Gå til innhold

Hva har du i ditt ostesmørbrød?


Gjest Eiss

Anbefalte innlegg

Alle har jo sitt eget ostesmørbrød.. Hva har du i ditt?

Jeg har noen varianter jeg liker godt:

1: Falsk cheddar, kokt skinke/salami og grillkrydder. Kaloribombe!

2: hvitost, salami og majones :)

3: hvitost, kokt skinke og grillkrydder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe mer spennende enn ost og salami :P

Anonymous poster hash: 17053...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør og Norvegia :fnise: Av og til skinke, og en sjelden gang tomatpuré. Alltid godt stekt i stekepanne med mye smør til det blir mørkt og sprøtt på begge sider... Nå må jeg på butikken og kjøpe brød, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo sitt eget ostesmørbrød.. Hva har du i ditt?

Jeg har noen varianter jeg liker godt:

1: Falsk cheddar, kokt skinke/salami og grillkrydder. Kaloribombe!

2: hvitost, salami og majones :)

3: hvitost, kokt skinke og grillkrydder

Alt er kaloribombe, bortsett fra den siste der kanskje.. Brød er ikk bra uansett da! :fnise:

Anonymous poster hash: 83ca5...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er kaloribombe, bortsett fra den siste der kanskje.. Brød er ikk bra uansett da! :fnise:Anonymous poster hash: 83ca5...1ea

Vanlig majones er i det minste sunnere enn lettmajones! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe mer spennende enn ost og salami :PAnonymous poster hash: 17053...b19

Men det kan være godt det óg!

Særlig hvis man griller på bål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller da ingen rolle om maten er kaloririk?



Anonymous poster hash: 55306...ed4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør og Norvegia :fnise: Av og til skinke, og en sjelden gang tomatpuré. Alltid godt stekt i stekepanne med mye smør til det blir mørkt og sprøtt på begge sider... Nå må jeg på butikken og kjøpe brød, kjenner jeg.

Tomatpuré. Det har jeg aldri prøvd, kanskje verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller da ingen rolle om maten er kaloririk? Anonymous poster hash: 55306...ed4

Nei, ostesmørbrød er vel ikke det man lager hvis man slanker seg. Jeg liker det best når det er mye fett, og mye sma.k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører skivene med en blanding av tomatpuré, eddik, brunt sukker, oregano og chili. Man kan sikkert presse hvitløk i også, men da jeg prøvde med hakket hvitløk, ble det for dominerende.

Så kan jeg gjøre hva jeg vil med resten. Skinke er selvsagt godt, men ikke nødvendig. Friske grønnsaker som tomat, grønn paprika og purre passer bra. Vil jeg gjøre det ekstra sterkt, legger jeg på litt jalapeño. Til slutt ost og et lite dryss oregano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig majones er i det minste sunnere enn lettmajones! ;)

næringsinnhold i lettmajonesen er 400kcal/100g hvorav det i den vanlige er 730kcal/100g. Siden det var snakk om kaloribomber. Ville heller tatt lettmajones da, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

næringsinnhold i lettmajonesen er 400kcal/100g hvorav det i den vanlige er 730kcal/100g. Siden det var snakk om kaloribomber. Ville heller tatt lettmajones da, ja.

Nei, sunnere behøver ikke ha noe med kaloriinnholdet å gjøre ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører skivene med en blanding av tomatpuré, eddik, brunt sukker, oregano og chili. Man kan sikkert presse hvitløk i også, men da jeg prøvde med hakket hvitløk, ble det for dominerende.

Så kan jeg gjøre hva jeg vil med resten. Skinke er selvsagt godt, men ikke nødvendig. Friske grønnsaker som tomat, grønn paprika og purre passer bra. Vil jeg gjøre det ekstra sterkt, legger jeg på litt jalapeño. Til slutt ost og et lite dryss oregano.

Tidkrevende, men sikkert godt :) !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

På den tida eg likte ostesmørbrød, så tok eg på salami og Norwegia kvitost.

også masse pommes frites krydder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ostesmørbrød er vel ikke det man lager hvis man slanker seg. Jeg liker det best når det er mye fett, og mye sma.k.

Jeg slanker meg og kan fint spise ostesmørbrød. Det handler jo tross alt om hvor mange kalorier en inntar, ikke om det man spiser er kaloririkt per hundre gram.

Anonymous poster hash: 55306...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slanker meg og kan fint spise ostesmørbrød. Det handler jo tross alt om hvor mange kalorier en inntar, ikke om det man spiser er kaloririkt per hundre gram. Anonymous poster hash: 55306...ed4

Så flott for deg, a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...