Gå til innhold

Føler menn seg truet av intellektuelle kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste menn vil ha en intelligent kvinne, men ikke nodvendigvis en intellektuell.

Intelligens viser seg jo på mange vis. Min erfaring er at de fleste er mer opptatt av at en kvinne er sosialt intelligent, oppegående og interessant enn at hun vet x og y om politikk osv.

Det at du sier at du "elsker å diskutere" kan slå ut begge veier. Det kan jo oppfattes som at du alltid må sette ting opp mot hverandre eller rett og slett er litt "kranglete" selv om du ikke er negativ.

Jeg kjenner noen kvinner som hevder menn er truet av deres intelligens og karriere. Selv om det iblant er tilfelle er det ofte slik at det får en forsterkende effekt - de blir opptatt av å "sile ut" de som visstnok er truet og konkurrerer litt med menn de dater. Menn flest blir da, naturlig nok, noe avtent.

Et eksempel er en venninne med en veldig god job - sjef i et prestisjefylt firma - som snakker mye om jobben sin og sine bragder. Når menn ikke responderer på dette, avskriver hun dem som truet og at de ikke kan takle en sterk kvinne. Sannheten er nok heller at de kjeder seg noe (vi er flere som kjeder oss av hennes jobbprat..) samt at hennes snakk om jobb fremstår som et forsok på å imponere, og menn ser som kjent ikke etter status hos kvinner slik kvinner ser etter det hos menn.

Det har egentlig sjelden blitt et problem for meg med menn jeg dater. Jeg har utdannelse, er mer belest enn de fleste (også de fleste menn jeg har datet), snakker flere språk, kan mer politikk og har et godt ordforråd. Nå ser jeg uansett etter menn som kan mer enn meg - dersom et forhold skal holde og virke givende så vil jeg ha en partner jeg kan strekke meg etter. Mange kvinner som klager over fenomenet du beskriver har jo bevisst valgt menn som ikke utfordrer dem, og da er det klart begge parter går lei.

Det er også verdt å huske på at det finnes ulike former for kunnskap og intelligens. Ingen kan alt eller vet alt. Kanskje du kan mye om politikk i Skandinavia men ikke Asia. Kanskje du kan mye om litteratur, men ikke kunst. Kanskje du har et godt språk, men ikke snakker flere enn to eller tre.

Poenget er at ingen er ufeilbare og som regel finner man en match som kanskje har evner i et annet felt enn dine. Noen som mener andre er truet av deres intelligens kan fremstå arrogante på den måten at de ser seg selv som mer kunnskapsrike enn de er.

Så er det også viktig å huske på om noen er interessert i en "på grunn av" eller "på tross av". Det er mange jenter som beklager seg over at uinteressante bimboer får oppmerksomhet og de selv ikke gjor det. Det å spille dum er så tullete som en kan få blitt. Menn dater ikke bimboer fordi de er dumme - de dater dem fordi de er fysisk attraktive. Det er ikke et tegn på hvordan menn ikke liker intelligens, det er et tegn på hvor mye de bryr seg om utseende. Hvis menn velger deg bort er det ikke fordi du er intelligent, det er pga. mangel på tiltrekning, evt. andre egenskaper du har.

Det er ekvivalenten til at kvinner dater menn med dårlig moral. De liker dem ikke fordi de er slemme, men fordi de har selvtillit, dvs. på tross av at de er slemme.

Jeg har ikke inntrykket av at du er en spesielt intelligent eller spennende person. Du virker mer opptatt av å framstille deg selv som intelligent. Det er som regel slike poster du skriver, ikke f. eks. om et spennende emne du kan mye om.

Anonymous poster hash: 69090...495

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis er HI lett å misforstå. Var bare noe jeg kludret sammen på noen få minutter.

Anonymous poster hash: 14748...fae

Ettersom du bruker deg selv som eksempel er det naturlig at det er det folk responderer på, spesielt for de av oss som ikke har samme erfaring. Det som er poenget her er vel at intelligens i seg selv, av enhver definisjon, er positivt. Og at så og si alle vil fokusere på hva det evt. er som slår ut feil i dine relasjoner til menn, annet enn intelligens i seg selv.

Du må jo også holde deg til den tonen du faktisk har lagt ut. Du fremstiller deg selv som intelligent, bruker et eksempel fra et forhold og lurer på om det virker "truende" på menn. Deretter sier du at dette ikke var årsaken til at dere slo opp. Du må jo bestemme deg for om du har erfaring med at menn blir "avtent" av din intelligens eller ikke. Om dette er et rent hypotetisk spm. uten referanse til deg eller om du snakker av erfaring. Jeg regner med at det var en årsak til at du fremstilte deg selv som intelligent.

