Gå til innhold

Dere som har gått sykepleien..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gikk dere og husker dere sånn ca hvor mye penger dere brukte på pensumbøker i de forskjellige semestrene?

Skolen min har ikke lagt ut noen pensumliste på nett, så jeg er veldig nysgjerrig på hvor mye jeg bør belage meg på å betale.



Anonymous poster hash: b7139...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi regnet ut at hadde vi kjøpt alle bøkene nye som vi trengte første året, så hadde vi brukt 13000 kr. Dette fordi mange av bøkene var de bare 2 sider du trengte fra. Finn ut de viktigste bøkene, og ta kopi der det ikke er så mange sider du trenger i pensum :)



Anonymous poster hash: 6b297...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi regnet ut at hadde vi kjøpt alle bøkene nye som vi trengte første året, så hadde vi brukt 13000 kr. Dette fordi mange av bøkene var de bare 2 sider du trengte fra. Finn ut de viktigste bøkene, og ta kopi der det ikke er så mange sider du trenger i pensum :)

Anonymous poster hash: 6b297...1f2

 

Takk for tipset. :)

Hva endte du opp med å bruke da, etter å ha trukket i fra de unødvendige bøkene?

Anonymous poster hash: b7139...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 4000. Men jeg har en mor som har gått sykepleien, så jeg fikk mange av de gratis med henne. 



Anonymous poster hash: 6b297...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ekstremt mye, men jeg elsker å ha nye bøker og ikke brukte bøker. Anbefaler å kjøpe brukt samt kopiere dersom det er få sider du trenger, som h*n over her skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på HDH, men det begynner å bli noen år siden, så husker ikke hva jeg brukte. Mange beholder bøkene etter at de er ferdig, så det var vanskelig å gå kjøpt brukt. Men du må for all del ikke finne på å kjøpe alt som er på pensumlisten! Mange bøker har bare noen få sider/kapitler, de kan du låne på biblioteket og så skriver du av nødvendig notater, evt kopierer sider og modeller du trenger. kjøp det som er hovedbøkene, som har mye pensum og som du trenger gjennom hele studiet. På første året er det gjerne anatomi/fysiologi som er viktigst.



Anonymous poster hash: 9590d...a1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...