Gå til innhold

Dating når man nærmer seg 40


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte lurt på hva dette kommer av.

Jeg ser veeldig mange kvinner som når en viss alder og begynner å fokusere på yngre menn. Når menn går etter yngre kvinner på den alderen blir de beskyldt for å ha en slags midtlivskrise, men det er liksom ikke "lov" å si det samme om kvinner.

De fleste jeg kjenner i tyveårene og rundt 30 dater menn eldre enn dem selv men så snart noen er rundt 40 mister de interessen for jevnaldrende og eldre menn. Og da snakker jeg ikke bare om menn som har forfalt, men selv attraktive menn i 40årene.

Det er en del på forumet her også som utvikler en viss forakt for godt voksne menn. De kommer med uttalelser om hvor ekkelt det er med yngre kvinner som dater "gamle griser" (plutselig en fellesbetegnelse for alle menn litt eldre enn dem selv). Alle godt voksne menn er plutselig ekle, med stor mage og lite hår.

Noen ganger forstår jeg det slik at det plager dem at voksne menn har bedre draget på yngre kvinner enn de selv har på yngre menn (de fleste menn er tross alt ikke på jakt etter en eldre kvinne for et forhold). Noen vil også "bevise" at de fortsatt er attraktive - det er jo kjent for de fleste unge menn at det er lett å sjarmere enn kvinner som snart er 40 ved å bruke ulike teknikker ("Hvaa? 40? Var sikker på at du var 32").

Så klart er ikke dette tilfelle for alle. Langt fra alle voksne kvinner er bitre eller usikre, og langt fra alle irriterer seg over menn på 40.

Men jeg ser dette såpass ofte at jeg stusser litt. Det skjer liksom et "skifte" der yngre menn - som tidligere alltid var umodne - plutselig blir aktuelle og det ultimate er å finne seg en yngre mann. Jeg ser t.o.m. voksne kvinner ikke bry seg med attraktive menn på deres egen alder, som faktisk er attraktive for yngre kvinner.

Anonymous poster hash: 98507...969

Kanskje det er en slags hevn? Det er jo frem til nylig vært slik at damer over 40 år er avlegs. De har gått ut på dato. Men det stemmer virkelig ikke i det hele tatt. Det er så mye igjen her til tross for alderen. Jeg kan med hånde på hjerte si at jeg er fastere i fisken enn mange damer som er ti år yngre enn meg. Og da er det satans synd at dette går til spille. Jeg vil bruke det så lenge jeg har det. Og det virker faktisk som om yngre menn setter mer pris på dette enn eldre. Derfor jeg også liker yngre menn fordi de virker så mye mer takknemlige for det de får. Menn som nærmer seg 50 år er ikke der. De virker mer sure og bitre og har så lite å gi tilbake. Og så har de en stor bruk-og-kast mentalitet :P de forventer så mye mer uten å gi noe tilbake. Yngre menn gir i bøtter og spann de. Jeg føler ikke det er fordi jeg vil bevise at jeg er yngre enn jeg er, men fordi jeg får så mye mer fra de som er yngre.

Anonymous poster hash: 97617...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ofte lurt på hva dette kommer av.

Jeg ser veeldig mange kvinner som når en viss alder og begynner å fokusere på yngre menn.

Anonymous poster hash: 98507...969

Hvor mange kvinner 40+ har egentlig en kjæreste som er yngre? Sikkert en del som har datet noen og kanskje hatt en fling, men ingen i min omgangskrets har yngre menn.

Anonymous poster hash: 2120d...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte lurt på hva dette kommer av.

Jeg ser veeldig mange kvinner som når en viss alder og begynner å fokusere på yngre menn. Når menn går etter yngre kvinner på den alderen blir de beskyldt for å ha en slags midtlivskrise, men det er liksom ikke "lov" å si det samme om kvinner.

De fleste jeg kjenner i tyveårene og rundt 30 dater menn eldre enn dem selv men så snart noen er rundt 40 mister de interessen for jevnaldrende og eldre menn. Og da snakker jeg ikke bare om menn som har forfalt, men selv attraktive menn i 40årene.

Det er en del på forumet her også som utvikler en viss forakt for godt voksne menn. De kommer med uttalelser om hvor ekkelt det er med yngre kvinner som dater "gamle griser" (plutselig en fellesbetegnelse for alle menn litt eldre enn dem selv). Alle godt voksne menn er plutselig ekle, med stor mage og lite hår.

Noen ganger forstår jeg det slik at det plager dem at voksne menn har bedre draget på yngre kvinner enn de selv har på yngre menn (de fleste menn er tross alt ikke på jakt etter en eldre kvinne for et forhold). Noen vil også "bevise" at de fortsatt er attraktive - det er jo kjent for de fleste unge menn at det er lett å sjarmere enn kvinner som snart er 40 ved å bruke ulike teknikker ("Hvaa? 40? Var sikker på at du var 32").

