Gå til innhold

Hvordan skal jeg få kyllingbitene møre i stekeovn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp marinert kyllingbiter til Tikka Masala, så nå skal de trekke i marinaden natten over.

For å få dem mørest mulig,hvor mye skal jeg ha stekeovnen på og hvor lang tid?



Anonymous poster hash: 1288b...147
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steketid er helt umulig og si noe på. Det vil variere på type ovn, ingen er jo like omtrent, størrelse på kjøttstykkene osv osv.

For å få kjøttstykker perfekt stekt er eneste løsning et steketermometer :) Gjerne digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier biter... Betyr det at du har skåret de opp i småbiter? For da hadde jeg frest de raskt i panna. Tar ikke mange minuttene.

Anonymous poster hash: 912b4...a52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er skåret i biter og ligger i marknaden nå, hvordan blir det med å steke i panne når de er fulle av marinade?

Anonymous poster hash: 1288b...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek de raskt i pannen.

Aldri sett eller hørt noen som gidder å steke småbiter i ovnen om det da ikke er sammen med masse annet så det blir en grateng eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge og på hvor høy varme?

Anonymous poster hash: 1288b...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok stekepanne fungerer best. Hvor lang tid kommer an på hvor store/små stykker du har.

Tar du dem i stekeovn, er faren stor for at de blir tørre.



Anonymous poster hash: c8062...d1d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok kyllingbitene først, før du slenger dem i ovnen! De trenger ikke å koke lenge, det holder å koke opp vann og slippe kyllingbitene oppi, og gi det hele et oppkok. Da får du møre, saftige kyllingstykker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok kyllingbitene først, før du slenger dem i ovnen! De trenger ikke å koke lenge, det holder å koke opp vann og slippe kyllingbitene oppi, og gi det hele et oppkok. Da får du møre, saftige kyllingstykker! :)

...Eh, nei. Det er ingen ting magisk ved koking som gjør at kjøttet blir saftigere. Denslags har med temperatur og varmespredning i kjøttet å gjøre. Du vil få samme resultat om du freser den raskt i en panne og lar dem hvile litt. Og da får du i tillegg stekeskorpe som jo smaker digg.

Anonymous poster hash: 38932...7c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Eh, nei. Det er ingen ting magisk ved koking som gjør at kjøttet blir saftigere. Denslags har med temperatur og varmespredning i kjøttet å gjøre. Du vil få samme resultat om du freser den raskt i en panne og lar dem hvile litt. Og da får du i tillegg stekeskorpe som jo smaker digg.

Anonymous poster hash: 38932...7c4

Har du prøvd? Det har jeg, og jeg er utdannet kokk.

Når man koker kylling i biter, trekker det varme vannet inn i bitene og danner kraft, og kyllingstykkene blir saftige, og ikke minst varmebehandlet helt inn til beinet. Når man freser kyllingbiter i panne, får de raskt skorpe utenpå, men de blir ikke gjennomstekt. Skal man gjennomsteke kylling uten å koke den først, blir den ofte tørr.

Den velsmakende stekeskorpen får man ved å legge kyllingbitene i ovnen, etter at de er kokt. Det går også an å frese de kokte kyllingbitene i stekepanne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg steke på lav varme etter koking eller holder det å koke?

Anonymous poster hash: 1288b...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge i ovnen etterpå og på hvilken varme?

Anonymous poster hash: 1288b...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kok dem. Dine kyllingbiter er dekket av marinade. Det blir bare søl.

Ha alt sammen i en stekepose og stem i ovnen. 180-200 grader er greit. Jeg aner ikke hvor store eller små biter du har skåret opp, så følg med. Når du tror de nærmer seg å være gjennomstekt skjærer du en bit i to. Er den rosa stek litt til.

Hvis du bare skal steke en eller to porsjoner kan du steke i stekepanne. Sett platen på 6. Når du tror de nærmer seg å være gjennomstekt skjærer du en bit i to. Er den rosa stek litt til.

Anonymous poster hash: 5a46e...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek de raskt i pannen.

Aldri sett eller hørt noen som gidder å steke småbiter i ovnen om det da ikke er sammen med masse annet så det blir en grateng eller lignende.

Jeg gjør det ofte, unngår mye stekeos og jeg er mest glad i å bruke ovnen uansett.

Anonymous poster hash: 80bd3...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke stekeposer i hus,duger folie?



Anonymous poster hash: 1288b...147
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke stekeposer i hus,duger folie?

Anonymous poster hash: 1288b...147

Ja.

Anonymous poster hash: 80bd3...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge og på hvilken varme? Alt ligger nå i masse marinade,skal denne med eller plukke biten eut av marinaden?



Anonymous poster hash: 1288b...147
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, står det ingenting i den oppskriften din om hvordan du skal steke bitene???

Anonymous poster hash: 7e168...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, står det ingenting i den oppskriften din om hvordan du skal steke bitene???

Anonymous poster hash: 7e168...d78

Jo det står 225grader i 10 -15 min midt i ovnen men sist jeg prøvde dette synes jeg de ble tørre,derfor jeg rådfører meg her inne.

Anonymous poster hash: 1288b...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...