Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

HEI :velkommen:

Er ny her inne og ser at det er en tråd for "unge" prøvere og var der inne å så siden jeg ikke føler meg så gammel men er visst det siden gjennomsnittsalderen der va 21...og jeg er 32... :hakeslepp: Jeg og mann min har prøvd å bli gravide i 4 1/2 år og er nå igang med prøverør, har att et mislykket forsøk og kom akkurat hjem fra et avbrutt forsøk så har to offentlige igjen.... Hadde vært fint å ha noen å dele tanker med både ang prøving og alle følelsene rundt dette.. om å føle seg mislykket, om reaksjonene til folk rundt deg, gleder og sorger egentlig det meste :) Noen som er med??? :biggrin:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Jeg fyller snaaaaaart 30, og har akkurat begynt å prøve :) Har ingen barn fra før av, og ikke mannen min heller.. Er veldig spent på det her, gleder meg masse over tanken.. Men som mange andre er jeg redd for at noe skal gå galt hvis/når jeg blir gravid... :sjenert:

Synd at det ikke hr lykkes for dere enda, håper det går bra på neste forsøk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tråd! :)

Jeg fyller også 30 i år, og vi har nå bestemt oss for å bli prøvere for første gang. Jeg sluttet med pillen for ca. 3 måneder siden og venter fortsatt på at mensen skal returnere.

Vi er veldig klare for å blir foreldre begge to, så jeg kjenner jeg dessverre er litt utålmodig. Skal til sjekk neste uke hos legen for celleprøve og for å se om alt er bra.

Ønsker oss alle lykke til med prøvinga; måtte spiren sitte snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havner vel midt i mellom tenker jeg, som 27-åring :gjeiper:

Slutta på hormonell prevensjon i nov 2010, og regnet med det ville gå rimelig kjapt å bli gravid igjen, men den gang ei.

Mannen og jeg har et barn på 4,5 år fra før av.

Denne måneden skal jeg drikke grapefruktjuice rundt el, og krysse fingrene for at det kan gi utslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grapefruktjuice et triks? Hva skal det hjelpe for? :) Er ikke å inne på alle sånne små-triks for å bli fortere gravid, så er veldig nysgjerrig ;)

Gratulerer som nygift du også, white lady - husker deg fra bryllupsforumet :)

Tar dere Folat forresten?

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar folat, begynte med det da jeg sluttet på pillen. Jeg er litt ambivalent i forhold til akkurat det. Så klart jeg ikke vil at babyen min skal få ryggmarksbrokk, men samtidig tenker jeg at kvinner har født friske barn i alle år uten folattilskudd, så jeg vet ikke. Men nå skal det sies at jeg er generelt skeptisk til ulike tilskudd som jeg ikke helt vet hva gjør med kroppen min..

Er dere her inne i fast og full jobb, eller er det noen som er studenter også? Selv er jeg student som snart er i gang med siste året av masteren min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tar folat, begynte med det da jeg sluttet på pillen. Jeg er litt ambivalent i forhold til akkurat det. Så klart jeg ikke vil at babyen min skal få ryggmarksbrokk, men samtidig tenker jeg at kvinner har født friske barn i alle år uten folattilskudd, så jeg vet ikke. Men nå skal det sies at jeg er generelt skeptisk til ulike tilskudd som jeg ikke helt vet hva gjør med kroppen min..

Er dere her inne i fast og full jobb, eller er det noen som er studenter også? Selv er jeg student som snart er i gang med siste året av masteren min. :)

