Gå til innhold

Tips til sunne og gode lunsjer? (gjerne noe som kan fryses)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet på hybel (kollektiv) og vi har et veeeldig lite kjøkken. Derfor har jeg ikke lyst å bruke all evig tid der inne, så derfor blir mer tid brukt der til middag, mens jeg heller bruker mindre tid til andre måltider som frokost, lunsj, kvelds ol.

Derfor trenger jeg tips til sunne og gode lunsjer. Helst noe som ikke krever allverdens med ingredienser og ikke krever så mye tid. Gjerne noe som kan fryes. Tips?



Anonymous poster hash: 3b3c0...bc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fylte horn eller pizzasnurrer er fine å fryse

Ikke fryst men god lunsj er:

Wrap med ønsket fyll

Fiskekake/lunsjkake med couscous (lages bare av kokt varmt vann iblandet pesto eller buljongterning. Ha i grønnsaker som oppkuttet paprika og sukkererter

Pastasalat

Ostesmørbrød

Polarbrød med rød pesto, skinkepålegg, gulost og ruccola

Anonymous poster hash: 4e7d6...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage middagsmuffins. Det tåler å bli fryst og er kjempegodt som lunch!

250 gr hvetemel (kan også bruke fullkornsmel om ønskelig)

3 ts bakepulver

200 gr revet jarlsberg eller annan ost

4 egg

1 beger kesam

litt salt

(oliven, soltørket tomat, urter, skinke, kylling, bacon, mais, revet gulrot, spinat etc, om ønskelig)

Alle ingrediensene blandes enten, enten med visp for hånd eller forsiktig med mikser.

Fordel deigen i former, ca 3/4 fulle. Stek nederst i ovenen i ca 25 minutter på 160 grader.

Enklere blir det ikke!

Scones kan også lages. Perfekte å fryse og enkle å lage. Masse oppskrifter på nettet!

Endret av Rexina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...