Se forresten det jeg skrev #18.

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel reagerer jeg på at flere her er så opptatt av å skulle peke ut meg personlig negativt, at det er meg det er noe galt med. Dette er heller en åpen diskusjon rundt dette tema på generell basis, ikke for å diskutere om jeg er attraktiv nok som partner. Jeg fordømmer ingen andre her, eller trenger gå på "personangrep" for å lufte tanker. Poenget er likevel at jeg har fått det inntrykket, ikke bare pga en mann, men også gjennom andre. Jeg har ikke påstått at alle menn er slik, eller kvinner er sånn eller sånn. Så hold dere til saken :)

Anonymous poster hash: 14748...fae

Det er ingen her som diskuterer deg personlig, ser du virkelig ikke hva folk skriver?

No offense, men om du blir like defensiv i det virkelig liv så kan det kanskje være grunnen til at du kan oppfattes som truende?

Anonymous poster hash: d3862...6e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en forutsetning at en potensiell partner er både kvikk fra naturens side og noenlunde oppdatert på verden rundt seg. Jeg ville ikke taklet å ha en dame som ikke ante en dritt om konflikter i Midtøsten eller om valg i USA, for eksepel. Jeg kan fint leve med at man har noen "blonde øyeblikk", både menn og kvinner, men det er uaktuelt med en partner som vet lite om det meste. Samtidig krever jeg ikke detaljkunnskap om alt som foregår i verden, det er en hel del intelligente mennesker som heller bruker tiden sin på f.eks. naturvitenskap.

Har inntrykk av at dette varierer hos kompiser av meg, men da varierer det på den måten at de enten synes det er viktig at hun er oppegående eller ikke bryr seg så mye. Jeg kjenner ingen som sier at de foretrekker dumme kvinner (jeg sier ikke at man må følge med på valg i USA for å ikke være dum), det er bare litt forskjellig hvor mye man bryr seg.



Anonymous poster hash: 33ed1...1a5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forstår forskjellen på informasjon og kunnskap så er det kanskje lettere å snakke om disse tingene. For mange kan det ta et helt liv å komme dit, for noen er det helt naturlig, mens andre igjen vil ikke komme dit noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du er helt bak mål som vinkler dette inn mot at du er "kvinne". Jeg er selv eneste hane i en gruppe med høner som består av sylskarpe medisin og vetrinærstudenter og jeg elsker hele gjengen. Og grunnen til at jeg kommer så godt overens med alle dem er at samtlige der kan noe om alt og er svært godt oppdaterte på alt.

En liten gruppe der alle kan argumentere godt og har egne og uavhengige meninger. Og der jeg ikke har noe som helst problem med å respektere meninger som er stikk motsatte av mine egne fordi jeg respekterer jentene i seg og vet at de vet hva de snakker om.

En hvilken som helst "gjennomsnittlig" person ville nok ha følt seg svært ukomfortabel med diskusjonene som foregår i gruppen vår og hatt en del problemer med å følge med. Og det kan hende jeg som mann har en liten fordel av at jenter blir imponerte og skryter av kjærestene sine hvis de er smarte mens gutter heller utvikler et mindreverdighetskompleks hvis jenta er mye skarpere enn dem men tror allikevel ikke at det er et eksklusivt problem for jenter å være for smart i forhold til partneren.

Syntes heller du bør tenke deg litt om du faktisk trenger en kjæreste du kan diskutere slike ting med eller om det er andre som kan ta den rollen. For min del kan jeg gjerne data ei som er litt dum og søt og spare meninger og diskusjoner til dem som forstår dem.

Anonymous poster hash: 60d9e...434

Var nok ikke noe poeng i å "vinkle" dette til at jeg er kvinne. Da ble det en misforståelse, som sagt skrev jeg HI raskt, og tenkte ikke over alle misforståelsene som kunne komme. Men takk for et sakelig svar, og det var dette jeg ville komme frem til. :) Kanskje du også har rett, og at jeg ville fungert bedre som en "venn".

