Gå til innhold

Stine's dagbok!


stine889

Anbefalte innlegg

Tusen tusen takk! :rodmer: vi nyter den lille jenten vår, hun er bare helt nydelig :hjerte:

Vi har dessverre ikke kommet oss hjem ennå. Hun er født med lave blodplateverdier, så hun er innlagt for å få behandling :( hun er heldigvis frisk og fin, de må bare få opp verdiene før hun får komme hjem. Men de stiger lite hver dag så det går sent. Vi er leeei av sykehuset nå og vil bare hjem med skatten vår :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var kjedelig med dårlige blodverdier, men bra det ikke er noe alvorlig. Kjedelig med sykehus, men snart er alt glemt så fort dere er hjemme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig med dårlige blodverdier, men bra det ikke er noe alvorlig. Kjedelig med sykehus, men snart er alt glemt så fort dere er hjemme igjen :)

Ja veldig kjedelig, men er selvfølgelig kjempe takknemlig for at vi har en ellers frisk og fin jente!

Verdiene steg litt mer idag enn de andre dagene, så vi krysser fingrene for hjemreise i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Bortsett fra at ammingen ikke funker som den skal så er alt veldig bra! Det er litt trist å pumpe, men da får hun i hvert fall morsmelk til noen måltider og mme til andre. Så det er jo litt trøst i det også. Og at hun ligger og sover og har det bra er det viktigste for meg. Hun er så nydelig at jeg har lyst til å gråte innimellom! Jeg føler meg jo helt tussete! :ler:

Hvordan var første natt hjemme i egen seng? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at ammingen ikke funker som den skal så er alt veldig bra! Det er litt trist å pumpe, men da får hun i hvert fall morsmelk til noen måltider og mme til andre. Så det er jo litt trøst i det også. Og at hun ligger og sover og har det bra er det viktigste for meg. Hun er så nydelig at jeg har lyst til å gråte innimellom! Jeg føler meg jo helt tussete! :ler:

Hvordan var første natt hjemme i egen seng? :rodmer:

Ja det viktigste er nå at de får i seg mat og har det bra :) her har ammingen heldigvis gått bra. Hun tar godt tak og det virker som jeg har mye melk.

Var fantastisk å ligge i sin egen seng! Men har vært veldig trøtt i natt. Hun får en våkenperiode eller to om natten som kan vare i 2-3 timer. Ingen skriking eller noe men bare lys våken. Tror ikke jenten vår kan skrike :fnise: heldigvis tok mannen hun i morges så jeg har sovet til nå.

Idag skal vi på første trilletur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har kommet dere hjem! :) Jenta deres høres fantastisk ut! Så deilig at hun ikke skriker så mye. ;) Kos dere med første trilletur! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har kommet dere hjem! :) Jenta deres høres fantastisk ut! Så deilig at hun ikke skriker så mye. ;) Kos dere med første trilletur! :rodmer:

Ja det var helt fantastisk! Ikke noe kjekt å være der når man bare vil hjem med den lille. Men viktigste er at alt er bra med hun :hjerte: hun er kjempe snill. Skriker kun litt hvis det går litt lang tid før maten kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det kos på trilletur? :rodmer:

Det var veldig kjekt :rodmer: endelig lå det en liten en i vognen vi har hatt stående klar så lenge. På slutten var hun sulten så litt skriking og vi skyndet oss hjem igjen.

Var på kontroll igår og verdiene har steget til nesten normalt :hjerte: veldig lettet. Skal på kontroll igjen om en uke, så satser på at alt fortsatt er greit da:) de var jo ganske lave så det var ikke noe kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen min :)

Jeg endte jo med å gå 13 dager over før hun kom. Lørdag 4/5 kl 10 var jeg på klinikken for å bli satt igang. Da fikk jeg satt inn ballongkateter, og ble sendt hjem igjen. Var litt moden når den ble satt inn.

Hadde en del murringer og litt smerter med ballongen inni, men etter noen timer så gikk det over til kynnere/rier med smerter i mage og rygg. De kom med 5-10 min mellomrom og på ettermiddagen ringte jeg klinikken og fikk beskjed om at dette var ikke fødselsrier, så jeg la meg på sofaen med en varmeflaske på magen. Hadde vondt men klarte å snakke under riene.

Da vi gikk og la oss i 00-01 tiden tok de seg veldig opp. Jeg gikk på toalettet og da falt ballongen ut, og se begynte å komme tettere og mer regelmessig. Samtidig som de ble en del vondere. Da ringte jeg igjen og fikk beskjed om at vi kunne komme når vi ville.

Vi kledde på oss og satte oss i bilen og var fremme i 02 tiden. Jeg hadde 7-8 rier fra vi var på vei i bilen til vi var fremme, og det tar kun 15 min å kjøre. De var blitt mye kraftigere og jeg måtte stoppe opp når de kom. Jeg kom inn på et undersøkelsesrom og hadde 4 cm åpning. Jeg fikk klyster, og de kom tettere.

Så ble vi ført inn på en fødestue, og herfra er ting litt uklart for meg :fnise: jeg hadde 5 cm åpning og fikk beskjed om at epidural måtte settes nå hvis jeg ville ha det. Jeg takket pent ja ettersom riene kom veldig tett og var veldig intense. Først satte de epiduralen feil, og jeg ble kjempe svimmel, dårlig og mistet nesten følelsen i tungen. Det var skikkelig ekkelt. Så ble den satt på nytt og da var det nesten allerede tid for å begynne å presse. Så epiduralen kunne jeg klart meg uten, for den fikk jeg ikke mye effekt av. Jordmor måtte rope etter flere som skulle hjelpe til for nå gikk det fort. Jeg presset kanskje i rundt en halvtime før hun var ute kl 05.28. Føltes veeldig lenge under pressriene, men det var visst ikke det! Revnet litt to steder og ble sydd (AU). Syntes nesten det var det verste :P og når de presset på livmoren etterpå.

Alt i alt syntes jeg det var en fin opplevelse og føler ikke at jeg ble skremt :) også kom jo verdens nydeligste datter ut av det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...