Gå til innhold

Når daten også dater en annen...


kaktusfruen

Anbefalte innlegg

Dette høres jo ikke bra ut for din del!

Du bør til neste gang lære deg at du må sørge for eksklusivitet - fordi gutter/menn svært ofte nettopp dater flere parallellt inntil de selv eventuelt føler seg fornøyd med bare en av de eksklusivt.

Er du desperat lever du selvvalgt som nr 2 med lav selvrespekt men er du seriøs og mener noe med det så kan du når tiden føles riktig i datingfasen si at du forutsetter at han er eksklusiv med deg og at du verdsetter oppriktighet.

Noe slikt.

Med dine egne valgte ord?

Vet om flere jenter som gjør det samme, men selv hadde jeg ikke hatt hjerte til det.

Planen er å sørge for eksklusivitet etter et par dater eller noe ja..har ingen planer om å dele kjæreste med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phoenix

Vet om flere jenter som gjør det samme, men selv hadde jeg ikke hatt hjerte til det.

Jeg ble fortalt til dette om dagen, at det var helt normalt å date flere og ha sex med dem. Jeg har heller ikke hjerte til det så jeg ble litt satt ut. Det var ganske nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har iallefall ikke jeg særlig oppmuntrende ord, dessverre.

Han fører nok dere begge litt bak lyset - han burde vært åpen om at det er flere på gang.

Om du ikke er komfortabel med at han gjør det(både dater andre og lyver for deg) så ville jeg tatt det opp med ham dersom du ønsker en avklaring(selv ville jeg nok droppet det hele, men det er jo opp til deg). Ikke på en dramatisk måte, men bare si at du ikke ønsker være en av flere dater - og dersom han er interessert i noe litt mer fremover så må han gjerne ta kontakt igjen men at det frem til da er best å droppe datingen.

Anonymous poster hash: 860ea...d39

Han lyver ikke da. Han benektet ikke at han traff henne også da jeg spurte etter å ha sett det på sosiale medier. Hadde han gjort det hadde han sunket kraftig i mine øyne i hvert fall!

Som sagt så må jeg ta det opp snart, men venter ett par dater til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg rett og slett ikke finni meg i :P Man dater en fordi man ser for seg en fremtid med vedkommende, man dater ikke to av gangen for å finne ut av hvem som er best egnet! Men er det ok for deg å vite at han alltid har en annen han kan gå til, så greit. Give it your best shot :) Men jeg hadde ikke finni meg i det, og hadde sagt rett ut at enten så er det bare meg, eller så er det ingenting. Tror heller jeg aldri hadde kommet i den posisjonen uansett, så det blir litt vanskelig å svare på alikevel. Men jeg hadde hvertfall aldri funnet meg i det, for en fæl følelse det må være..

nei, man dater for å finne ut av om det er en person man KAN se for seg en fremtid med. hadde jeg vært skråsikker på at han jeg data var en jeg hadde en framtid med så hadde jeg tatt det et steg videre.

man er ikke eksklusive etter tre dater. og man vet strengt tatt ikke etter tre dater om det er noe som vil fungere. de er jo knapt kommet i "bli kjent fasen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere jenter som gjør det samme, men selv hadde jeg ikke hatt hjerte til det.

Planen er å sørge for eksklusivitet etter et par dater eller noe ja..har ingen planer om å dele kjæreste med noen.

man er ikke kjærester fordi man dater. snakk om å gå fort i svingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er ikke kjærester fordi man dater. snakk om å gå fort i svingene

Her misforstod du nok hennes innlegg kraftig ;) hun skrev ikke at de var kjærester. Les igjen.

Anonymous poster hash: 97f8d...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her misforstod du nok hennes innlegg kraftig ;) hun skrev ikke at de var kjærester. Les igjen.

Anonymous poster hash: 97f8d...368

om man skal være eksklusive på et så tidlig stadie så er det mer enn bare dating i mine øyne. uansett ganske raskt å bli eksklusive på et så tidlig stadie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur man må regne med at dette er ganske vanlig, spesielt innen nettdating.

