Gå til innhold

Greit å bli naver ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har sagt opp jobben. Får dere noen form for støtte fra nav ? Jeg har etter anbefaling fra lege og psykolog sagt opp min stilling. Vil ikke gå inn på detaljer, men jeg kunne ikke bli i den jobben. Jeg er aktiv, og leiter i alle steder jeg kommer på. Jeg har søkt ca 8 stk, men ble tatt til intervju til en. Jeg vil virkelig jobbe,og er motivert til å finne noe nytt. Jeg er utdannet sosionom, er gift og har to små barn.

Anonymous poster hash: 43d95...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I ditt tilfelle er det helt greit. Din tidligere arbeidsplass var tydeligvis ikke noe for deg, og du er dessuten aktiv arbeidssøker. Stå på, du blir forhåpentligvis ikke naver lenge. Ikke skam deg over dette.

Anonymous poster hash: 0d2ed...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En naver misbruker systemet. Det gjør ikke du.

Anonymous poster hash: 3f798...1a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt overhodet ikke misbruke systemet. Jeg vil bare ha trygg økonomi til jeg finner fast jobb. Men jeg leste at jeg måtte vente i to måneder. Hjelpes. Hva skal vi leve av i to måneder? Jeg bor i bitte liten by,med få jobber.

Anonymous poster hash: 43d95...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt overhodet ikke misbruke systemet. Jeg vil bare ha trygg økonomi til jeg finner fast jobb. Men jeg leste at jeg måtte vente i to måneder. Hjelpes. Hva skal vi leve av i to måneder? Jeg bor i bitte liten by,med få jobber.

Anonymous poster hash: 43d95...ba8

Nei, akkurat. Så per definisjon er du ikke såkalt naver ;) systemet er til for å hjelpe folk i din situasjon ☺ Lykke til ☺

Anonymous poster hash: 3f798...1a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😊

Anonymous poster hash: 43d95...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lege og psykolog har vel anbefalt deg å si opp jobben av en helserelatert grunn? Synes det er rart at de ikke har tenkt på hva du så skulle leve av..

Om du er syk så skulle du og lege søkt AAP, om du er frisk, så kan du søke arbeidsledighetstrygd, med karantetid 8 uker eller så pga. at du sa opp jobben.

Hadde du sagt opp jobben pga. helse i samarbeid med NAV/lege, så hadde du muligens hatt rettigheter uten karantene-tid. 



Anonymous poster hash: 4674f...7ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men hvis du er sosionom, er ikke du da den beste til å kunne svare på ditt eget spørsmål ang mulige støtteordninger fra nav?



Anonymous poster hash: 7a169...ebc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit du får støtte når du faktisk prøver å få jobb. Jeg hatet når jeg var arbeidsledig å noen sa åja så du naver? herremin hatt jeg prøver så hardt jeg kan å få jobb,og jeg fikk jobb også men det tok litt tid. Er ikke alltid det er så mange jobber ledig. søkte på alt jeg kom over også søkte jeg på steder de enda ikke hadde noe ledig. 



Anonymous poster hash: c10eb...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit å nave...

... Men å nave har ingenting med å få rettmessig støtte fra NAV å gjøre. En naver er (og det er til og med definert slik av Språkrådet) en som snylter ved å få urettmessig støtte i ond tro. TS er ikke en slik, og TS skal ikke ha noen som helst dårlig samvittighet her :)



Anonymous poster hash: 98ec8...a05
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar. Og til den som spurte om ikke sosionomer var best til å svare mine rettigheter. Jo om jeg hadde brukt min utdannelse på å jobbe som saksbehandler i nav. Jeg jobber som miljøterapeut,i en bolig. Veldig forskjell. Jeg håper og tror at dette er midlertidig løsning for meg, og at jeg snart kan finne en jobb jeg kan trives i. Blåser egentlig i hvor det er bare jeg får fast inntekt.

Anonymous poster hash: 43d95...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan dokumentere at du måtte si opp pga helse, skal du slippe karantenen. Dette burde fastlegen din ha informert deg om.

Anonymous poster hash: 9c5a9...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En naver er vel definert som en som er på NAV fordi h*n ikke ønsker/gidder å jobbe til tross for at man fullt ut i stand til det, så nei, du er ikke en nav'er. 



Anonymous poster hash: dfeec...61f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...