Vel, hvis man skal tenke langsiktig tror jeg at en kjæreste må være noen jeg kan diskutere med. Men jeg har ikke behov for å gjøre det hele tiden, kan gå dager mellom. Jeg har også venner og familie jeg kan diskutere med hvis behovet er der, eller jeg har kommet over en interesant sak. Dessuten, hvis han han hadde beskrevet det slik som du gjorde, hadde jeg jo hatt forståelse for det. Hadde jo ikke trengt å "diksutere" med han om saker han ikke kan stort om eller interesserer seg for. Vi kunne snakket om andre ting, altså en vanlig samtale.

Og nei, mener ikke at dette "problemet" er status for meg. Det siste jeg vil er å føle at andre skal bli ukomfortable eller usikre rundt meg. Jeg står jo for at ingen mennesker er dumme, bare ulike synpunkt og utgangpsunkt. Ikke alle som har hatt muligheten til å vokse opp i trygge rammer og blant mennesker som liker å snakke om nyheter, politikk, samfunnet osv osv. Det er nok av dem som snakker nedlatende om mennesker som ikke har vært like heldige som dem selv. Det liker jeg ikke, og det er en uting. Mange som trenger lese litt mer om sosiologi. Faktisk veldig spennende!

Anonymous poster hash: 14748...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man forstår forskjellen på informasjon og kunnskap så er det kanskje lettere å snakke om disse tingene. For mange kan det ta et helt liv å komme dit, for noen er det helt naturlig, mens andre igjen vil ikke komme dit noen gang.

Data - informasjon - kunnskap. Jepp, det er et fint "triangel" som viser sammenhengen mellom dem, der den forrige er en forutsetning for neste steg. Men det er da relativt triviell kunnskap i de fleste studier?

Anonymous poster hash: d3862...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor gammel er du? Hva er din utdannelse/bakgrunn?



Anonymous poster hash: cb505...d15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du bruker deg selv som eksempel er det naturlig at det er det folk responderer på, spesielt for de av oss som ikke har samme erfaring. Det som er poenget her er vel at intelligens i seg selv, av enhver definisjon, er positivt. Og at så og si alle vil fokusere på hva det evt. er som slår ut feil i dine relasjoner til menn, annet enn intelligens i seg selv.

Du må jo også holde deg til den tonen du faktisk har lagt ut. Du fremstiller deg selv som intelligent, bruker et eksempel fra et forhold og lurer på om det virker "truende" på menn. Deretter sier du at dette ikke var årsaken til at dere slo opp. Du må jo bestemme deg for om du har erfaring med at menn blir "avtent" av din intelligens eller ikke. Om dette er et rent hypotetisk spm. uten referanse til deg eller om du snakker av erfaring. Jeg regner med at det var en årsak til at du fremstilte deg selv som intelligent.

Se forresten det jeg skrev #18.

Jeg skrev ikke at jeg var intelligent. Jeg skrev generelt om kvinner. Lengre ned skrev jeg at jeg satte pris på gode diskusjoner og samtaler. Har ikke fått meg selv til å fremstå som bedre eller smartere enn andre. Nå snakket jeg generelt om kvinner og om menn føler seg truet. Kanskje ikke "truet" var riktig ord en gang. Men enhvert menneske kan få lav selvtillit av å være blant mennesker som "kan" mer enn de, og defor bli usikre eller "truet" som "mann". Jeg tror ikke alle menn er veldig på at de må tjene mer, kunne mer, diskutere bedre osv osv. Men det fins de mennene som føler seg små, hvis de ikke tjener mer enn kvinnen eller generelt kan mer. Dette gjelder jo også kvinner. Noen foretrekker jo menn som er bedre utdannet, kan snakke godt for seg og har mye kunnskap. Ikke nødvendigvis fordi de er "dumme", men fordi de liker å lytte og lære på den måten. Dessuten noe å se opp til og strekke seg mot. Akkurat som at det kan være omvendt også. Beklager igjen hvis HI ga så vanvittig dårlig inntrykk, det var ikke meningen og heller ikke poenget. Jeg beklager. Likevel forsent å skrive et bedre HI nå som de fleste allerede har startet svare.

Forresten, det er en vesentlig forskjell på intelleuktell og intelligent. Jeg skrev aldri jeg var intelligent, og hevder verken at jeg nødvendigvis er noen av delene. Men er jo ikke bare jeg som har opplevd likndene situasjon som eksempelet mitt heller. Det er jo ikke jeg alene som møter menn som ikke setter pris på en kvinne som liker å lære og forstå verden man lever i. Er jo ikke alle menn som interesserer seg heller. Mange liker jo fotball og øl, sport generelt og villmark. De er ikke mindre "verdt" av den grunn, og heller ikke noe jeg skal frem til på noen måte.

