Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve

Sittestrekene ser jo ut som sixpack :D Hadde dødd for å ha magen din!! Skikkelig motivasjonsbilde (for meg)! Magen er et av problemområdene mine, så den MÅ jobbes med.

Gjør du HIIT hjemme? Jeg så litt på videoen du la ut link fra YouTube, og det ser jo veldig greit ut. Spørs om jeg ikke hadde fått naboklager hvis det plutselig blir dundring i taket deres (er jo litt hopping i videoen). "Nei, jeg bare gjør litt HIIT, det går bra her assa".

Haha, når du sier det så :fnise: Takk skal du ha! Jeg slet med unødvendig fett rundt mageområdet, men det har forandret seg etter jeg la om kostholdet (spiste jo bare dritt) + trente regelmessig. Så... jeg er jo fornøyd! Nå er det musklene jeg skal forbedre!

Jepp, gjør HIIT hjemme. Disse er til å anbefale (+ mange flere):

  1. https://www.youtube.com/watch?v=Vy9WKyN1rig
  2. https://www.youtube.com/watch?v=Ea6o73uwVYM
  3. https://www.youtube.com/watch?v=GzvAC-9MawU
  4. https://www.youtube.com/watch?v=s3zAG4zvVpc
  5. https://www.youtube.com/watch?v=7f9XpgN9f6k (denne tenker jeg at jeg gjør i dag kanskje, hvis jeg ikke tar styrke for overkroppen. Den er god!)

Det er nok en del hopping, ja... Synes jeg så de la ut en HIIT økt uten hopp, for de som bor i leiligheter over andre eller av en eller grunn trenger å være stille :fnise:

Jeg bodde over noen andre i fjor, og etter uker med bekymring for å få klager, tenkte jeg at det får de tåle i 30-60 minutter et par ganger i uka... Fikk ingen klager da.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt genialt med YouTube-videoer! Husker du før, da man måtte kjøpe treningsvideoer på TV-Shop? Hihihi. Har litt lyst til å prøve Yoga eller noe, har du prøvd det på youtube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det er jo helt genialt med YouTube-videoer! Husker du før, da man måtte kjøpe treningsvideoer på TV-Shop? Hihihi. Har litt lyst til å prøve Yoga eller noe, har du prøvd det på youtube?

Ja det er det! Hahaha. ja... Husker at jeg kjøpte meg en DVD med pilates... Ikke verdt pengene, for å si det sånn. Men, men...

Ja, har prøvd, men ikke en ren yogaøkt enda. Kun blanding mellom yoga og kardio :) Finnes mye bra, også for oss nybegynnere... Men jeg er litt rastløs som person, og trenger raske bevegelser for å holde meg interessert (jogging, HIIT, blandinger av styrke og kardio-øvelser, etc.) Men kanskje yoga kan roe meg ned :biggrin:

For eksempel:

https://www.youtube.com/watch?v=OQ6NfFIr2jw (hehe... skal prøve og se om jeg liker det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Her er de nye treningsskoene mine :biggrin::bolledeig:

827a3e04db318558cc88e6fb10e9387f.png

Kjøpte meg et par billigere først i str 36,5, men de var alt for store og brede. Disse er samme størrelse, men smalere og passer foten bedre. De kostet originalt over 1000 kr, men de var på ukestilbud og fikk dem for 599! De er utrolig gode på foten så langt, og gleder meg til å bruke dem.

Er ganske støl enda, så skal vente med treninga til i morgen. :biggrin: Gleder meg ekstra mye nå, med nye sko!

(Oppdatering... Triste nyheter... Har spist hele 5 små sjokoladefondanter i kveld... Samboer lagde, og de var HIMMELSK... Så... Nå får jeg vel magetrøbbel igjen, regner jeg med hehehe...)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

De fordømte fontantene skal ikke ødelegge noe som helst for meg! Gjort er gjort, men nå er det uansett nok! :kjefte:

Så det ble en "1000 (!!) calorie workout" i dag; en blanding mellom styrke og HIIT. Jeg tenkte for meg seg i mitt lille sinn, at nå skal de dumme, unødvendige kaloriene brenne. :trene: Men så gjorde jeg det også fordi jeg elsker å trene. Trodde jeg aldri skulle si det før, men... Det er jo gøy når jeg får det til.

