Gå til innhold

Masterring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere andre kjøpt/skal kjøpe masterringen ved deres universitet? Er det noen som gjør det lenger? Det er så mange mailer om dette for tiden, men den er jo temmelig dyr..

Du som kjøpte den, bruker du den egentlig?



Anonymous poster hash: 2d046...6ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kandidatring heter det vel egentlig forresten.



Anonymous poster hash: 2d046...6ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe når jeg er ferdig om et par år, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den så veldig ofte. Men er jo et veldig fint minne å ha - "vitnemålet sitt i gull". Fint minne på godt utført arbeid!



Anonymous poster hash: 350cd...4ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om engang..

Er det noe alle høgskoler/universiteter har?

Nope, bare noen få (og gjelder vel bare visse studier?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, bare noen få (og gjelder vel bare visse studier?).

Ok, kanskje ikke så rart at jeg ikke har hørt om det da ;)

Søren og! Jeg vil også ha en ring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å kjøpe når jeg er ferdig om et par år, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den så veldig ofte. Men er jo et veldig fint minne å ha - "vitnemålet sitt i gull". Fint minne på godt utført arbeid!

Anonymous poster hash: 350cd...4ce

Var det jeg også tenkte litt på, at det er et fint minne. Samtidig synes jeg det er et litt dyrt minne om jeg ikke skal bruke den.. :P

Det har jeg aldri hørt om engang..

Er det noe alle høgskoler/universiteter har?

Visste faktisk ikke at ikke alle har det, men nå leste jeg om det.

Ser ut som det gjelder farmasi UiO og NTH/NTNU, NMBU, BI og NHH.

Anonymous poster hash: 2d046...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har rett, men jeg har inntrykk av at det er færre som kjøper ringene nå enn for noen år siden. Da jeg gikk ut fra NTNU for ca 15 år siden var det veldig vanlig å kjøpe ringen. Det samme for de som gikk ut fra NLH/UMB/NMBU (nå må de snart bestemme seg for hva de skal hete på Ås…)

Jeg bruker ringen min hver eneste dag fremdeles. Synes den er vakker.



Anonymous poster hash: 37aec...20a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke et alternativ på mitt studie, men om jeg hadde hatt valget ville jeg nok kjøpt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke et alternativ på mitt studie, men om jeg hadde hatt valget ville jeg nok kjøpt ja

Selv om den koster 4000 kroner? :P

Anonymous poster hash: 2d046...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vår:

4870.jpg

NTH sin er ganske kjent:

152213d1346534163-er-dette-alvor-tema_ri



Anonymous poster hash: 2d046...6ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vår:

4870.jpg

NTH sin er ganske kjent:

152213d1346534163-er-dette-alvor-tema_ri

Anonymous poster hash: 2d046...6ff

Siden studiet mitt er et av de fem opprinnelige studiene til NMBU - og det er det pentagrammet står for, så synes jeg det er enda mer stas, og kommer til å kjøpe den til tross for at det koster 4000. Kan godt hende at jeg kanskje kommer til å bruke den noen ganger også!

Anonymous poster hash: 350cd...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er teit med kandidatring. Se hva jeg har klart, liksom. Ja - og hva så: mange studier er lange og det er en del utdanninger som det står respekt av å fullføre. Du er ikke unik om du er sivilingeniør (for å ta et studie som har kandidatring). Hevdelsesbehov tenker jeg da.



Anonymous poster hash: d1ce8...265
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er teit med kandidatring. Se hva jeg har klart, liksom. Ja - og hva så: mange studier er lange og det er en del utdanninger som det står respekt av å fullføre. Du er ikke unik om du er sivilingeniør (for å ta et studie som har kandidatring). Hevdelsesbehov tenker jeg da.

Anonymous poster hash: d1ce8...265

Ja, jeg startet egentlig tråden litt for å høre om noen tenkte sånn etter å ha lest en artikkel i Universitas om at Janteloven kanskje var en av årsakene til at ikke kandidatringer hadde slått an overalt.

For det er jo et veldig koselig minne, og det er vel ikke så mange som vet hva de betyr, og vil tenke at man ønsker å hevde seg selv?

http://universitas.no/nett/60083/haper-pa-ringvirkninger

Anonymous poster hash: 2d046...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er teit med kandidatring. Se hva jeg har klart, liksom. Ja - og hva så: mange studier er lange og det er en del utdanninger som det står respekt av å fullføre. Du er ikke unik om du er sivilingeniør (for å ta et studie som har kandidatring). Hevdelsesbehov tenker jeg da.

Anonymous poster hash: d1ce8...265

På grunn av en ring? Man blir ikke mer sivilingeniør av å ha på seg en ring, og mange som ikke er knyttet til denne utdannelsen vet ikke at det er det ringen er for. Jeg visste det ikke før en familievenn viste meg den (da hun nettopp var ferdigutdannet), selv om broren min har hatt samme i veldig mange år.

Hvorfor kan man forresten ikke være stolt av å ha fullført utdanningen sin?

Man blir ikke mer sivilingeniør av å ha på seg en ring.

Anonymous poster hash: 4f2a2...a11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingen av de jeg kjenner med virkelig gode karakterer fra NTNU går med den ringen. Kanskje de som slet med å komme seg gjennom studieløpet har større behov for å gå med ringen? Eller de som er middels? For å vise at man ER Siv. Ing.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Postet før jeg var ferdig; synes det er underlig å ha et behov for å kommunisere utdanning med et smykke. Det er kun et statussymbol, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene var jo grusomt stygge! Så om noen går med noe sånt kan jeg ikke se at det er pga noe annet enn et statussymbol, eller dårlig smak.

Om man vil ha det som et minne liggende i smykkeskrinet, så for all del. Syns det er en dyr pris for et ubrukt minne. Kan man ikke bare kjøpe en billigere (finere) ring, og si at den er et minne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene var jo grusomt stygge! Så om noen går med noe sånt kan jeg ikke se at det er pga noe annet enn et statussymbol, eller dårlig smak.

Om man vil ha det som et minne liggende i smykkeskrinet, så for all del. Syns det er en dyr pris for et ubrukt minne. Kan man ikke bare kjøpe en billigere (finere) ring, og si at den er et minne?

Har man dårlig smak om man liker noe du synes er stygt? Noen syns de er fine, mens andre synes de er stygge.

Jeg synes de ringene var fine, og kunne lett brukt dem, men det betyr da ikke at jeg har dårlig smak fordi.

Anonymous poster hash: 6840a...521

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man dårlig smak om man liker noe du synes er stygt? Noen syns de er fine, mens andre synes de er stygge.

Jeg synes de ringene var fine, og kunne lett brukt dem, men det betyr da ikke at jeg har dårlig smak fordi.

Anonymous poster hash: 6840a...521

Dårlig smak er jo en subjektiv greie, så jeg vil jo mene at du har dårlig smak. ;) betyr jo ikke at min mening er den rette. Men jeg mistenker at disse ringene hadde blitt mer populære om de hadde sett litt bedre ut. Disse gjør jo veldig mye ut av seg, og er umulig å kombinere med andre smykker uten at det blir totalkræsj i stilen.

Om du liker dem er det jo bare å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...