Det har jeg også tenkt på! Er liksom så mye som er helt krise å gjøre/ikke gjøre mens man prøver eller er gravid nå til dags.... Tror kanskje folk leser ( uten å være kildekritiske ) litt for mye jeg? :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig tråd. Jeg er 33 og har siden i fjor sommer prøvd på nummer to. Har i den tiden gjennomgått to spontanaborter også, så reell prøvetid er vel litt mindre. Har et barn på 4,5 år, dessverre blir nok aldersforskjellen stor da nummer to ikke klaffer på første forsøk akkurat. Har akkurat fått meg ny jobb, begynner nå snart så blir vel til at jeg venter et par måneder nå før vi starter å prøve igjen. Har litt karrierefokus samtidig så har søkt jobber samtidig som jeg har prøvd å bli gravid, jeg kan liksom ikke henge på gjerdet heller mtp jobb/ karriere for det å bli gravid er jo ikke gjort i en fei for meg...tydeligvis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

kor koselig at det var noen som ville henge på :jepp: Tar og folat men har samme innstillinga som flere ser jeg, blir litt sånn nu og da når jeg husker på d :gjeiper: Vi har ingen barn fra før og har som sagt prøvd i snart 5 år så bynner å ta litt på nå... føler meg liksom litt uttafor når jeg er med folk som har barn, og er tungt når man skulle ha gitt alt for å være "en" av dem... Men jeg er ikke sånn som klarer å synes så synd på meg sjøl, blir heller veldig mange prosjekter når savnet blir for stort, da males det både her og der :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også folsyre, tran, drikker grapefruktjuice og mannen tar sink. Prøver ellers å leve sånn noenlunde sunt med litt trening og greit kosthold. Men er også opptatt av at man ikke skal ta av, det er viktig å kose seg også. Jeg drakk kaffe da jeg spontanaborterte begge gangene, så vurderer sterkt å kutte ut kaffen denne gangen...når jeg blir gravid da:( Har lest at det kan influere, selv med bare to kopper om dagen. Jeg hadde vel ikke tenkt på det dersom jeg ikke hadde spontanabortert, men merker at jeg blir litt mere opptatt av slike ting siden det har gått galt to ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg er "gammel";-) jeg er straks 32 år og har akkurat sluttet å ta p-piller, har ingen barn fra før. Sist jeg hadde opphold på pillen, tok det 6 mnd før jeg fikk mensen, så regner med det tar litt tid før noe er på gang:-)

I min omgangskrets er det nesten ingen som har barn ennå, så jeg er faktisk tidlig ute, hehe..:-) er redd det er mange av mine venner som derfor kan få seg en overraskelse når de først setter i gang...

Mine yngre søsken har derimot fått barn, og jeg kjenner veldig på det at jeg skulle ønske at jeg hadde barn også. Ser på meg selv som overklar, har ønsket meg barn siden tidlig i tjueåra. Men måtte jo vente på den rette mannen først! Nå har jeg heldigvis funnet drømmemannen og vi ønsker oss veldig barn, så vi får håpe det klaffer om ikke lenge.

Jeg er i full jobb og vel så det og har tenkt mye på hvordan jeg skal legge opp livet når det kommer barn. Jeg elsker jobben min, men den er veldig krevende til tider. Og jeg klarer ikke tanken på at jeg skal bli en Tårnfrid som ikke har tid til barna mine. Økonomisk så har vi mulighet til lang permisjon og å redusere jobbingen noen år begge to, og håper vi får til det.

Hvilke planer har dere med jobb når barna kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grapefruktjuice et triks? Hva skal det hjelpe for? :) Er ikke å inne på alle sånne små-triks for å bli fortere gravid, så er veldig nysgjerrig ;)

Gratulerer som nygift du også, white lady - husker deg fra bryllupsforumet :)

Tar dere Folat forresten?

Takk for det! :nigo: Har du nettopp gifta deg du også?

Har lest at grapefruktjuice skal lage et fint og "surt" miljø i livmoren...verdt å teste ut ;) Tar ikke folat, men så snart jeg får positiv test skal jeg det. Foreløbig tenker jeg det holder med det jeg får i meg fra brokkoli og andre grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fikk som regel friske barn før i tiden også ja, men tings skjer, verden utvikler seg-heldigvis!:) Antall barn født med ryggmarksbrogg har sunket veldig, og hvis noe så enkelt som å ta folat f.o.m 3 mndr før man blir gravid og frem til uke 12 kan redusere denne risikoen, så ser jeg ingen grunn til ikke å ta folat! Leger, gynekologer og jordmødre presisere ofte hvor viktig folat er.....de hadde ikke sagt det hvis det ikke var sant. Både mattilsynet og helsedirektoratet anbefaler også folat.