Jeg husker da jeg begynte... Trodde det bare var noe jeg kunne drømme om, men så bestemte jeg meg. Og det å være bestemt er viktig. Jeg hatet alt ved å trene før, men nå er det en del av hverdagen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fordømte fontantene skal ikke ødelegge noe som helst for meg! Gjort er gjort, men nå er det uansett nok! :kjefte:

Så det ble en "1000 (!!) calorie workout" i dag; en blanding mellom styrke og HIIT. Jeg tenkte for meg seg i mitt lille sinn, at nå skal de dumme, unødvendige kaloriene brenne. :trene: Men så gjorde jeg det også fordi jeg elsker å trene. Trodde jeg aldri skulle si det før, men... Det er jo gøy når jeg får det til.

Jeg husker da jeg begynte... Trodde det bare var noe jeg kunne drømme om, men så bestemte jeg meg. Og det å være bestemt er viktig. Jeg hatet alt ved å trene før, men nå er det en del av hverdagen min. :)

Det er viktig å kose seg altså! Selv kjøpte jeg to sjokoladepuddinger med vanliljesaus i dag, og skal KOSE meg med de når jeg får lyst på. Dessuten er det lørdag :D Kos deg med fondanten med god samvittighet, du. Hva er vitsen med å være sunn og trene og leve lenge hvis livet ikke består av litt sjokoladefondant..?

Skulle ønske jeg hadde plass til å trene inne, men hvis jeg skal få til det så må jeg sette sofaen og salongbordet ute på balkongen :fnise: Litt mer praktisk for meg å gå på treningssenter kan du si..

Trening er kjempegøy når man begynner å se resultater! Jeg gleder meg til det. Jeg har en bukse på lur som er for stram rundt magen. Bare vent, dumme bukse :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Ja så klart :laugh: Koser med meg et slikt måltid (vanligvis) en gang per måned. Er ikke så alt for glad i å spise sånn mat oftere, for jeg blir jo bare kvalm og uvel... Men det er jo lov å kose seg med den usunne maten man liker :danse:

Planen var jo å trene lørdagen, men ble litt usikker på om jeg burde gjøre det siden jeg spiste så mange. Men det gikk bra. :)

Deilig med en lang økt uansett, kjente jeg. I dag vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje ta meg en gåtur, eller bare slappe helt av. I morgen blir det trening sammen med en venninne av meg, som jeg trener med regelmessig. Morsomt å trene sammen :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det en times økt med styrke for hele kroppen og HIIT :) Det var tungt, men... Ga ikke opp!

Nå har jeg bestilt prøvetime på treningssenter, og jeg er ganske spent. Det er for å teste ut om jeg liker det, for å lære og for å prøve noe nytt i livet. Får se om det er noe jeg trives med! Kan være greit å få hjelp av instruktør. Jeg gjør sikkert mange øvelser feil, uten å vite det.

Woho! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en times økt med styrke for hele kroppen og HIIT :) Det var tungt, men... Ga ikke opp!

Nå har jeg bestilt prøvetime på treningssenter, og jeg er ganske spent. Det er for å teste ut om jeg liker det, for å lære og for å prøve noe nytt i livet. Får se om det er noe jeg trives med! Kan være greit å få hjelp av instruktør. Jeg gjør sikkert mange øvelser feil, uten å vite det.

Woho! :)

Spennende :) Jeg venter fortsatt på telefon fra PT. Er det gratis med prøvetime? Får du vært med på gruppetime eller er det en instruktør som viser deg rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Spennende :) Jeg venter fortsatt på telefon fra PT. Er det gratis med prøvetime? Får du vært med på gruppetime eller er det en instruktør som viser deg rundt?