OG HVIS NOEN TROR JEG SNAKKET NEDLATENE OM MENN FORDI JEG SKREV DE OFTE HAR EGNE MENINGER, var det bare ment som å sammenlikne. Mange menn har jo mange meninger som er positivt, og de vet også veldig mye. Ikke ofte jeg møter en mann som ikke kan forsvare sine tanker og meninger, og som kan veldig mye. Men kjenner mange menn som er lei av kvinner som mener så mangt om mye, men ikke forstår saken eller har noen gode argumenter. (Går så klart begge veier) Derfor påpekte jeg altså at jeg har meninger som saker jeg har lest meg opp på, og diskutert, slik at jeg faktisk vet hvorfor jeg mener det slik jeg gjør. Eller var det noe annet dere reagerte mest på? :) Var ingenting VONDT ment med noe jeg skrev, så gjerne kom med eksempler så retter jeg dem opp :)

Anonymous poster hash: 14748...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg misliker arrogante og frekke kvinner. Mange av de som fronter at de er så flinke til å "argumentere og diskutere" kan kanskje faget sitt men de diskuterer på en frekk måte som kan inneholde personangrep eller grenser mot personangrep. Har mer enn en gang blitt utsatt for kvinner som kan fare opp i en diskusjon med "hva, tåler du ikke sannheten eller, stakkars deg". Men da sier jeg fra tvert, for jeg gidder ikke rakkes ned på.

Kvinner som saklig greier å legge frem rasjonelle argumenter uten å bli personlig rundt det er derimot attraktivt. Dessverre har jeg truffet færre av dem enn de fra ovenstående kategori. Slik jeg ser det er mye av problemet at kvinnene i den øverste kategorien nettopp ser det som en konkurranse, kanskje også i ennå større grad enn menn, kanskje fordi de føler en trang til å "ta igjen" mot menn.

Anonymous poster hash: d3862...6e7

Well said

Anonymous poster hash: 89eea...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Data - informasjon - kunnskap. Jepp, det er et fint "triangel" som viser sammenhengen mellom dem, der den forrige er en forutsetning for neste steg. Men det er da relativt triviell kunnskap i de fleste studier?

Anonymous poster hash: d3862...6e7

Studie kan være så mangt. Man vil uansett ikke finne en fasit som kan være fulldekkende og en retning som gir et overtak i alle situasjoner. Vi må huske på at ethvert løp er til for å fylle en funksjon mer enn noe annet. Når det er forstått så forsvinner konkurransen mellom hvem som er best siden man heller kan forme et samarbeid basert på iboende individuell kunnskap. Det blir da styrkende kollektivt sett fremfor å være et område for konflikt. Folk flest er ikke klare for dette enda fordi de er underlagt en massiv manipulasjon og er redde for å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke at jeg var intelligent. Jeg skrev generelt om kvinner. Lengre ned skrev jeg at jeg satte pris på gode diskusjoner og samtaler. Har ikke fått meg selv til å fremstå som bedre eller smartere enn andre. Nå snakket jeg generelt om kvinner og om menn føler seg truet. Kanskje ikke "truet" var riktig ord en gang. Men enhvert menneske kan få lav selvtillit av å være blant mennesker som "kan" mer enn de, og defor bli usikre eller "truet" som "mann". Jeg tror ikke alle menn er veldig på at de må tjene mer, kunne mer, diskutere bedre osv osv. Men det fins de mennene som føler seg små, hvis de ikke tjener mer enn kvinnen eller generelt kan mer. Dette gjelder jo også kvinner. Noen foretrekker jo menn som er bedre utdannet, kan snakke godt for seg og har mye kunnskap. Ikke nødvendigvis fordi de er "dumme", men fordi de liker å lytte og lære på den måten. Dessuten noe å se opp til og strekke seg mot. Akkurat som at det kan være omvendt også. Beklager igjen hvis HI ga så vanvittig dårlig inntrykk, det var ikke meningen og heller ikke poenget. Jeg beklager. Likevel forsent å skrive et bedre HI nå som de fleste allerede har startet svare.