Det var hvertfall min erfaring da jeg startet med dating her.

Jeg var så naiv i starten der at jeg trodde det var meningen man skulle finne en person å chatte med, og så dra på date, og etter denne daten så skulle man finne ut om det ble noe mer, før man evt begynte å prate med andre :)

Så jeg snakket kun med en og en person, og trodde det var slik det skulle være.

Helt til ei jente jeg hadde snakket med i en mnd tid, fortalte at hun antagelig ikke kom til å være så mye på nett ei ukes tid, fordi hun skulle til syden med en annen hun snakket med på sukker :)

Men hun ville fortsatt ha kontakt med meg etterpå, og det ble ikke mer med han hun dro til syden med, så vi traff hverandre etter sydenturen.

Jaja, sånn er vel bare livet når man nettdater tenkte jeg da. :)



Anonymous poster hash: e3114...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart det. Ville vært vanskelig å gi ham et ultimatum også, men han kan da umulig være oppriktig interessert i noen av dere om han holder på sånn. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å holde på med to stk om jeg var ute etter noe ekte eller jeg faktisk utviklet følelser for den ene.

Men så er du vel heller ikke mann?

Anonymous poster hash: 411bf...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er du vel heller ikke mann?

Anonymous poster hash: 411bf...394

Jeg er mann, og hadde neppe taklet og hatt dater med to kvinner annenhver dag.

Hadde blitt paranoid over tanken på at det skulle blitt oppdaget, og vært livredd for å plutselig blande navn, eller forvekslet dem på andre måter :)

Anonymous poster hash: e3114...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev det nylig i en annen tråd også, men jeg fant ut at fyren jeg dater (og har hatt overnatting+sex med) også ligger med ei annen/andre. Så nemlig en rosa tannbørste og en rosa høvel i skapet på badet hans... Jeg vet jeg ikke har krav på noe så tidlig, men det er ikke noe gøy å få slengt i fleisen.

Kjenner jeg blir veldig usikker og den der naive betattheten jeg følte i starten ble med ett mer kynisk og kald.

Føler meg dum som ikke konfronterte han, men det var midt på natta og jeg hadde liten mulighet til å komme meg hjem.

Har selv datet flere samtidig, men aldri når det har komt såpass langt som til sex.

Føles som om jeg er med i en "Ungkaren"-konkurranse nesten, når jeg vet han har andre også. Føles ikke bra og vurderer å droppe han pga dette.



Anonymous poster hash: 9f417...f09
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmeis

Jeg er ganske uenig. I Norge er det å date veldig casual. Å ta en kaffe er en date. Å spise middag på kafe er en date. Å rusle en tur langst vannet er en date. Å spise en is i sola og generelt bare være sammen over lengre tider er dater.

TS, hva gjør dere på datene?

Såfremt dere ikke kysser eller har sex syntes jeg ikke man kan stille krav til å være exclusive. Det dummeste du gjør er å skremme han vekk!

Bare vær der selv, føl på magefølelsen, gjør alltid noe litt ekstra ut av alt. Vær blid og positiv! Ikke tenk på hun andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Skrev det nylig i en annen tråd også, men jeg fant ut at fyren jeg dater (og har hatt overnatting+sex med) også ligger med ei annen/andre. Så nemlig en rosa tannbørste og en rosa høvel i skapet på badet hans... Jeg vet jeg ikke har krav på noe så tidlig, men det er ikke noe gøy å få slengt i fleisen.

Kjenner jeg blir veldig usikker og den der naive betattheten jeg følte i starten ble med ett mer kynisk og kald.

Føler meg dum som ikke konfronterte han, men det var midt på natta og jeg hadde liten mulighet til å komme meg hjem.

Har selv datet flere samtidig, men aldri når det har komt såpass langt som til sex.

Føles som om jeg er med i en "Ungkaren"-konkurranse nesten, når jeg vet han har andre også. Føles ikke bra og vurderer å droppe han pga dette.

