Gå til innhold

Hvilket land i sørøst Asia ville du dratt til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal dra til sørøst Asia i 3 mnd, og sliter veldig med å kutte ned på landene. Hittil har vi kuttet ut India, fordi leser at det er for stort, og man bør beregne minst 1mnd der.

Hvor ville du dratt tilbake? Hvilke steder likte du best? Noe spesielt som anbefales?

Vi er ikke typisk museumsgåere, men er ute etter å oppleve ulike kulturer, kjæresten vil lære å surfe, jeg er glad i dyr og generelt oppleve noe nytt :)

Anonymous poster hash: b4699...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville nok dratt tilbake til Thailand. Vennlig folk med god mat. Legger heller ikke skjul på det var herlig å knulle på disse søte nydelige thaijentene.



Anonymous poster hash: cfd60...462
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne tilbake til Vietnam. Var på motorsykkeltur fra Da Lat til Mui Ne, helt fantastisk! Skulle gjerne tatt en lengre tur neste gang, fikk sett veldig mye "off the beaten track".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indonesia med Bali, Gili Islands, Komodo Islands, Palau Bintan (utenfor Singapore) samt den Malayiske delen av Borneo med fantasktiske dykkemuligheter. Sistnevnte sted har jeg ikke vært, men drømmer om :-)



Anonymous poster hash: 58dbe...005
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere?

Og hvorfor akkurat disse landene? :)

Skal også reise til sørøst asia med samboeren neste år! Kombinert med Afrika :)

Endret av taliee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Kambodsja. Vil ha muligheten til å se nordområdene også, og generelt kunne bruke mer tid overalt.

Vietnam, få sett fjellområdene i nord.

Om dere vil surfe, ville jeg vurdert Indonesia. Det er muligheter for noe surfing i Vietnam, men ikke slik som i Indonesia, og Kambodsja har ikke bra vilkår for surfing.

En mulighet kunne jo vært Thailand, Indonesia og Malaysia. Da hadde dere fått surfet i Indonesia, kunne dykke i Malaysia, og dratt ut i regnskog og til "elephant sanctuary" i Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indonesia. Mange surfemuligheter på Bali (men for guds skyld, se mer av landet enn bare Bali!). På Komodo Islands kan dere se komodoene, på Sumatra eller Kalimantan kan dere se orangutanger, og det er fantastiske dykkemuligheter mange, mange steder. Mitt favorittland!

Vietnam vil jeg også tilbake til, det var så utrolig enkelt å reise der, null stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinkylita

Kambodsja, definitivt.

Super-billig, det vennligste folkeslaget en kan tenke seg, enkelt å reise i da veldig mange kan engelsk, myyyyyyye å se. Enkelt å reise i.

Verdt å få med seg er Killing Fields, Tuol Sleng museum og Angkor Wat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelsket meg i Indonesia i sommer, var hovedsaklig på Batam. Fantastisk øy og var også så heldig at vi ble invitert til en del private hjem under id al fitri feiringen. Helt utrolig lærerikt, gøy og artig. Fra konservative muslimer der det ble krevd at jeg gikk med langt skjørt, dekket skuldre, nakke og hår til de mer moderne som drakk baileys og fniste av at de ikke hadde vært i moskeen på mange år :)

Har vældig lyst til Laos og Kambodsja. Fjelltur i Nepal høres også gøy ut. Jeg ville droppet Thailand, det er litt for turistifisert. Men avslutt med en helg i Singapore der dere kjøper en stor koffert og fyller den med ting dere shopper. Singapore er mitt shoppingmekka. Der fant jeg alle mine favorittmerker fra Sør-Afrika, Usa, Tyskland, England osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger ikke India i Sør- Øst Asia heller da... ;)

Du kan jo fint ta Thailand, Laos, Vietnam og Kambodsja på 3 md, eventuelt 3 av de. Jeg elska alle de landene, så vanskelig å velge en nr 1, men må kanskje si Vietnam da :)



Anonymous poster hash: 03eaa...249
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laos. Husker LuangPrabang som noe helt spesielt :)

Anonymous poster hash: 52526...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist tilbake til Vietnam, Kambodsja, Indonesia, Sri Lanka og Singapore.

(du spør ikke, men jeg tilføyer det likevel at det er et sted jeg IKKE hadde reist tilbake til og det er Filippinene - pga for mye snusk og elendighet rett og slett! Og vi har reist MYE utenfor "turisttråkkene" i Asia)

God tur - gled deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Nå er vi fullt i gang med planleggingen, er det noen flere med tips? :) Vi har Thailand, Vietnam, Kambodsja og Indonesia på lista hittil, bør vel ikke ha med flere land ;) Men gjerne fine steder dere anbefaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Singapore, Indonesia og Malaysia er tre land jeg veldig gjerne ønsker å besøke igjen. Sistnevnte var jeg bare på dagstur, Indonesia en helg og Singapore var jeg i to uker. Synes nesten to uker var for kort tid, var mye jeg ikke fikk sett og mye jeg vil gjøre igjen. Var også bare ungdom når jeg reiste dit, så mye er dessverre glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært i Vietnam (vil og se mer av Asia men blir liksom aldri ferdig med latin amerika…..) men reise gjennom hele Vietnam og det var fantastisk. Likte spesielt nord og da særlig Sapa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Nå er vi fullt i gang med planleggingen, er det noen flere med tips? :) Vi har Thailand, Vietnam, Kambodsja og Indonesia på lista hittil, bør vel ikke ha med flere land ;) Men gjerne fine steder dere anbefaler :)

Har dere 3 måneder til sammen på disse landene? Eller skal dere innom andre steder også? Jeg synes 3 måneder på 4 land høres perfekt ut. Vi prøvde å rekke over for mye da vi var i Sørøst-Asia, og det endte med at vi ikke følte oss ferdige med noen av landene.

Av spesielle steder vil jeg anbefale at dere ikke bare ser turistløypa i Kambodsja (Phnom Penh, Siem Reap (Angkor Wat) ogSihanoukville, men f.eks reiser til Battambang og tar en dag ute på landsbygda der. Veldig fint, og menneskene utenfor turiststedene er helt fantastiske. Jeg ville også reist nord i Kambodsja mot grensen til Laos og eventuelt inn i Laos og til Don Det m.

m. Se elvedelfinene. :) Rakk dessverre aldri det selv. I Vietnam: Da Lat, Sapa, Hue og Phu Quoc. Sistnevnte er en herlig øy hvor vi nesten ble i to uker. Utrolig avslappende etter å ha vært i HCMC hvor det er ganske travelt. Husker ikke hva den største byen heter, men reis gjerne litt bort fra den. Vi bodde en plass hvor vi hadde kilometerlange strender fordelt på bare ti bungalower. Utrolig deilig. Tror det har blitt åpnet en internasjonal flyplass der nå, så håper det fortsatt er fredelig der. Men kan ikke se for meg at de skal ha rukket å bygge så mye siden vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...