltid går i kjole/skjørt og høye sko, og ei som vanligvis går i bukse og sneakers.

Hvis dere vil feste og danse vil jeg anbefale Studio 26 eller Downtown. Det er litt kjøttmarkedtendenser, men som regel god stemning uansett. Hvis dere vil ha en noe roligere kveld på byen så er Kos, Brukbar, Familien, Diskoteket, Søstrene Karlsen gode alternativer.

Jeg er 22 forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra til Tyholttårnet, det er en kjedelig turistfelle og så spektakulær er jo ikke utsikten over Trondheim. Er ikke Manhattan skyline vi snakker om akkurat. Dra heller til Solsiden og opplev litt liv der, mange gode steder å spise (Una, Renaa, Sot - for enhver lommebok) og bra uteliv om kvelden også. Ellers er jo ikke Trondheim sentrum så veldig stort så man kan jo fint spasere rundt fra Torvet til Bakklandet til Solsiden uten å slite seg helt ut.



Anonymous poster hash: 0ad9f...2a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også Solsiden. F.eks. kafé Løkka, som har STOR uteservering og god mat (litt rockabilly-stemning der), Blæst (for rockere), eller Søstrene Karlsen (se og bli sett - men mange forskjellilge folk der, så de fleste vil trives).

På Bakklandet har vi også koselige kafeer, gå gjerne dit på dagtid og på Solsiden på kvelden. Skysstationen på Bakklandet er flott å ta en rast på.

Hvis dere liker basseng, og trenger en pause fra traskingen, er det flott på Pirbadet. God utsikt til Munkholmen, store glassvinduer rett ut mot fjorden. Boblebasseng utendørs, bølgebasseng etc.

Tyholttårnet kan være OK hvis dere liker utsikt, men det er kanskje like hyggelig å ta trikken opp til Lian (endestasjonen), for eksempel.

Jeg ville sjekket om det foregår noe spesielt den helga dere skal være her. Konserter (på Samfundet, Byscenen eller andre steder), for eksempel. Ellers er jo Downtown et populært utested med flere etasjer, og folk av alle slag går dit, selv om det er et kjøttmarked.



Anonymous poster hash: 469cc...26c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _LilleMy

Tyholttårnet har veldig fin utsikt, men ellers er det ikke noe spesielt. Det er jo "bare" Egon der. God mat, men alle har vel vært på Egon før?

Graffi på Solsiden har kjempegod mat. Solsiden har også mange andre gode restauranter. Bakklandet er kjempekoselig med koselige kafeer, og det er verdt å gå litt rundt der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari (rett ved Frati) har den beste burgeren i by`n! (Ved stiftsgården, i krysset Dronningens/Munkegata)

Storås utested (et steinkast unna i Dronningens gate) kan ha kule konserter, og er generelt et bra sted. Og BrukBar, rett ved Trondheim torg.

Mormors stue er en kjempekoselig kafè ( http://www.mormor.no/ )

Og så har de hamam på Flatåsen http://www.tyrkiskbad.no/

Sverresborg folkemuseum, Munkholmen, Kristiansten festning og besøk i Nidarosdomen er fint å få med seg.



Anonymous poster hash: ebdf2...21f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsiden!! :-) Graffi eller T.G.I.F .. Anbefaler club downtown om dere skal feste, der er det mange forskjellig avdelinger i 3etg med forskjellig musikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du har vært i Trondheim? Storås byttet navn til Familien i 2009 en gang ;)

Er der stadig. Mente såklart Familien. Haha... Rett før jeg skrev, mimret jeg til bilder fra Storåsfestivalen :P

Har dere vært i byen nå, TS?

Anonymous poster hash: ebdf2...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Antikvariatet på Bakklandet når jeg skal ut og drikke øl. Det er ikke sånn partystemning der som på klubber, men er veldig koselig der og man kan sitte og snakke i normal frekvens, da musikken ikke spilles så høyt. Det er også arrangementer der ofte, konserter og slikt. På min nummer to ligger Samfundet, der kan du gå rundt i bygget og velge hvilken stemning du vil være i; i kjelleren er det danseklubb, og i de øverste etasjene er det sitte-og-prate-og-eventuelt-spille-spill-stemning. Veldig bra sted begge to! (Samfundet er i tillegg veldig billig. Antikvariatet har nesten bare øl(men av veldig mange forskjellige typer)tror jeg, så hvis dere ikke drikker det, så er det kanskje ikke stedet for dere..)

Av spisesteder anbefaler jeg Cafè Nyfiken på Solsiden (hvis dere har penger....). Her får du lage deg en treretters middag, kanongod mat i alle tre måltidene, og velge vin til hvert måltid. Koster litt, men er veldig verdt det! (Betalte vel 1600 tilsammen for meg og kjæresten min da vi var der i sommer. Vi kjøpte hver vår øl i tillegg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...