Gå til innhold

Thailand i desember/januar ønsker tips


Madi

Anbefalte innlegg

Hei. Skal til Thailand til 3 uker til kjæreste ferie .Reiser før jul. Alle skriver om lave priser i Thailand men i desember/januar priser er mye høyere tror jeg. Foreløpig har vi kjøpt kun turn-return flybilletter til Bangkok. Vi ønsker å se Bangkok, reise nor til Chiang Mai, dykke på Koh Tao, besøke Koh Lanta og Koh Chang. Hvor er lurt å bestille hotell uten at det koster mange tusenlapper ? For 2 år siden var vi i Phuket i 2 uker og brukte veldig mye penger, mer enn de fleste bruker i Thailand tror jeg. Hvor er lurt å bestille sted å bo ? Er det lurt å bestille på nett hotels.com eller direkte på stedet ? Vi reiser i høysesongen så lurer på om man må bestille på forhånd ? Er det lurt å kjøpe innlands flybilletter på forhånd ? Setter stor pris på tips fra dere som har større erfaring med Thailand enn oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reis innenlands med Air Asia, book på nett, de har mye billige billetter. Hvis dere reiser til Ko Chang tar dere buss fra Bangkok...billig og komfortabelt. Men det høres litt stress ut og ha Ko Chang, Ko Tao og Ko Lanta pluss Bangkok og Chang Mai på tre uker. Hva med å ta Bangkok, fly til Chang Mai også fly ned til Krabi..derfra drar dere til Ko Lanta..også evnt dykke v Krabi eller syd for Ko Lanta? Hotell/bungalows kan være greit å booke på forhånd. Er dere v jul/nyttår så tror eg dere må. Vi har pleid å booke noen netter på forhånd også ta resten underveis..men du kan risikere å leite litt underveis og gjerne ikke få akkurat det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis innenlands med Air Asia, book på nett, de har mye billige billetter. Hvis dere reiser til Ko Chang tar dere buss fra Bangkok...billig og komfortabelt. Men det høres litt stress ut og ha Ko Chang, Ko Tao og Ko Lanta pluss Bangkok og Chang Mai på tre uker. Hva med å ta Bangkok, fly til Chang Mai også fly ned til Krabi..derfra drar dere til Ko Lanta..også evnt dykke v Krabi eller syd for Ko Lanta? Hotell/bungalows kan være greit å booke på forhånd. Er dere v jul/nyttår så tror eg dere må. Vi har pleid å booke noen netter på forhånd også ta resten underveis..men du kan risikere å leite litt underveis og gjerne ikke få akkurat det du ønsker.

Anbefaler du virkelig Chang Mai ? Takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..har faktisk aldri vært i Chang Mai;) men du hadde jo det på lista di, og eg tenkte å fly Bangkok-Chang Mai -Krabi var lettvint og tidsbesparende. Eg bruker Sawadee.com og Agoda.com v hotellbestilling. Men kan være greit å kikke litt rundt for prisene varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiang Mai er mitt favorittsted i Thailand. Det er en fantastisk avslappet stemning der, samtidig som det er mye som skjer og mye å gjøre. Det kryr av reisebyråer som tilbyr alle slags utflukter og aktiviteter. Det er mange muligheter for naturopplevelser i fjellene og jungelen rundt Chiang Mai.

Når det gjelder overnatting anbefaler jeg å bo inne i gamlebyen. Der er det roligere og du har gangavstand til det meste.



Anonymous poster hash: 72b74...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...