Så klart er ikke dette tilfelle for alle. Langt fra alle voksne kvinner er bitre eller usikre, og langt fra alle irriterer seg over menn på 40.

Men jeg ser dette såpass ofte at jeg stusser litt. Det skjer liksom et "skifte" der yngre menn - som tidligere alltid var umodne - plutselig blir aktuelle og det ultimate er å finne seg en yngre mann. Jeg ser t.o.m. voksne kvinner ikke bry seg med attraktive menn på deres egen alder, som faktisk er attraktive for yngre kvinner.

Anonymous poster hash: 98507...969

Kanskje de ser etter yngre menn fordi de føler seg avvist av jevnaldrende menn?

Hvis man er attraktiv har man jo,selv om man er litt gammel, flere valgmuligheter,enten man er kvinne eller mann. Så kanskjeattraktive kvinner er begynt å innse dette og tar etter de jevnaldrende attraktive mennene som ofte velger yngre kvinner?

Jeg er selv i 30-årene og har prøvd nettdating en stund. De fleste som tar kontakt er på min alder +/- noen år. Dette er også den aldersgruppen jeg søker. Aller helst en som er omtrent jevngammel med meg. Hittil har jeg ikke følt meg avvist pga alder, men ser jo endel jevnaldrende menn som vil ha damer som er yngre enn dem selv. Det synes jeg de må få lov til. Folk får date hvem de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kvinner 40+ har egentlig en kjæreste som er yngre? Sikkert en del som har datet noen og kanskje hatt en fling, men ingen i min omgangskrets har yngre menn.

Anonymous poster hash: 2120d...43b

Ikke mange som har veldig yngre kjæreste nei, til det er det for flaut å vise frem for venner og familie.

Men mange kvinner i 40+ har hemmelige yngre elskere de knuller nå og da.

Anonymous poster hash: a7dac...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kvinner 40+ har egentlig en kjæreste som er yngre? Sikkert en del som har datet noen og kanskje hatt en fling, men ingen i min omgangskrets har yngre menn.

Anonymous poster hash: 2120d...43b

Kjenner til tre slike par og de er alle gift :)

Anonymous poster hash: 97617...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke ute etter en yngre mann, men tenker at hvis jeg finner en yngre mann så er det lettere for å finne en mindre skadeskutt person.

Men fins nok ordentige eldre og. Det vil jeg tro. Men det er mye rart der ute, og det er det i samfunnet generellt uansett i alle aldre. Men når menn har brutt med konene sine etter langt forhold med barn i , eller motsatt, så tenker jo jeg at det var problemer ute å gikk som kan være tilstede hos en eller begge partene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffelattn

Årene går. Og jeg nærmer meg 40 år. Har vært heldig og fått 2 barn. Så det er jo egentlig ikke synd i meg. Men jeg tenker på å se meg etter en mann i livet mitt igjen. Føler meg litt gammel til dating. Noen andre som er på samme alder og er på let, og føler at det er vanskelig. Noen som synes jeg bør legge dating vekk pga alder? Jeg føler meg ikke så ung lenger men jeg er jo ikke så gammel heller. :)

Anonymous poster hash: d17b1...80a

Jeg kan godt forstå dine tanker Noen trives jo alene veldig godt - men du ønsker altså å treffe en mann å dele tilværelsen med?

Prinsippene er som oftest de samme uansett alder: for å bi bedre kjent må man jo date. Men det finnes mange ord for det samme. Hvis en fjerner ordet "dating" og heller bruker"møte"? For man må jo møtes for å snakkes og snakkes for å bli kjent og bli kjent for å treffe noen.

Ordet "treff" er ikke så bra, for det høres liksom ut som senior++-treff: men de treffes de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå dine tanker Noen trives jo alene veldig godt - men du ønsker altså å treffe en mann å dele tilværelsen med?

Prinsippene er som oftest de samme uansett alder: for å bi bedre kjent må man jo date. Men det finnes mange ord for det samme. Hvis en fjerner ordet "dating" og heller bruker"møte"? For man må jo møtes for å snakkes og snakkes for å bli kjent og bli kjent for å treffe noen.

Ordet "treff" er ikke så bra, for det høres liksom ut som senior++-treff: men de treffes de også.

Trådstarter: Ja jeg trives veldig godt alene. Har blitt såret så mange ganger før, at jeg har funnet ut at jeg har det så avslappende og herlig og gladere liv uten denne datingen.

Men jeg har prøvd via nettdating nå og prate med folk. Bruker jeg ordet "treff" får jeg mer de som er kun interessert i sex etter meg. Men det er mange slike uansett. Men er det mange andre kvinner på min alder som opplever det samme som meg? Altså at mange menn virker for opptatt av sex?