Anonymous poster hash: 9f417...f09

Man har vel strengt tatt aldri KRAV på noe som helst fra andre mennesker. Men man har rett til å sette sine egne grenser, og informere den andre part om disse, og evt gå videre om han/hun har andre grenser.

Når man har kommet så langt at man overnatter, synes jeg absolutt man kan forvente at den andre ikke lar andre potensielle kjærester også overnatte! Utrolig hva folk finner seg i. Triste greier.

Jeg er ganske uenig. I Norge er det å date veldig casual. Å ta en kaffe er en date. Å spise middag på kafe er en date. Å rusle en tur langst vannet er en date. Å spise en is i sola og generelt bare være sammen over lengre tider er dater.

TS, hva gjør dere på datene?

Såfremt dere ikke kysser eller har sex syntes jeg ikke man kan stille krav til å være exclusive. Det dummeste du gjør er å skremme han vekk!

Bare vær der selv, føl på magefølelsen, gjør alltid noe litt ekstra ut av alt. Vær blid og positiv! Ikke tenk på hun andre :)

Jeg tror folk legger veldig forskjellige ting i "dating". For noen er det det du nevner - å ta en kaffe, gå en tur etc. Mens for andre innebærer det tydeligvis både kyssing og sex. Dermed blir diskusjonen vanskelig... Jeg synes det er OK å møte flere hvis det er snakk om å ta en kaffe og prate. Men ikke hvis man kysser/har sex/overnatter hos hverandre osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leo Nardo

Spørsmål (andre i samme situasjon kan også svare):

Blir du mer tiltrukket og interessert når du vet at han treffer en annen jente også? Kan kanskje være vanskelig å svare ærlig på, særlig overfor seg selv.

Som mann hadde jeg nok ikke akseptert det eller i hvert fall ikke likt det særlig godt. Jeg har spurt ut jenter som har sagt ja, men gjort meg oppmerksom på at de har truffet eller treffer en annen mann. Det er selvsagt greit. Da vet jeg hva jeg går til. Men jeg mener at man bør kunne ta et valg ganske tidlig angående hvem man vil satse på og i hvert fall etter et par dater.

Selv har jeg det såpass hektisk at jeg knapt får tid til å treffe en jente om gangen. Har datet flere jenter samtidig, men da har det vært flere førstedater og ofte har nummer to vært en som har spurt ut meg og ikke motsatt.

Merker generelt den siste tiden at jeg har en tendens til å få tunnelsyn når jeg møter en jente jeg virkelig liker. Egentlig har jeg en sånn jente i kikkerten akkurat nå og merker da at jeg mister litt interessen for andre jenter, selv om jeg bor midt i Oslo og er omringet av skjønnheter. Både liker og misliker det.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål (andre i samme situasjon kan også svare):

Blir du mer tiltrukket og interessert når du vet at han treffer en annen jente også? Kan kanskje være vanskelig å svare ærlig på, særlig overfor seg selv.

Som mann hadde jeg nok ikke akseptert det eller i hvert fall ikke likt det særlig godt. Jeg har spurt ut jenter som har sagt ja, men gjort meg oppmerksom på at de har truffet eller treffer en annen mann. Det er selvsagt greit. Da vet jeg hva jeg går til. Men jeg mener at man bør kunne ta et valg ganske tidlig angående hvem man vil satse på og i hvert fall etter et par dater.

Selv har jeg det såpass hektisk at jeg knapt får tid til å treffe en jente om gangen. Har datet flere jenter samtidig, men da har det vært flere førstedater og ofte har nummer to vært en som har spurt ut meg og ikke motsatt.

Merker generelt den siste tiden at jeg har en tendens til å få tunnelsyn når jeg møter en jente jeg virkelig liker. Egentlig har jeg en sånn jente i kikkerten akkurat nå og merker da at jeg mister litt interessen for andre jenter, selv om jeg bor midt i Oslo og er omringet av skjønnheter. Både liker og misliker det.

