Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Da var minstemann også konfirmert gitt :) Har hatt en superfin dag, med mye god mat og ikke minst ett herlig vær!

Den vordende bestemor fikk æren av å fortelle tanter, onkler og søskenbarn om nyheten :rodmer: Fikk en haug med gratulasjoner og lovnader om at nå skulle loft og kjellere ryddes ut for babyutstyr :fnise: Flott å være førstemann av alle søskenbarna også :)

Nå skal jeg finne senga etter en lang dag. Er totalt utslitt og stappmett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig å bli servert masse nyttige baby-ting, da ;) Grattis med lillebror!

Håper du har hatt en herlig pinse!!

Mmmm, nå fikk jeg lyst på masse deilig mat! Er farlig å lese i gravid-dagbøker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 10+5!! Åh, som tida flyr :rodmer: Snart er vi i uke 11 og etter det- uke 12 :rodmer:

I dag har jeg fri og sitter bare å venter på telefon fra legen min. Jeg var på jobb i går og utfordret ryggen min, og det endte ikke bra. Så nå må jeg virkelig få en avklaring om det er greit å pushe seg eller ikke. Så vi får se om det blir noen dag til i hjemmet eller om det bare er å peise på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min hadde ikke tid til meg i dag, tydeligvis :snurt: Ellers så har de bare glemt meg helt på legekontoret!!

Anyroads, i morgen har jeg tenkt å stå opp til legekontoret åpner å kreve å få noe slags tilbakemelding på om jeg kan fortsette å presse meg selv eller om det rett og slett er for risky. Akkurat nå har jeg så utrolig til verking i hele ryggen. Greier verken å sitte, ligge eller å stå uten at det gjør vondt... Er så dritalei av denne ryggen nå! Sover ikke godt om natta en gang. I natt, når jeg først sovnet, ble jeg vekt at ett fryktelig hosteanfall og jeg var bare nødt til å løpe på badet å kaste opp slim :sukk:

Hmf... Skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min hadde ikke tid til meg i dag, tydeligvis :snurt: Ellers så har de bare glemt meg helt på legekontoret!!

Anyroads, i morgen har jeg tenkt å stå opp til legekontoret åpner å kreve å få noe slags tilbakemelding på om jeg kan fortsette å presse meg selv eller om det rett og slett er for risky. Akkurat nå har jeg så utrolig til verking i hele ryggen. Greier verken å sitte, ligge eller å stå uten at det gjør vondt... Er så dritalei av denne ryggen nå! Sover ikke godt om natta en gang. I natt, når jeg først sovnet, ble jeg vekt at ett fryktelig hosteanfall og jeg var bare nødt til å løpe på badet å kaste opp slim :sukk:

Hmf... Skal ikke være lett!

Huff,får håpe du får tak i legen din i morgen. :klemmer:

God bedring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg ringte legen dagen etterpå og fikk da beskjed om at han hadde skrevet ut sykemelding til meg dagen han skulle ringe- men jeg hadde ikke fått beskjed om det!! :kjefte:

Jaja, jeg er iallefall sykmeldt på ubestemt tid p.g.a. smerter i ryggen, korsryggen og lysken. Vet ikke helt hva som foregår enda, har ny time på fredag.

Over til noe annet, jeg har bestilt meg ultralyd i neste uke :rodmer: (ikke uka som begynner i morgen, men uka etter :) ) Da er jeg i uke 12+4 :rodmer: Gleder meg masse! Er også litt spent og nervøs, men har bestemt meg for å ikke tenke for mye på det før ultralyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå synes jeg tiden begynner å gå fryktelig sakte! :kjefte:

Har en bekjent som jeg syntes ble gravid for år og daaag siden, trodde hun hadde fått- eller skulle få når som helst. Viste seg at hun bare er 29 uker på vei! Synes det er evigheter siden hun offentliggjorde det på face :skratte: Må bare trøste meg med at snart er det ultralyd-tid og tid for å offentliggjøre nyheten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig for deg å være sykemeldt nå. Ønsker deg masse god bedring!!

Ellers så er det jo noen som sier det at, så straks de ENDELIG kunne fortelle alle om graviditeten, så gikk tiden MYE fortere! Herlighet, det skal vel bli godt å ikke skjule det lenger?! :hoppendeglad:

Du får trøste deg med at du straks er på de magiske 12 (jeg er kun halvparten!!) :strix:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er møkkakjedelig å være sykemeldt, men det er vel for det beste :)

I morgen og resten av uka skal samboer på HV-øvelse så jeg blir aleine hjemme hele uka :sukk: "Heldigvis" så har ei venninne av meg fått ett slags virus og er også sykemeldt, så vi skal være syke sammen denne uka <3