Anonymous poster hash: d17b1...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Ja jeg trives veldig godt alene. Har blitt såret så mange ganger før, at jeg har funnet ut at jeg har det så avslappende og herlig og gladere liv uten denne datingen.

Men jeg har prøvd via nettdating nå og prate med folk. Bruker jeg ordet "treff" får jeg mer de som er kun interessert i sex etter meg. Men det er mange slike uansett. Men er det mange andre kvinner på min alder som opplever det samme som meg? Altså at mange menn virker for opptatt av sex?

Anonymous poster hash: d17b1...80a

Hvorfor snakker du til Trådstarter men siterer Kaffelattn??

Anonymous poster hash: 6da55...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså at mange menn virker for opptatt av sex?

Anonymous poster hash: d17b1...80a

Kjære deg, har du ikke lært?

Menn er alltid for opptatt av sex.

Anonymous poster hash: 6da55...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en slags hevn? Det er jo frem til nylig vært slik at damer over 40 år er avlegs. De har gått ut på dato. Men det stemmer virkelig ikke i det hele tatt. Det er så mye igjen her til tross for alderen. Jeg kan med hånde på hjerte si at jeg er fastere i fisken enn mange damer som er ti år yngre enn meg. Og da er det satans synd at dette går til spille. Jeg vil bruke det så lenge jeg har det. Og det virker faktisk som om yngre menn setter mer pris på dette enn eldre. Derfor jeg også liker yngre menn fordi de virker så mye mer takknemlige for det de får. Menn som nærmer seg 50 år er ikke der. De virker mer sure og bitre og har så lite å gi tilbake. Og så har de en stor bruk-og-kast mentalitet :P de forventer så mye mer uten å gi noe tilbake. Yngre menn gir i bøtter og spann de. Jeg føler ikke det er fordi jeg vil bevise at jeg er yngre enn jeg er, men fordi jeg får så mye mer fra de som er yngre.

Anonymous poster hash: 97617...e5b

Jeg ser at det er mange fordeler med ungdom for både menn og kvinner, men det er noe selvmotsigende her.

Yngre menn er mer fokusert på tilfeldig sex, rett og slett fordi de har tid og har ting (reise, karriere, livet) som de vil ha unna uten å ha forpliktelser og familieliv i tillegg. De vet også at eldre kvinner ofte responderer på dem og kanskje ikke forventer mer enn sex. Så når kvinner her sier at de velger yngre fremfor eldre menn fordi de eldre har en "bruk og kast" mentalitet så er jo det ganske feil - er det noen som har en "bruk og kast" mentalitet, så er det yngre menn. Og spesielt i relasjon til eldre kvinner.

Det virker nå litt som om flere ikke vil snakke om de direkte årsakene til at de ser mer på yngre menn ettersom de blir eldre. At de vil ha bekreftelse eller at de har "gitt opp" datinggamet og tar til takke med kun sex eller at de er valgt bort av jevnaldrende menn for forhold.

Det er jo noen mekanismer bak alle valg vi tar, og jeg det er jo ingen grunn til at det er "lov" å rette pekefinger mot godt voksne menn som går etter yngre kvinner og fleipe med deres midtlivskriser, mens det er tabu å snakke om hva som skjer med kvinner når de er litt tilsidesatt i markedet.

(Alle kan selvsagt date akkurat hvem de vil som Sandie bemerker, jeg har ikke sagt noe annet og antok at det var åpenbart).

Anonymous poster hash: 98507...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at voksne menn dater yngre får jo oss til å føle oss ennå eldre. Så da kan de mannfolka få igjen ved at jeg dater yngre. Kanskje det er en bekreftelse jeg søker, men alt i alt føler jeg meg mye mer på nett med gutter i tredveårene. Jeg er nok mentalt der selv.

Selv om de yngre har mindre behov for å binde seg, så er de allikevel mye mer åpne og mottagelige. Og de gir mer. De er ikke så avstumpa som menn over 40. Så heller en kort flørt med en unggutt, enn å prøve å finne en grei kar på egen alder.

Anonymous poster hash: 97617...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte lurt på hva dette kommer av.

Jeg ser veeldig mange kvinner som når en viss alder og begynner å fokusere på yngre menn. Når menn går etter yngre kvinner på den alderen blir de beskyldt for å ha en slags midtlivskrise, men det er liksom ikke "lov" å si det samme om kvinner.

De fleste jeg kjenner i tyveårene og rundt 30 dater menn eldre enn dem selv men så snart noen er rundt 40 mister de interessen for jevnaldrende og eldre menn. Og da snakker jeg ikke bare om menn som har forfalt, men selv attraktive menn i 40årene.