Lykke til med prøvingen alle sammen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man fikk som regel friske barn før i tiden også ja, men tings skjer, verden utvikler seg-heldigvis!:) Antall barn født med ryggmarksbrogg har sunket veldig, og hvis noe så enkelt som å ta folat f.o.m 3 mndr før man blir gravid og frem til uke 12 kan redusere denne risikoen, så ser jeg ingen grunn til ikke å ta folat! Leger, gynekologer og jordmødre presisere ofte hvor viktig folat er.....de hadde ikke sagt det hvis det ikke var sant. Både mattilsynet og helsedirektoratet anbefaler også folat.

Lykke til med prøvingen alle sammen :)

Blir lenge å ta folat hvis man er prøver i flere år...godt det er vannløselig i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Melder" meg inn her, jeg også, selv om vi egentlig ikke er helt i gang med prøvingen enda. Men siste pille spises den 20. mai, så da er tiden snart inne :) GLEDER MEG!

Har for øvrig begynt med folat.

Jeg er 29 og mannen 31, og vi har en sønn på 16 mnd fra før. Vi jobber begge.

Med førstemann gikk det bare tre mnd fra jeg sluttet på pillen til jeg var gravid. Håper det skal gå like raskt denne gangen, men tviler egentlig på at det gjør det. Har ikke fått tilbake en stabil syklus, og fikk i dag mensen før første gang siden februar. Tror aldri jeg har blitt så glad for å få mensen før! haha :D

Tina_O: Vi jobber begge fulltid, og blir nok å fortsette med det når nestemann (forhåpentligvis) kommer.

De første mnd etter forrige permisjon jobbet jeg bare 60 %, og det var helt perfekt synes jeg. Hadde jeg følt at vi har råd til det, skulle jeg gjerne ha jobbet deltid, men vi har nok for mange forpliktelser til at det er mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fikk som regel friske barn før i tiden også ja, men tings skjer, verden utvikler seg-heldigvis!:) Antall barn født med ryggmarksbrogg har sunket veldig, og hvis noe så enkelt som å ta folat f.o.m 3 mndr før man blir gravid og frem til uke 12 kan redusere denne risikoen, så ser jeg ingen grunn til ikke å ta folat! Leger, gynekologer og jordmødre presisere ofte hvor viktig folat er.....de hadde ikke sagt det hvis det ikke var sant. Både mattilsynet og helsedirektoratet anbefaler også folat.

Lykke til med prøvingen alle sammen :)

Det var ikke nødvendigvis kun det med folat jeg tenkte på da, tar det jeg også :) Syns bare jeg hører så mye forskjellig om hva som er farlig for barnet, og alt kan da umulig stemme...da hadde det jo omtrent ikke vært mulig for folk å få friske barn :)

White lady: Takk for tipset, tror jeg skal prøve litt grapefrukt juice jeg også :) Og ja, jeg giftet meg for et par uker siden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 32 år gammel og prøver på andre barn. Første klaffet overraskende fort, mens vi nå har jobbet for nr 2 i snart 2 år. Det skal ikke stå på folaten for å si det slik... :) Jeg er inne i min 4 syklus i et pergotimeregime og krysser fingrene for at det klaffer snart. IKM til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg også, selv om jeg ikke akkurat føler meg særlig gammel. :fnise: Er vel midt imellom da, fyller straks 28.

Vi holder på med søskenforsøk nå. Fikk jenta vår for 10 måneder siden etter 4 IVF-forsøk. Har testedato tirsdag neste uke. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med så mange "gamle" prøvere :) Det blir gøy å se om det vokser fram noen spirer etterhvert :)

Lurte på en ting jeg; stemmer det at man ikke burde prøve mens man er i utlandet? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med så mange "gamle" prøvere :) Det blir gøy å se om det vokser fram noen spirer etterhvert :)

Lurte på en ting jeg; stemmer det at man ikke burde prøve mens man er i utlandet? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...