Ja, snart har vi kommet til den magiske uke 12 :rodmer: Men tenker vi avventer å avsløre noe enda før etter ultralyden på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen pga. en blødning :tristbla:

Men blødningen har begynt å gi seg og jeg har ikke hatt noen form for smerter.. Vi får se hvordan dette går... :/

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen pga. en blødning i forbindelse med samleie... :(

Men blødningen har begynt å gi seg og jeg har ikke hatt noen form for smerter.. Vi får se hvordan dette går... :/

:klemmer: Det er IKKE unormalt å blø litt, tror 1 av 5 jenter blør i løpet av første trimester. Slimhinner kan være litt såre og hovne på grunn av hormonforandringer. Jeg blødde to ganger i mitt svangerskap, ganske mye faktisk, men her sitter verdens fineste baby på 5 måneder og spiser grøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos legen pga. en blødning i forbindelse med samleie... :(

Men blødningen har begynt å gi seg og jeg har ikke hatt noen form for smerter.. Vi får se hvordan dette går... :/

Huff da,skjønner hvordan du har det.Jeg begynnte å blø etter att jeg var ute å gikk en tur i skogen da jeg var gravid mellom 12-14 uker var jeg på vei når dette skjedde.det var en helt jævlig følelse,men det gikk jo kjempe bra da.:)jeg ringte til og med legevakten og føden.

Håper det går bra med deg,nå er det ikke lenge til du skal på ny ultralyd det skal bli spennende.

Du har vel ikke fått vite hva det blir ennå heller??;)

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at jeg ikke er alene om å ha opplevd dette! Det er noe av det mest skremmende jeg noen gang har vært igjennom! Har vært hos legen igjen i dag, fordi jeg har hatt en del problemer med angst, oppkast og svimmelhet. Har ikke spist siden i går og jeg har ikke sovet siden da heller. Legen sjekket blodtrykket, som i dag var litt lavt sammenlignet med i går :sukk: Han har sendt henvisning til sykehuset og jeg får komme inn på UL så fort det lar seg gjøre. Legen viste meg også en del tall og statistikker om hvor vanlig slike blødninger er, men det går altså ikke inn i den fornuftige delen av hjernen min :sukk:

Alt jeg kan gjøre nå er å vente på telefon fra sykehuset og krysse fingrene for at den lille dulten min har det bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å lese at jeg ikke er alene om å ha opplevd dette! Det er noe av det mest skremmende jeg noen gang har vært igjennom! Har vært hos legen igjen i dag, fordi jeg har hatt en del problemer med angst, oppkast og svimmelhet. Har ikke spist siden i går og jeg har ikke sovet siden da heller. Legen sjekket blodtrykket, som i dag var litt lavt sammenlignet med i går :sukk: Han har sendt henvisning til sykehuset og jeg får komme inn på UL så fort det lar seg gjøre. Legen viste meg også en del tall og statistikker om hvor vanlig slike blødninger er, men det går altså ikke inn i den fornuftige delen av hjernen min :sukk:

Alt jeg kan gjøre nå er å vente på telefon fra sykehuset og krysse fingrene for at den lille dulten min har det bra <3

Maia da, håper du får komme inn på en sjekk snart.Men du må prøve å spise litt,tenk på den lille. Litt er bedere enn ikke noe vet du.Hva med dunersaltet,er du lei??

Jeg er helt sikker på att den lille har det bra maia :)

STORE :klemmer: til deg fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos fastlegen min i dag. Han også sier at blødninger tidlig i svangerskapet er normalt, men forstår bekymringene mine. Jeg har også fått for meg det at jeg ikke er gravid lengre.... :/ Aner ikke hvorfor, eller hvordan, men jeg vet det kun sitter i hodet mitt. Føler jeg trenger en bekreftelse i form an ultralyd ganske snart! Legen skulle ringe sykehuset i dag og høre om hvordan det lå an :)

Ellers så har jeg blitt sykmeldt i to uker til. Sliter med ryggen, bekkenet og muskulaturen. Har fått henvisning til fysio og starter med bassengtrening i dag :jepp:

Har også vært å pratet med min nye arbeidsgiver som jeg skal jobbe for i sommer. Fortalte at jeg var gravid og at jeg hadde problemer med rygg og bekken. Både hun og jeg ser veldig positivt på å jobbe/ha meg til å jobbe i sommer. Har jobbet på det stedet før og vet at det er mye mindre belastning der enn på en barnehage. Møtte veldig mye forståelse hos arbeidsgiver, så dette gleder jeg meg til :)

Nå skal jeg ut en tur med bikkja, før jeg drar på bassengtrening! Nevnte jeg at det er VARMEbasseng?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foresten:

Jeg er 12 uker på vei i dag, wohoo. Men hodet er ikke helt med på feiringa, så vi for holde på jubelen fram til ultralyden er overstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...