Gå til innhold

Schmågodt, hva plukker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

* Bringebærgelé

* Spragleknas

* Mintknask

* Bringebærlakrisskalle

* Sure skaller

* Salte skaller

* Salte fisker

* Røde fisker (søte)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt dumt å gå inn her å lese når man sitter i USA og savner absolutt ALT som har med norsk godteri å gjøre. Koste meg med en pose tyrkisk pepper i påsken, men nå er det tomt!

Det jeg savner mest er lakris, for det har dem ikke her. Drømmeposen nå ville vært:

- Heksehyl

- Kritt

- Rosa og blå brusflasker

- Smokker

- De små fargerike knottene?

- Salte padder

- Sjokoladefamilien

- De sjokoladene med gele inni over her

Sikkert masse mer om jeg så det foran meg... huff... savn!

Endret av PixieSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure og salte frosker. Jeg er i grunn ganske ensformig! Skal jeg være skikkelig gæern tar jeg med noen hvite puter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike jordbær med sukkerstrø.

Krokodiller.

Sjokoladefamilien.

Hot lips.

Mallorca-blanding.

Skumkantarell.

Jordbærfisk.

Sure føtter.

Fersken.

Namnam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luna123

Vaniljefudge, sure føtter, jordbærgodteri, colaflasker, sitrongodteri, melkeplett og nesten alle de andre sjokoladetypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg igjennom dagen uten godis på tross av denne tråen, kjempe stolt jaaaa :danse:

Virker som vi norske liker det samme... Jeg savner smågodt når jeg er ute å reiser utenlands bestandig.

Så jeg pleier å ta med hjemme i fra.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LAKRIS i alle former og fasonger + sånne jordbærlepper. Og gjerne sånn maisballer eller hva de nå heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg smågodtet som selges i norske dagligvarebutikker er utrolig kjedelig. Hadde vært gøy om de kunne introdusert andre leverandører enn Candy King

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8678.gif

Blant annet

Ågud, de der er ikke gode..

Anonym poster: 17dced3ddb9e570c7f3bceca2ec59a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ågud, de der er ikke gode..

Anonym poster: 17dced3ddb9e570c7f3bceca2ec59a45

Jaja. Jeg synes det, og det gjør tydeligvis mange andre også. Du får la være å kjøpe dem da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Omg, cravings!

I min godtepose finner man:

- Heksehyl

- Sånne rosa puter

- Og de søte små kulene i fargene blå, rød, gul og grønn

- sure sopper

- søte og sure rosa fisker

- sorte krokodiller

- fersken

- melkepletter

- sånne som ser ut som gomp

- riskaker (finner de sjeldent noen sted lenger i smågodtshyllene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Errata

Candy King suger, så kjøper bare smågodt på typ kino og lignende med godt og ferskt utvalg. Blir alltid forbauset når noe klager over at smågodt er dyrt, eller vil gå et sted det er billig, for tenker at det er noe man spiser så lite av/så sjelden at det ikke har noe å si om hektoprisen er 5 eller 15 kroner.

Favoritter er:

- harde kuler som minner om mindre vepsebol, men i sort (salt lakris) og blå (søt og salt på engang)

- rosa skumputer

- myke pastellfargede smilefjes (sure)

- de samme i sort (salte)

- peacetegn i sort og rødt

- sure føtter

- daimlignende firkanter (peanøttruter?)

- karameller i blankt papir, både vanlige og bringebær/lakris

- dropsfrosker som er søt utenpå med lakrispulver inni

- speilegg

- små fruktputer

- sånne lange heksehyl, som kommer både i vanlig heksehylsmak, men også i grønn som smaker eple

- pepperkakefudge rundt jul :)

...også må den ekstra barnslige siden i meg alltid ha noe morsomt, som de lange vingummi/skumslangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg smågodtet som selges i norske dagligvarebutikker er utrolig kjedelig. Hadde vært gøy om de kunne introdusert andre leverandører enn Candy King

Enig!

Det svenske smågodtet er tusen ganger bedre! Kommer alltid hjem med en stor pose med all slags god lakris! Salt lakris i alle fasonger :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Candy King suger, så kjøper bare smågodt på typ kino og lignende med godt og ferskt utvalg. Blir alltid forbauset når noe klager over at smågodt er dyrt, eller vil gå et sted det er billig, for tenker at det er noe man spiser så lite av/så sjelden at det ikke har noe å si om hektoprisen er 5 eller 15 kroner.

Har flere ganger kjøpt Candy King-godteri som har vært helt steinhardt og gammelt. Husker en sånn rosa marshmallowpute jeg kjøpte en gang. Forundret over at tanna ikke gikk.

Endret av Samaysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å vite hva man skal nevne her. Men ymse sjokolader, bortsett fra enkelte, fylte, konfekt-sjokolader.

Ellers må det bli flaggermus og krokodiller, skjelett-hoder og lakris, fersken og drops-frosker med pulver i. Dessverre kan jeg være litt for gira på vingummi.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...