Det er en del på forumet her også som utvikler en viss forakt for godt voksne menn. De kommer med uttalelser om hvor ekkelt det er med yngre kvinner som dater "gamle griser" (plutselig en fellesbetegnelse for alle menn litt eldre enn dem selv). Alle godt voksne menn er plutselig ekle, med stor mage og lite hår.

Noen ganger forstår jeg det slik at det plager dem at voksne menn har bedre draget på yngre kvinner enn de selv har på yngre menn (de fleste menn er tross alt ikke på jakt etter en eldre kvinne for et forhold). Noen vil også "bevise" at de fortsatt er attraktive - det er jo kjent for de fleste unge menn at det er lett å sjarmere enn kvinner som snart er 40 ved å bruke ulike teknikker ("Hvaa? 40? Var sikker på at du var 32").

Så klart er ikke dette tilfelle for alle. Langt fra alle voksne kvinner er bitre eller usikre, og langt fra alle irriterer seg over menn på 40.

Men jeg ser dette såpass ofte at jeg stusser litt. Det skjer liksom et "skifte" der yngre menn - som tidligere alltid var umodne - plutselig blir aktuelle og det ultimate er å finne seg en yngre mann. Jeg ser t.o.m. voksne kvinner ikke bry seg med attraktive menn på deres egen alder, som faktisk er attraktive for yngre kvinner.

Anonymous poster hash: 98507...969

Jeg har alltid foretrukket menn som er eldre enn meg, men når jeg nå har kommet i den alderen at dette er menn rundt 40 så synes jeg etter hvert at det blir for kjedelig. Det har ikke noe med at de dater yngre damer å gjøre (jeg er jo selv langt yngre enn flere av dem). Men de har liksom bare mistet den gnisten som yngre menn har. De tør ikke lenger å ta sjansen. Det virker som de er redd for at de plutselig skal finne noe feil ved meg, at de skal brenne seg igjen slik de gjorde med forrige dame. Jeg kan godt ha forståelse for dette, jeg skjønner at man ikke vil gjøre feil valg, men det dras liksom ut i en sånn evinnelig motvilje til å ta sjanser.

Da er det forfriskende å møte en yngre mann, en som møter deg med engasjement og vilje til å bli bedre kjent, en yngre mann som gir av seg selv uten å være redd for at han roter seg inn i noe han ikke klarer å komme seg ut av.

Anonymous poster hash: d5727...32c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bikka 40 og føler meg langt i fra for gammel for å date. Men blir litt tilbakeholden fordi jeg er redd menn synes jeg er for gammel :P

I det siste har jeg datet yngre menn faktisk. De er ikke så skadeskutt som menn på min egen alder. Jeg er selv skadeskutt, men jeg vet også at dette ikke må hindre meg i min fremtid. Jeg må gi slipp og tørre å ta en sjangse. Menn er kanskje ikke like flinke til dette. De som er skadeskutte liker å pelle i såret i lang tid :P

Anonymous poster hash: 97617...e5b

Enig. Jeg har ingen problemer med å forstå at man blir litt skadeskutt når man kommer ut av et langt forhold. Men det er noe med det å se videre, ikke la det gamle stå i veien for å slippe nye mennesker inn i livet sitt, tørre å ta noen sjanser og stole på de valgene man tar.

Anonymous poster hash: d5727...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg har ingen problemer med å forstå at man blir litt skadeskutt når man kommer ut av et langt forhold. Men det er noe med det å se videre, ikke la det gamle stå i veien for å slippe nye mennesker inn i livet sitt, tørre å ta noen sjanser og stole på de valgene man tar.

Anonymous poster hash: d5727...32c

Og menn sliter mer med å komme over tap virker det som.

Hører til stadighet mine mannlige kollegaer i 40-åra huffer og akker seg over forbanna eksdamer :P Det er skikkelig turn-on med slike menn :P

Jeg er skadeskutt jeg også, men jeg er ikke dermed redd for å prøve. Det er bare så lite å velge i :( Og jeg ser bra ut, og er en veldig populær person, så det er ikke der det stopper opp.

Anonymous poster hash: 97617...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det finnes vel menn der ute mellom 30-40 år som ikke er så "skadeskutt" og vel? Det kan jo hende mange av dem bare har mistet litt selvtillit på veien etter noen avslag f.eks? Kanskje noen av dem bare har vært fokusert på karriere og har funnet ut at de heller vil satse på barn og familielivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange kvinner 40+ har egentlig en kjæreste som er yngre? Sikkert en del som har datet noen og kanskje hatt en fling, men ingen i min omgangskrets har yngre menn.

Anonymous poster hash: 2120d...43b

Tja... Jeg var gift med en 8 år yngre mann i mange år. Den "gamle" i vårt forhold var ham, ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...