Forresten, det er en vesentlig forskjell på intelleuktell og intelligent. Jeg skrev aldri jeg var intelligent, og hevder verken at jeg nødvendigvis er noen av delene. Men er jo ikke bare jeg som har opplevd likndene situasjon som eksempelet mitt heller. Det er jo ikke jeg alene som møter menn som ikke setter pris på en kvinne som liker å lære og forstå verden man lever i. Er jo ikke alle menn som interesserer seg heller. Mange liker jo fotball og øl, sport generelt og villmark. De er ikke mindre "verdt" av den grunn, og heller ikke noe jeg skal frem til på noen måte.

OG HVIS NOEN TROR JEG SNAKKET NEDLATENE OM MENN FORDI JEG SKREV DE OFTE HAR EGNE MENINGER, var det bare ment som å sammenlikne. Mange menn har jo mange meninger som er positivt, og de vet også veldig mye. Ikke ofte jeg møter en mann som ikke kan forsvare sine tanker og meninger, og som kan veldig mye. Men kjenner mange menn som er lei av kvinner som mener så mangt om mye, men ikke forstår saken eller har noen gode argumenter. (Går så klart begge veier) Derfor påpekte jeg altså at jeg har meninger som saker jeg har lest meg opp på, og diskutert, slik at jeg faktisk vet hvorfor jeg mener det slik jeg gjør. Eller var det noe annet dere reagerte mest på? :) Var ingenting VONDT ment med noe jeg skrev, så gjerne kom med eksempler så retter jeg dem opp :)

Anonymous poster hash: 14748...fae

Jeg forstår at du skrev startinnlegget raskt og at det ikke var helt presist :)

Jeg oppfattet også det at du ikke direkte skrev at du var intelligent, men det var jo selvsagt hintet i den retningen. Du formulerte det omtrent: "Er menn truet av intellektuelle kvinner? Jeg liker gode diskusjoner, å ta opp viktige tema og gå i dybden og opplevde at det ble et problem med en mann".

Da er det jo tydelig at du bruker din erfaring til å underbygge, selv om du ikke sier rett ut at dette gjelder deg, du er jo ydmyk ;)

Du fremstår ikke arrogant eller bedrevitende, jeg nevnte det mer som min erfaring med kvinner jeg kjenner som har opplevd dette som et "problem". Dvs. selv om man generelt ikke anser seg selv som bedre enn alle andre eller at ens utdannelse veier tyngre, så kan folk lese en slik og det er greit å vite. Noen leser jo andre som arrogante bare de sier noe de selv ikke liker, ikke er like åpne som de er eller kanskje er innadvendte. Det "stempelet" kan ligge like mye hos den som anklager som den som blir anklaget.

Ellers tror jeg en annen poster her har rett i at folk har et forskjellig ide om hva de forventer hos en partner. Kanskje dette gjelder menn mer enn kvinner. Man har hatt en lang arbeidsdag med mange utfordringer og kommer hjem og vil slappe av, spise en god middag, pludre og flire og ikke sette i gang en diskusjon. Og rett og slett derfor er det endel menn som bryr seg mer om at en kvinner er vakker, hyggelig, omgjengelig, morsom og feminin med gode sosiale egenskaper enn at hun er veldig samfunnsbevisst og glad i å diskutere.

Men det finnes mange menn som elsker at en kvinne er en god motpart, min far er selv slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at du skrev startinnlegget raskt og at det ikke var helt presist :)

Jeg oppfattet også det at du ikke direkte skrev at du var intelligent, men det var jo selvsagt hintet i den retningen. Du formulerte det omtrent: "Er menn truet av intellektuelle kvinner? Jeg liker gode diskusjoner, å ta opp viktige tema og gå i dybden og opplevde at det ble et problem med en mann".

Da er det jo tydelig at du bruker din erfaring til å underbygge, selv om du ikke sier rett ut at dette gjelder deg, du er jo ydmyk ;)

Du fremstår ikke arrogant eller bedrevitende, jeg nevnte det mer som min erfaring med kvinner jeg kjenner som har opplevd dette som et "problem". Dvs. selv om man generelt ikke anser seg selv som bedre enn alle andre eller at ens utdannelse veier tyngre, så kan folk lese en slik og det er greit å vite. Noen leser jo andre som arrogante bare de sier noe de selv ikke liker, ikke er like åpne som de er eller kanskje er innadvendte. Det "stempelet" kan ligge like mye hos den som anklager som den som blir anklaget.

Ellers tror jeg en annen poster her har rett i at folk har et forskjellig ide om hva de forventer hos en partner. Kanskje dette gjelder menn mer enn kvinner. Man har hatt en lang arbeidsdag med mange utfordringer og kommer hjem og vil slappe av, spise en god middag, pludre og flire og ikke sette i gang en diskusjon. Og rett og slett derfor er det endel menn som bryr seg mer om at en kvinner er vakker, hyggelig, omgjengelig, morsom og feminin med gode sosiale egenskaper enn at hun er veldig samfunnsbevisst og glad i å diskutere.

