Gå til innhold

Ok, hva er den fineste dialekten en mann kan ha!?


maskineple

Anbefalte innlegg

Standard østnorsk, slik det snakkes i Oslo og omegn. Har også blitt glad i dialektene i og rundt Kristiansand, samt Molde.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress
  1. Sognamaol.
  2. Bergensk, men ikkje slikt gatespråkbergensk.
  3. Halling.

Valdres-dialekta er også fin, mange av dei andre dialektane frå Sogn og Fjordane er herlege, og det same gjeld ein del av dei nordvestlandske, særleg Sunnmøre. Men det kjem jo litt an på korleis dei blir snakka.

Sjølv er eg austlending, og det er veldig keisamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Sognamaol.
  2. Bergensk, men ikkje slikt gatespråkbergensk.
  3. Halling.

Valdres-dialekta er også fin, mange av dei andre dialektane frå Sogn og Fjordane er herlege, og det same gjeld ein del av dei nordvestlandske, særleg Sunnmøre. Men det kjem jo litt an på korleis dei blir snakka.

Sjølv er eg austlending, og det er veldig keisamt.

Kan jeg få spørre hvorfor du velger å skrive nynorsk mtp at du er fra Østlandet?

Anonymous poster hash: 6cb1c...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndersk,nordmøring,Sunnmørsk og nordlandsk

:danse:

Ser stavangersk er nevnt. Det må jo være det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Kan jeg få spørre hvorfor du velger å skrive nynorsk mtp at du er fra Østlandet?

Anonymous poster hash: 6cb1c...66a [/acrony

Det er mest av di eg likar det. Det byrja med at eg studerte nordisk og fann ut at eg måtte drive litt mengdetrening i nynorsk om eg skulle meistre det. Så då byrja eg å skrive nynorsk på nett. Og så har eg berre heldt fram. Eg brukar båe målformer, men på nettet skriv eg mest nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Sandane i Nordfjord :).

Jaa, den dialekta er også fin- har ei venninne derfrå, og ho er ein av dei eg er flinkast til å lytte til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard østnorsk, slik det snakkes i Oslo og omegn. Har også blitt glad i dialektene i og rundt Kristiansand, samt Molde.

Mvh Yvonne :heiajente:

Til deg og de andre som har svart oslodialekt, tenker dere at " oi han snakker fint", eller at han snakker vanlig?

Anonymous poster hash: 3035d...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg og de andre som har svart oslodialekt, tenker dere at " oi han snakker fint", eller at han snakker vanlig?

Anonymous poster hash: 3035d...58b

Nå som jeg bor i Oslo tenker jeg egentlig lite på det, med mindre jeg blir oppmerksom på det. Da tenker jeg i så fall at den personen snakker fint. Da jeg bodde i en annen kant av landet tenkte jeg ofte "åh, endelig, flott dialekt". ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en eksotisk, utenlandsk dialekt. :)



Anonymous poster hash: 5850d...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker gulbrandsdølene sine dialekter. Forstår ikke bæret, men det er nesten litt av sjarmen. De synger jo når de snakker. Herlig dialekt som jeg gjerne hadde hørt på soverommet.

Ellers liker jeg trønder (dog ikke de nordligste trønderdialektene), sunnmørsdialekt og Sunnfjord (spesielt Florø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...