Gå til innhold

BI studenter her? (Og andre studenter) Jeg lurer på et par ting!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal mest sannsynlig begynne på BI til høsten. Er 28 år og har et barn på 3 år, jeg og barnefar er ikke sammen, men samarbeider bra. 

 

Jeg gruer meg veldig til å sette meg på skolebenken igjen, og gruer meg egentlig mest til det sosiale.. Har hørt at mange av dem som går på BI er "hypersosiale" og at det kryr av supervakre små sneller på 19 år og en haug av 19 år gamle gutter med sleik som går med dress på skolen. Dette er ca min rake motsetning :o 

 

Har fått tips om å delta på ekstra aktiviteter - uten at jeg er sikker på hva de mener med det, hva slags ekstra aktiviteter kan man bli med på? Og er dette aktiviteter som foregår innenfor tidsperioden 09.00 - 16.00....? 

 

En annen ting: denne fadderuken, hvordan funker dette i prakis? Jeg kjenner INGEN som går på BI og føler det blir litt kleint å møte opp mutters alene for å drikke øl med en gjeng med 19 åringer? Huff...



Anonymous poster hash: 4d565...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen personlig erfaring fra BI, men aldersspriket var stort i mitt profesjonsstudium. De fleste aktiviteter er frivillige, så det er mulig å avvente eller unngå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heltidsstudiun barchelor du skal gå? Har tatt master of management der (Oslo) og der var alle typer mennesker. Litt flere som du beskriver på barchelor og master fulltid..:) lykke til! Du finner helt sikkert vinner☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen personlig erfaring fra BI, men aldersspriket var stort i mitt profesjonsstudium. De fleste aktiviteter er frivillige, så det er mulig å avvente eller unngå.

Hva mener du? Jeg vil jo ikke unngå dem, jeg ønsker jo å bli kjent med noen. Det jeg lurte på er om disse aktivitetene også er på dagtid.

Anonymous poster hash: 4d565...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg vil jo ikke unngå dem, jeg ønsker jo å bli kjent med noen. Det jeg lurte på er om disse aktivitetene også er på dagtid.

Anonymous poster hash: 4d565...de6

 

Ja det er ofte aktiviteter og ting på dagtid først, og så vors/fest på kveld i fadderuka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene er i alle aldere, vi hadde er spenn på 19-40 hehe. Flere i klassen min som var gift og hadde barn så ikke bekymre deg. Jeg kjente heller ingen som begynte samtidig med meg men det gjore egentlig ingen av de andre heller så det var fort gjort å få venner. Du finner uansett noen i samme "livssituasjon" som jeg så du slipper nok å dra på grøftefylla sammen med de 19åringene som fortsatt synes det er stas hehe

Anonymous poster hash: b372d...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

 

Jeg skal mest sannsynlig begynne på BI til høsten. Er 28 år og har et barn på 3 år, jeg og barnefar er ikke sammen, men samarbeider bra. 

 

Jeg gruer meg veldig til å sette meg på skolebenken igjen, og gruer meg egentlig mest til det sosiale.. Har hørt at mange av dem som går på BI er "hypersosiale" og at det kryr av supervakre små sneller på 19 år og en haug av 19 år gamle gutter med sleik som går med dress på skolen. Dette er ca min rake motsetning :o 

 

Har fått tips om å delta på ekstra aktiviteter - uten at jeg er sikker på hva de mener med det, hva slags ekstra aktiviteter kan man bli med på? Og er dette aktiviteter som foregår innenfor tidsperioden 09.00 - 16.00....? 

 

En annen ting: denne fadderuken, hvordan funker dette i prakis? Jeg kjenner INGEN som går på BI og føler det blir litt kleint å møte opp mutters alene for å drikke øl med en gjeng med 19 åringer? Huff...

Anonymous poster hash: 4d565...de6

 

 

Hei!

 

Jeg begynner selv på BI Nydalen, til høsten, og kjenner ingen. Gruer meg veldig Ta gjerne kontakt med meg, skulle gjerne kjent hvertfall en før jeg begynner der! 

Endret av lili93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En annen ting: denne fadderuken, hvordan funker dette i prakis? Jeg kjenner INGEN som går på BI og føler det blir litt kleint å møte opp mutters alene for å drikke øl med en gjeng med 19 åringer? Huff...

Anonymous poster hash: 4d565...de6

 

Vet ikke hvordan det er på BI, men jeg går på jus. Hos oss var det også fadderuke med lite eller ingen alkohol. Der er det også vanligvis litt eldre studenter. Ser for meg at de har lignende tilbud på BI. Selv var jeg 27 da jeg startet på jus i fjor. Kom i kontakt med folk i alle aldre, leste en del med en 19-åring. Tenker ikke over alder så mye når vi leser og kan være med henne på fritiden, men jeg synes ikke det er så gøy å drikke med  fulle 19-åringer. Da merker jeg aldersforskjellen. 

 

Forstå det er skummelt å starte, følte det samme selv.

Anonymous poster hash: e356e...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...