Gå til innhold

erfaringer med progestronkrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen erfaringer med progestronkrem? fordeler og ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det progesteronkrem du mener? Hva skal du bruke det for? Og hvilke erfaringer er du ute etter - bivirkninger eller effekt?

Du bør skrive litt mer utfyllende, eller så vet ikke folk hva de skal svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

progestronkrem ja, mot hormonubalanse og pms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteronkrem, ikke progestronkrem....

Jeg har tatt progesteron for å bedre lutefase i forbindelse med prøverørsforsøk, så det blir ikke helt sammenlignbart. Jeg fikk bivirkninger i form av hetetokter, hodepine og søvnforstyrrelser. Men jeg er usikker på om progesteron i form av krem gir andre bivirkninger enn vaginatorer som benyttes i forbindelse med lutefasesvikt eller IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteronkrem, ikke progestronkrem....

Jeg har tatt progesteron for å bedre lutefase i forbindelse med prøverørsforsøk, så det blir ikke helt sammenlignbart. Jeg fikk bivirkninger i form av hetetokter, hodepine og søvnforstyrrelser. Men jeg er usikker på om progesteron i form av krem gir andre bivirkninger enn vaginatorer som benyttes i forbindelse med lutefasesvikt eller IVF.

Og siden man først er pirkete, så heter det luteALfase, ikke lutefase.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og siden man først er pirkete, så heter det luteALfase, ikke lutefase.

Jeg håper ikke du er TS? Snakk om å nå toppen av frekkhet når noen forsøker å hjelpe deg. Her forstår jeg først ikke hvilket legemiddel du bruker, og ber deg presisere, hvorpå du gjentar feil navn. Det finnes flere midler med lignende navn.

Og når noen først forsøker å gi deg et svar, på et mangelfult og upresist innlegg, hjelper det ikke å være sur og krass på toppen. Ikke rart du ikke får svar på det du ber om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke du er TS? Snakk om å nå toppen av frekkhet når noen forsøker å hjelpe deg. Her forstår jeg først ikke hvilket legemiddel du bruker, og ber deg presisere, hvorpå du gjentar feil navn. Det finnes flere midler med lignende navn.

Og når noen først forsøker å gi deg et svar, på et mangelfult og upresist innlegg, hjelper det ikke å være sur og krass på toppen. Ikke rart du ikke får svar på det du ber om....

Neida, jeg er ikke TS.

Men syns det blir litt rart å korrigere andre for feilskriving, når man gjør det selv.

Jeg syns bare du virket litt nedlatende til Ts jeg, for det var EN bokstav som manglet i ordet, og jeg tror ganske sikkert du vet hva hun mente allikevel.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er ikke TS.

Men syns det blir litt rart å korrigere andre for feilskriving, når man gjør det selv.

Jeg syns bare du virket litt nedlatende til Ts jeg, for det var EN bokstav som manglet i ordet, og jeg tror ganske sikkert du vet hva hun mente allikevel.

Jeg synes ikke svaret mitt var nedlatende. Jeg gjettet riktig, som du ser av mitt første innlegg. Men da TS gjentar feil navn påpeker jeg hva det egentlig heter. Det er greit å kunne navnet på legemiddelet man skal gå på, for å slippe missforståelser.

Det jeg synes var nedlatende er å rakke ned på svaret til en som forsøker å hjelpe TS, når hun ikke får andre svar på spørsmålet hun stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, ikke krangle i tråden da:-) ok å bli rettet på angående navnet, jeg ante ikke at jeg skrev det feil. Ellers ser det ikke ut til at det er så mange erfaringer om dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker om progesteronkrem i form av helsekost o.l så er det bare tull.

Det er for små doser til å hjelpe for noe som helst. Om du har problemer med for lite progesteron så gå til lege (gynekolog) og få målt det og kanskje få hjelp for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker om progesteronkrem i form av helsekost o.l så er det bare tull.

Det er for små doser til å hjelpe for noe som helst. Om du har problemer med for lite progesteron så gå til lege (gynekolog) og få målt det og kanskje få hjelp for det.

Problemet er bare at alle hormonproblemer stort sett blir "løst" ved hjelp av syntetiske hormoner, f.eks. p-piller og minipiller, dersom man ber om hjelp fra lege/gynekolog. Legen kan få apoteket til å lage krem med høyere dose progesteron, men man skal mase temmelig mye og ha en veldig grei lege før de skriver ut resept på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er snakk om en krem med bioidentiske hormoner skrevet ut av lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått påvist hormonfeil, altså progesteronmangel så får du sikkert foreskrevet Crinone e.l.

Om du har et barneønske så kan det være lurt å få progesterontilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er progesterontilskudd reseptbelagt?

Tullekremer fra helsekost, nei.

Ordentlige progesterontilskudd som tas som vagitorier (gel eller piller), ja.

Hormoner skal man ikke tulle med, derfor er det på resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Progesteronkrem, ikke progestronkrem....

Jeg har tatt progesteron for å bedre lutefase i forbindelse med prøverørsforsøk, så det blir ikke helt sammenlignbart. Jeg fikk bivirkninger i form av hetetokter, hodepine og søvnforstyrrelser. Men jeg er usikker på om progesteron i form av krem gir andre bivirkninger enn vaginatorer som benyttes i forbindelse med lutefasesvikt eller IVF.

Rekner ikke med at du har faat bioidentisk progesteron av legen ,Sikkert slik syntetisk dritt som klusser med kroppen.slik som i PP ,hormonspiral ,plaster og sproyte.tenke mange flere hadde blitt gravide med ekte progesteron.veldig synd at legene har mer tro paa de syntetiske,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ikke syntetisk, bioidentiske hormoner, p-piller og lignende går jeg ikke på, fordi jeg tåler det dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Flesteparten av norske leger gir deg syntetisk progesteron.det er ikke identisk med det du har i kroppen.syntetisk er i prevensjon og overgangs plaster ,piller.

Jeg bruker bioidentisk fra USA ,kjoper paa nettet ,ogsaa NATPRO er bra ,skjekk paa facebook,det er snakk om aa ha balanse i hormonene ,ikke vits aa ta test for du har kanskje nok prog men for mye ostrogen,balanse er ikke bra ,vann i kroppen ,omme bryster ,hodepine ,vektoppgang lite sexlyst .Mange ting er galt da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

nei, ikke syntetisk, bioidentiske hormoner, p-piller og lignende går jeg ikke på, fordi jeg tåler det dårlig

Navn på denne? Greit å ha i bakhodet om jeg skulle få behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...