Lykke til!

:)

Litt enig med deg i det første - litt vanskelig å skulle være ærlig med seg selv der kanskje. Men i hvert fall... hvis en mann har andre interesserte damer, så betyr det jo til en viss grad at han muligens er populær - noe som er en attraktiv egenskap. Samtidig mener jeg at det også viser at han har beslutningsvegring, og kanskje ikke er spesielt seriøs når det gjelder datingen. Og hvordan i all verden klarer man å finne tid til å date FLERE.

Nei, om en mann er ettertraktet, men likevel velger å date BARE meg, først da hadde jeg villet bruke tid på fyren.

Og de som ligger med en mann, uten å vite om han muligens dater andre...? Det hadde ikke jeg taklet i hvert fall. Men det handler muligens om at jeg ikke hadde ligget med en fyr jeg ikke var skikkelig gira på - og da risikerer man mye om man ikke har avtalt å være ekslusive i hvert fall.

Nei, det der datingmarkedet er ikke et blivende sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Litt enig med deg i det første - litt vanskelig å skulle være ærlig med seg selv der kanskje. Men i hvert fall... hvis en mann har andre interesserte damer, så betyr det jo til en viss grad at han muligens er populær - noe som er en attraktiv egenskap.

Er det det? Jeg lurer på om dette er en mekanisme som i større grad er gjeldende for kvinner enn menn.

Jeg opplever det selvsagt ikke som negativt i seg selv om en kvinne er populær eller godt likt, men jeg liker det bedre når jeg på en måte finner det jeg oppfatter som en godt bevart skatt eller perle som ikke så mange kanskje ser på samme måte som jeg. Hun alle vil ha er som regel ikke hun jeg vil ha.

Ellers når jenter er uoppnåelige, tar lite initiativ og gir lite tilbake mister jeg meget raskt interessen, men har inntrykk av at på motsatt side kan dette være oppførsel som kan gjøre enkelte (mange?) jenter ekstremt interessert i og tiltrukket av en mann.

:)

Endret av Leo Nardo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørsmål (andre i samme situasjon kan også svare):

Blir du mer tiltrukket og interessert når du vet at han treffer en annen jente også? Kan kanskje være vanskelig å svare ærlig på, særlig overfor seg selv.

Jeg blir ikke mer tiltrukket og interessert om jeg vet at han treffer en annen. Faktisk mistenker jeg han jeg dater nå for å treffe andre, uten å være åpen om det, da han hele tiden hinter litt vel mye i den retningen, uten å si det rett ut, samtidig som at han hinter om at jeg skal la være å date andre (jeg gjør ikke det uansett).. Så nå er jeg kjempeusikker på om jeg i det hele tatt gidder å fortsette å treffe han. Hadde jeg villet konkurrere på den måten, hadde jeg meldt meg på Ungkaren..

Anonymous poster hash: 97f8d...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Kunne aldri datet 2 menn samtidig. Enten er en interssert eller ikke. Hadde aldri akseptert at en mann datet en annen dame samtidig som meg. Hadde sagt at jeg visste at han datet en annen og for meg er det uakseptabelt så lykke til med hun andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri datet 2 menn samtidig. Enten er en interssert eller ikke. Hadde aldri akseptert at en mann datet en annen dame samtidig som meg. Hadde sagt at jeg visste at han datet en annen og for meg er det uakseptabelt så lykke til med hun andre.

Selv om du var forelsket og han har mange av egenskapene som kan gjøre ham til rene drømmemannen, så hadde du latt ham gå så enkelt?

Anonymous poster hash: 2b4ca...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Selv om du var forelsket og han har mange av egenskapene som kan gjøre ham til rene drømmemannen, så hadde du latt ham gå så enkelt? Anonymous poster hash: 2b4ca...a68

Japp! Min drømmemann dater ikke 2 damer samtidig.

Mulig kunne revurdert det i en så tidlig fase om han hadde sagt at han skjønte at det ikke var ok og dumpet hun andre på stående fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...