Men det finnes mange menn som elsker at en kvinne er en god motpart, min far er selv slik.

Takk for et godt svar! Jeg er helt enig i at det ble veldig upresist og klumsete.

Forøvrig er jeg også enig i det du skriver. Da er vel konlusjonen som vanlig at vi er forskjellige, og at det er forskjellige bakgrunner fordi vi liker noe eller ikke liker noe.

Min far er ikke slik, men min mor er. Kanskje fått litt for mye av henne. Far er mer avslappet og ser på livet som en dans på roser. Ingenting galt i det heller, alt i alt, handler det om hvordan man selv velger å se ting på.

EDIT: Følte ikke for å være anonym lengre. :)

Endret av Irovar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel reagerer jeg på at flere her er så opptatt av å skulle peke ut meg personlig negativt, at det er meg det er noe galt med. Dette er heller en åpen diskusjon rundt dette tema på generell basis, ikke for å diskutere om jeg er attraktiv nok som partner. Jeg fordømmer ingen andre her, eller trenger gå på "personangrep" for å lufte tanker. Poenget er likevel at jeg har fått det inntrykket, ikke bare pga en mann, men også gjennom andre. Jeg har ikke påstått at alle menn er slik, eller kvinner er sånn eller sånn. Så hold dere til saken :)

Anonymous poster hash: 14748...fae

Det er jo fordi vi er uenige med deg i at det er intellektet ditt som har vært problemet i forholdet. Problemet har kanskje snarere vært hvordan du har brukt intellektet ditt i forholdet ditt.

Men det er uansett aldri lett å få et forhold terminert, men det trenger ikke alltid å være noe direkte feil med noen av partene. Av og til er det ofte så enkelt som at man er for forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forstår forskjellen på informasjon og kunnskap så er det kanskje lettere å snakke om disse tingene. For mange kan det ta et helt liv å komme dit, for noen er det helt naturlig, mens andre igjen vil ikke komme dit noen gang.

Er ikke informasjon og kunnskap så og si synonomer?

Anonymous poster hash: 4217a...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, hvis man skal tenke langsiktig tror jeg at en kjæreste må være noen jeg kan diskutere med.

Anonymous poster hash: 14748...fae

Det er ikke akkurat lett å finne. :)

Men hvis det er noen trøst så finnes det i hvertfall noen menn som ikke kan tenke seg noe bedre enn ei jente som er smartere en det de er selv.

Anonymous poster hash: 60d9e...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mer enn en gang blitt utsatt for kvinner som kan fare opp i en diskusjon med "hva, tåler du ikke sannheten eller, stakkars deg". Men da sier jeg fra tvert, for jeg gidder ikke rakkes ned på.

Anonymous poster hash: d3862...6e7

Der er du ikke alene. Jeg driter i om det er en mann eller en kvinne, arrogant drittsekk kan man være uansett. Det er ingenting som helst arrogant i å ha mye kunnskap og dele den, og det er de mest intelligente og kunnskapsrike jeg kjenner som jeg nok setter mest pris på også. Ingenting galt der.

Men de som går over til å bitche om kunnskapen sin på måten du beskriver, de er kvalmende, og der må jeg dessverre si at jeg oftere ser kvinner enn menn. Kanskje fordi de har blitt behandlet som idioter av andre før, slik at de skal vise ekstra godt at de er kvinne og kan sine saker. Men jeg personlig har aldri ment at kvinner ikke kan ha peiling, så jeg gidder ikke føle at jeg skal bli snakket ned til for å veie opp for andre menn som har snakket nedlatende til henne.

Jeg er veldig åpen for kunnskap bare folk oppfører seg når de deler den. Intelligens er en forutsetning, kunnskap likeså. Men del den ved å diskutere og vise at du har den, ikke ved å prøve å motbevise fordommer jeg ikke har i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 33ed1...1a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke informasjon og kunnskap så og si synonomer?

Anonymous poster hash: 4217a...0c9

Leste meg opp om det nå og jeg tok tydeligvis feil :)

Anonymous poster hash: 4217a...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvithai

Merker det samme selv.... Tror rett og slett jeg har for høy utdannelse. . . .

Endret av Hvithai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...