Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Hvorfor burde man ikke prøve mens man er i utlandet? :klo: Da må det være noe jeg ikke har fått med meg, for gjennom vår laaange prøveperiode før vi fikk jenta vår har vi sikkert prøvd i 4 ulike land. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre :) Jeg leste det i en tråd her inne.... at det var økte sjanser for sykdommer o.l. , men skulle vel ikke å ha noe å si så lenge man passer på personlig hygiene? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det rareste jeg har hørt. Da burde man jo ikke reise til utlandet hverken som gravid eller med små barn heller da. :sjenert:

Så lenge du holder rådene gravide får om reising til utlandet er du godt og vel på den sikre siden. :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også! Vi er i midten av 30-åra og prøver på nr to.

Jeg tar folat for å være sikkert på at jeg ha gjort det jeg kan for at barnet skal bli så friskt som mulig, på lik linje ned å droppe alkohol og følge råd ang. mat. Etter SA i uke 13 fikk jeg føle litt på om det var noe galt jeg hadde gjort, så derfor er det ekstra viktig for meg å gjøre det "riktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke planer har dere med jobb når barna kommer?

Jeg kommer til å jobbe som vanlig hvis det klaffer med nr 2 snart. Da jeg fikk førstemann gikk jeg ut i jobb da han var 10 mnd, men kunne gjerne begynt før.

Neste gang har mannen sagt at han vil ha halve permisjonen, så da går jeg enda tidligere ut i jobb ;)

Gratulerer Bobbi, og kos dere masse på bryllupsreisen! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koslig med en slik tråd :)

Jeg er snart 30 og min forlovede et par år eldre. Vi har vært prøvere siden november 2010. Siden ting ikke har gått av seg selv er vi i gang med utredning nå. Kan se ut som min manns svømmere ikke er av de beste, men han har tatt en prøve til så vi får se. Er de ikke bedre blir det vist rett på prøverør. Nå driver jeg også og tar en del blodprøver på visse dager, skal sjekke om jeg faktisk har eggløsning. Etter å ha hatt en syklus å stille klokka etter siden november 2010, så klusset den seg helt til når jeg skulle ta disse blodprøvene selvfølgelig..Spotter og styrer på halve måneden..blæh! Jaja, nå er alle prøver tatt og vi venter spent på neste time hos gynekologen. Tiden går litt sakte nå, så får bare prøve å fylle tiden mest mulig :)

Blir spennende å følge med på dere andre fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg tilbake mensen for første gang etter jeg sluttet på pillen. Det tok ti uker. Jeg har definitivt aldri vært så glad for å ha fått mensen før. Nå krysser jeg fingrene for at alt sakte, men sikkert stabiliserer seg, slik at jeg kan få en grei oversikt over når EL er.

Det skal bli så spennende fremover! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også.

Jeg blir 29 og mannen 30 senere i år og vi prøver på nr 1. Slutta på ppillene for 10 måneder siden, men har fortsatt ikke noe syklus. Venter på innkalling til gyn, henvisning er sendt fra lege for 2 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne melde meg inn her. :) Jeg er gammel så det holder, 36 år gitt. ;) Vi har prøvd på vår første i snart 2 år (mer eller mindre) og har nylig startet utredning for barnløshet. Vi håper huleboeren snart vil innfinne seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler en rar følelse nederst i magen i dag :klo:

Kan det være ønsketekning? :fnise:

Ha en fin uke alle prøverne :klemmer:

* skrivefeil :sjenert:

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt så mye rart i kroppen, og hatt så mange tegn på graviditet, som nå etter jeg har blitt prøver. Måtte det en dag snart være tegn på noe mer enn ønsketenkning!

Ønsker dere alle en fin uke og lykke til med prøving og tegn.

For min del er jeg nå offisielt i 1pp, og satser på EL om ca 1,5 uke.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri følt så mye rart i kroppen, og hatt så mange tegn på graviditet, som nå etter jeg har blitt prøver. Måtte det en dag snart være tegn på noe mer enn ønsketenkning!

Ønsker dere alle en fin uke og lykke til med prøving og tegn.

For min del er jeg nå offisielt i 1pp, og satser på EL om ca 1,5 uke.. :)

Bra jeg ikke er den enseste :fnise: Det ser ut som vi er kommet omtrent akkurat like langt i prøvinga, har også EL om ca en uke - SPENNENDE :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Nok en "gammel" prøver her! Jeg er 30 og har prøvd i 11 måneder nå :-( Og denne meåneden er kjæresten min bortreist akkurat under EL - TYYYPISK!! jeg er sååå klar! Har vært hos lege og venter bare på henvisning til gynekolog nå.. Har vært gravid før(1 spontanabort og 1 provosert)og han har barn fra før, så det burde jo være alt i orden med oss begge..allikevel skjer det nada...Utrolig frustrerende, men satser på å ha en liten spire på plass i løpet av sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne melde meg inn her. :) Jeg er gammel så det holder, 36 år gitt. ;) Vi har prøvd på vår første i snart 2 år (mer eller mindre) og har nylig startet utredning for barnløshet. Vi håper huleboeren snart vil innfinne seg. :)

Hei du!

Jeg er 35 og er vel sprettgammel da hvis alle dere andre knapt er 30 :gjeiper:

Jeg har ett barn fra før som er ganske stor nå; men er i gang med å prøve på nr to, med kjæreste nr to :rodmer: Har prøvd bare i en drøy mnd, håper jo også at det går omtrent like raskt som med nr en, for da satt den på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg er også 36, og prøver på nr 2. Førstemann er snart 13 år, så det begynner å bli en stund siden sist. Vi har prøvd i 10 mnd, hadde en SA i høst og har begynt med utredning. Neste IKM er søndag for meg, så her er det utålmodig venting for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg er 35 og er vel sprettgammel da hvis alle dere andre knapt er 30 :gjeiper:

Jeg har ett barn fra før som er ganske stor nå; men er i gang med å prøve på nr to, med kjæreste nr to :rodmer: Har prøvd bare i en drøy mnd, håper jo også at det går omtrent like raskt som med nr en, for da satt den på første forsøk!

Hei!

Jeg er også 36, og prøver på nr 2. Førstemann er snart 13 år, så det begynner å bli en stund siden sist. Vi har prøvd i 10 mnd, hadde en SA i høst og har begynt med utredning. Neste IKM er søndag for meg, så her er det utålmodig venting for tiden :)

Men da er vi flere i samme alder da! :nigo:

Jeg har også en fra før! Og SA i høst...

Har en pause fra "de værste prøve-tankene" fram mot EL nå. Godt, etter 2 uker med litt for mange tanker svirrende rundt prøvingen.

Har en mage med mye murring, stikkninger og en del vondter. Før jeg ble gravid med snuppa var jeg sikker på at det var noe galt med meg, men nå har jeg forstått at jeg bare er så "heldig" å kjenne alt som foregår hele syklusen igjennom. Det er jo omtrent det samme hver måned men nå når vi prøver igjen må jeg jo kjenne ekstra godt etter. :fnise: Denne prøvingen er nok til å bli lettere gal av! :gjeiper:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig med litt fri fra grublingen. Er jo helt umulig å la det ligge! Heldigvis bare noen dager igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at vi er flere :jepp:

Hvis min syklus er like lang som sist gang ( første vanlige mens etter pilleslutt) så har jeg ikke IKM før 18 mai! Men, stemmer det at jeg kan teste meg 14 dager DPO..? Eller bør jeg vente? Jeg hadde eggløsning for 8-9 dager siden.... Er nok litt for utålmodig ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...