Gå til innhold

Noen logopeder her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står 40 studiepoeng her og her?

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Jeg ser ikke hvor du har det fra. Hvis du eksempelvis trykker på 'Timeplan pensum eksamensdato' så ser du det går over 4 semestere. Altså full 120 poengs master...

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke hvor du har det fra. Hvis du eksempelvis trykker på 'Timeplan pensum eksamensdato' så ser du det går over 4 semestere. Altså full 120 poengs master...

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

 

Hvis du trykker på linkene jeg sendte, så ser du det står 40 studiepoeng på høyre side der... :)

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trykker på linkene jeg sendte, så ser du det står 40 studiepoeng på høyre side der... :)Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Det er et fag du har trykket på. Faget er på 40 studiepoeng. Selve masteren, som består av flere fag, er tilsammen på 120 studiepoeng,

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et fag du har trykket på. Faget er på 40 studiepoeng. Selve masteren, som består av flere fag, er tilsammen på 120 studiepoeng,

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

 

Jeg kan ikke finne noe master på 120 studiepoeng inne på den siden.. 

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten heter det vel emne, ikke fag :)



Anonymous poster hash: 0e441...8dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det heter emne.

Masteren er 120 studiepoeng. Det står helt sikkert UiO sine sider. Et fulltidsstudie er på 60 studiepoeng pr. Studieår. Ganger det med to blir det 120 studiepoeng.

Dine linker med 40 studiepoeng henviser altså til emner som er på tilsammen 40 studiepoeng, og som strekker seg over flere semestre.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.uio.no/studier/program/spesped-master/

Det er vel dette som er gjeldene for UiO. Der er det fordypning i logopediske emner. Hele master er på 120 studiepoeng, slik det står beskrevet i linken.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

 

Der var det, ja. Fant det ikke først, så trodde ikke det fantes master på 120 studiepoeng der. Takk :) 

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.uio.no/studier/program/spesped-master/

Det er vel dette som er gjeldene for UiO. Der er det fordypning i logopediske emner. Hele master er på 120 studiepoeng, slik det står beskrevet i linken.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

 

Men? Det der er jo master i spesped, ikke logoped? Så ikke det først heller...

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva dere som har mastergrad i logopedi, tjener som logopeder? :)



Anonymous poster hash: 0e441...8dd
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men? Det der er jo master i spesped, ikke logoped? Så ikke det først heller... Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Ja, hvor du kan velge fordypning i logopedi og da bli logoped.

Lønn varierer. Jeg lønnes som lektor med tillegg, andre lønnes for mastergrad.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor du kan velge fordypning i logopedi og da bli logoped.

Lønn varierer. Jeg lønnes som lektor med tillegg, andre lønnes for mastergrad.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

 

Hvor mye er det i året ca? 

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastergrad er vel på 415000 ca.

Lektor med tilleggsutdanning er på 470 000 ca.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbmarkedet er tøft, og jeg vet om flere nyutdannede i Trondheim som ikke får jobb som logoped fordi det mangler jobb. Det er viktig å være fleksibel i starten og søke flere plasser. Behovet for logopeder er stort. Man kan jobbe privat, men det frarådet å starte med det som nyutdannet.

Jeg søkte f.eks. på seks ulike logopedstillinger i hele sør-Norge, kom på fire intervju og fikk to tilbud. For min del har ikke arbeidsmarkeder bydd på noen store utfordringer.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

hmmm..... Jeg sitter med helt motsatt erfaring i Oslo. Det var utrolig lett å få seg jobb. Jeg hade tre tilbud før jeg var ferdig med masteren (ett av de var faktisk i Trondheim). Det sagt så hadde jeg vært "smart" å jobbet som logopedvikar før jeg var ferdig studert. Alle jeg studerte med fikk seg relevant jobb innen jul (var jo ikke alle som ønsket logopedjobb heller). 

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men? Det der er jo master i spesped, ikke logoped? Så ikke det først heller...

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

 

masteren er en master i spes. ped med logopedi.

 

 

Men? Det der er jo master i spesped, ikke logoped? Så ikke det først heller...

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

 

Masteren er en master i spes.ped. med fordypling i logopedi. Hvis du ser her: http://www.uio.no/studier/program/spesped-master/studieretninger/radgivning/oppbygging/så ser du at du fyller på med logopedifag i de graøøn fordypningsfeltene.

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..... Jeg sitter med helt motsatt erfaring i Oslo. Det var utrolig lett å få seg jobb. Jeg hade tre tilbud før jeg var ferdig med masteren (ett av de var faktisk i Trondheim). Det sagt så hadde jeg vært "smart" å jobbet som logopedvikar før jeg var ferdig studert. Alle jeg studerte med fikk seg relevant jobb innen jul (var jo ikke alle som ønsket logopedjobb heller).  Anonymous poster hash: e9d3b...45d

Det er kanskje ikke like enkelt nå? I alle fall ikke om man er etablert et sted og ikke er så veldig mobil.

Små steder har ikke så mange logopedstillinger, og de som har det har gjerne bare stillinger på 50 prosent eller mindre. Sist jeg sjekket var det to ledige stillinger i hele landet, så det er jo ikke mange akkurat. Årlig utdannes det vel opp til 60 logopeder, kanskje mer?

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kanskje ikke like enkelt nå? I alle fall ikke om man er etablert et sted og ikke er så veldig mobil.

Små steder har ikke så mange logopedstillinger, og de som har det har gjerne bare stillinger på 50 prosent eller mindre. Sist jeg sjekket var det to ledige stillinger i hele landet, så det er jo ikke mange akkurat. Årlig utdannes det vel opp til 60 logopeder, kanskje mer?

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

det var i 2014, så det er ikke lenge siden... Mange stillinger blir ikke utlyst. Vi ansetter på mitt ppt kontor 3 bare nå. Men det er vikariater da, og alle går til folk som kjenner som kjenner.... Det lønner seg klart å ha en fot eller to innenfor.

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var i 2014, så det er ikke lenge siden... Mange stillinger blir ikke utlyst. Vi ansetter på mitt ppt kontor 3 bare nå. Men det er vikariater da, og alle går til folk som kjenner som kjenner.... Det lønner seg klart å ha en fot eller to innenfor. Anonymous poster hash: e9d3b...45d

Kontakter er viktig. På småsteder og i små kommuner er det få stillinger, uavhengig av hvor mange kontakter man har.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakter er viktig. På småsteder og i små kommuner er det få stillinger, uavhengig av hvor mange kontakter man har.

Anonymous poster hash: b56b8...fe0

I små kommuner er det ikke mange stillinger nei, men det private markedet kan gjerne være bra. Som nyutdannet er det jo uansett kjipt hvis du blir tvunget til å starte privat.

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tok min master ved UIO på fulltid. Det var mange fra Bodø, som kom og hadde praksis i Oslo. Jeg forstod ikke helt av HI om du ønsket eller ikke ønsket Trondheim, men kan anbefale Oslo, de har også deltidsstudier der. Du trenger ingen relevant yrkeserfaring, og kan søke deg rett fra barnehagelærer utdanningen din og inn på to årig master. Anbefaler for øvrig yrket veldig, det er superspennende!

 

Lykke til!

Anonymous poster hash: e9d3b...45d

 

 

Kan du linke til noe mer informasjon om at man kan søke rett fra barnehagelærerutdanning til to årig logoped-master? Slik jeg har forstått det så må man ha minimum 30 studiepoeng spesialpedagogikk først, altså at man må ta det etter bacheloren, før man kan søke seg inn på master. 

 

Anonymous poster hash: 0e441...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...