Gå til innhold

Tvinges til å si opp fordi jeg ikke kan jobbe natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Angst er den nye motesykdommen, bare du gruer deg litt for noe har du angst. Angst blir ikke bedre av  å sitte hjemme, angst blir bedre av terapi og ekponering. Dersom nattevakter utløser angt for ts kan hun likevel søke jobber på dagtid. Sånne som deg burde ikke fått en krone før dere tok dere i nakkeskinnet og gjorde en innsats, ikke bare satt hjemme og skylde på angsten. Ta nå til helvete grep om eget liv fremfor å syns synd på dere selv!!

Anonymous poster hash: 6504c...3bb

 

Angst kan bli så sterkt at det er invalidiserende. Alle sykdommer kommer i variasjoner fra mild til alvorlig. Skulle du tvinge personer med PTSD ut i virksomhet, så ville du gjort de verre, ikke bedre. PTSD er ikke noe man går av seg.

Selv om noe virker ubegripelig for deg, fordi du ikke har evner eller kompetanse til å forstå det, betyr ikke det at det ikke er en anerkjent sykdom, noe det er. Legen og psykologen til TS, har derimot, i motsetning til deg, kompetanse til å kunne vurdere dette. Om det er noen her som trenger å ta grep om egen oppførsel, så er det sannelig deg. 

Anonymous poster hash: b0ea1...cb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Walden

 

Angst er den nye motesykdommen, bare du gruer deg litt for noe har du angst. Angst blir ikke bedre av  å sitte hjemme, angst blir bedre av terapi og ekponering. Dersom nattevakter utløser angt for ts kan hun likevel søke jobber på dagtid. Sånne som deg burde ikke fått en krone før dere tok dere i nakkeskinnet og gjorde en innsats, ikke bare satt hjemme og skylde på angsten. Ta nå til helvete grep om eget liv fremfor å syns synd på dere selv!!

Anonymous poster hash: 6504c...3bb

 

 

Jepp. Følte meg drithipp da jeg fikk panikkangrep i butikken. Kraftig kjekk Mann på 32 år. Hjertet hamret i 150 slag i minuttet, svimmelheten, kvalmen. Jeg var avhengig av bil til jobb, og fikk hyperventilasjonsangrep i tuneller. Ekstremitetene låste seg i unaturlige posisjoner. Føltes dritkult og hippt å måtte kjøre av motorveien og sitte sånn klokka 8 på mårran etter nattevakt. Moteriktig! Å ikke kunne ta seg av sitt eget barn er fett. Å sove 20 timer i døgnet fordi man er utslitt er spennende.

 

Jeg tok tak i det...det tok meg ca ett år å bli relativt symptomfri. Yoga, trening, meditasjon. Jeg kan aldri jobbe natt igjen. 

 

Du må nok skille mellom angst og "angst". Det har gått inflasjon i ordet, men jeg har erfart at det virkelig er en heavy diagnose som heter angst, og det er ikke noe bullshit.

 

PS; Jævla kødd.

 

Ja, og foresten..jeg har ikke fått en eneste krone.

Endret av Walden
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei

 

Har vært sykemeldt i 9 mnd fra min nattevaktsstilling, og sagt i fra til arbeidsgiver (kommunen) at jeg ikke kan fortsette i den. De har sagt at de ikke har noe å omplassere meg i, så nå sier sjefen min at jeg må si opp eller ta ulønnet permisjon når jeg går ut av sykemelding..

 

Kan dette stemme? Må jeg si opp?

 

 

Anonymous poster hash: ddba9...b3a

 

 

Nei, du må ikke si opp. Du må forlenge sykemeldingen din, og eventuelt gå over på AAP igjennom NAV etter sykemeldingsperioden er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de sier deg opp fordi de ikke har mulighet til å omplassere deg, dersom de ikke er pliktige til det, tenker jeg at er det eneste de kan gjøre, og virker som riktig.

Men om det er du som sier opp jobben, så mister du for eksempel noen ukers dagpenger.

 

Det beste ville nok være at du aktivt søker jobb som passer helsen din, og at du ber sjefen din skriftlig om å omplasser deg. Får ikke sjefen det til, kan du be du ham/henne om å si deg opp. Er du villig til å jobbe der og bli omplassert, skal du vel ikke si opp?

 

Men det lureste er å finne ut av både dine rettigheter og plikter. Er man sykemeldt har man dessuten møter med Nav og arbeiddsgiver der vedkommende prøver å finne en omplasseringsløsning hvis dette er det eneste som kan gjøres.

 

 



Anonymous poster hash: 82800...7a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hyeneflokken samlet seg her ja..

Jeg har rapportert samtlige. Har selv hatt angst og vært sykemeldt, og vet hvor vanskelig det er. Utrolig hva folk får seg til å skrive når noen spør om hvilke faktiske rettigheter de har. Dere må ha store store vansker med dere selv. Lykke til TS!

Vel, jeg gråt hver dag før jobb og fikk helt angst av arbeidsoppgavene mine da de var psykisk utmattende. Legen sykemelde meg i 1 mnd, jeg fant ut at det er da helt meningsløst å sykemeldes hele tiden (han ville langtidssykemelde meg), så ba kun om 1 mnd for at jeg kunne få tid til å søke nye jobber! Og jeg fikk en ;)

Anonymous poster hash: f20e6...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du ikke lenger kan jobbe natt?

Er det helsemessige årsaker, så plikter de å tilrettelegge eller omplassere deg. Men du risikerer å ende opp i renhold, barnehage, pleie og omsorg osv. Takker du nei til tilbudet de kommer med, så mister du muligheten til tilrettelegging.

 

Hvordan det stiller seg om det er andre grunner enn helsemessig, kan jeg ikke svare på. Men er det helsemessige grunner så har du vel også legen din med på laget. 



Anonymous poster hash: a14e7...c39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan man være for syk til å jobbe natt?

 

 

Sykmeldt i 9 måneder fordi du ikke kan jobbe natt?? Hvorfor i alle dager har du gått hjemme SÅ lenge? Du skriver som om dagvakter hadde løst hele problemet for deg?? Selvfølgelig kan du ikke gå og holde på en stilling for alltid på denne måten, det er kraftig utnytting av systemet... I mine øyne handler ikke dette om oppsigelse på grunn av sykdom, men på grunn av vanskelig oppførsel fra din side.

Anonymous poster hash: c6c71...293

 

Oj, her er det mye uvitenhet ute å går, eller er dere rett og slett bare ute etter å dømme? 

 

Det er allmenn kjent at det ikke er bra å jobbe natt over tid, og noen tåler det mindre enn andre.

Tar selv ekstra vakter på natt innimellom, å jeg kjenner det på kroppen at det tar på - selv om det ikke er så mye fysisk arbeid på natten, så er det tungt å være våken hele natten. Tarmsystemet er heller ikke vant til å "jobbe" på natten, så magen blir i ulage, man må sove på dagen, noe som ikke alltid er like enkelt - ihvertfall ikke å få sammenhengende søvn, og man blir veldig trøtt og sliten. 

 

At ts har vært sykemeldt i 9 mnd behøver ikke bety at det er derfor hun har vært sykemeldt, men at dagens helsesituasjon har endret seg og tilsier at hun derfor ikke kan jobbe natt. 

Anonymous poster hash: a14e7...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...