Å, okei! :) Ja det er veldig spennende! Det er gratis, i alle fall hos de fleste. Jeg kan bestemme om jeg ønsker med eller uten instruktør og om jeg ønsker gruppetime eller ikke. Gleder meg til å teste ut! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det en svært rolig økt på 45 minutter. Styrke - armer. Skulle bli en HIIT økt, men har (unnskyld, too much information) utrolig vond og løs mage for tiden... Og det å ta en økt med høy intensitet og hopping var en dårlig ide...

Pga. ubehaget og rumlinga i magen tok jeg ikke helt i... Dessverre. Men da får jeg håpe på en bedre dag i morgen! :)

Edit: Skrivefeeeeil... :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en svært rolig økt på 45 minutter. Styrke - armer. Skulle bli en HIIT økt, men har (unnskyld, too much information) utrolig vond og løs mage for tiden... Og det å ta en økt med høy intensitet og hopping var en dårlig ide...

Pga. ubehaget og rumlinga i magen tok jeg ikke helt i... Dessverre. Men da får jeg håpe på en bedre dag i morgen! :)

Edit: Skrivefeeeeil... :)

Huff, hopping når man er løs i maven er ikke så lurt :fnise:

På prøvetimen bør du velge med instruktør så kan du spørre om alt du lurer på :) Ta også en gruppetime så får du bedre innblikk i hva senteret har å tilby; vekter, tredemøller og dusjer er liksom likt overalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det er planen :) Vil gjerne lære med div. maskiner og utstyr, og dermed trenger jeg instruktør. Det gleder jeg meg til. Trenger også å lære ulike teknikker (eller, trenger å sjekke om jeg gjør øvelser riktig).

I dag ble det 40 minutter inteens HIIT, rumpe, bein og abs! Fikk plutselig full energi, og da brukte jeg det til noe nyttig - å bli i bedre form! Hehe :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I går hadde jeg hviledag. Hadde veldig vondt i leggene - sikkert fordi jeg har trent leggene oftere i det siste. ;) Og i dag ble det en 45 minutters HIIT og styrkeøkt for hele kroppen. Nå skal jeg ta helg!!! :) I morgen får jeg se hva jeg gjør. Mest sannsynlig noe kjapt.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Okei, så ble ikke noe "kjapt" i dag. I dag ble det 40 minutter med styrke - mage, rygg og rumpe + 28 minutter HIIT. 68 minutter tilsammen! Fornøyd! I dag tok jeg i, skikkelig. Jeg gjorde ikke det samme - tok noen nye øvelser og de jeg vanligvis liker å ta, presset jeg meg selv i.

Jeg kjenner allerede framgang etter jeg begynte med treninga igjen. Har mye bedre balanse. Kan ta "calf raises" med vekter uten å falle over, hehe :)

Jeg er så glad!!

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det 70 minutter styrke for hele kroppen! Deilig å kjenne at det svir i musklene :trene:

Har fått prøvetime på treningssenter på onsdag og det er jeg veldig spent på. Er litt nervøs, men jeg tror det blir bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

I dag ble det rundt 35 minutter HIIT :) Sliiiiten og støl, ja...

Ha en fin kveld folkens! Nå skal jeg nyte den bitte lille tiden jeg har igjen med fritid... Dessverre er det ikke lenge, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag var jeg på treningssenteret :) Gikk ganske bra! Har visst sterke legger, noe jeg ikke visste om... Det er jo positivt. Og så har jeg lært nye øvelser. Teknikkene på det jeg har trent fra før av (planken, knebøy, utfall, etc.) er gode, men jeg trenger nok øving på alt det nye jeg har gjort i dag... På maskinene.

Her er programmet mitt:

10 min på mølla

Utfall 8kg 16x2

Tåhev 10x2

Knebøy 12kg 10x2

Nedtrekk 27kg 10x2

8c (maskin, husker ikke hva øvelsen kalles) 9kg 10x2

Rygghev 10x2

Russisk twist 3kg 20x2

Planken 1:15x2

Fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Har vært så kvalm og generelt uvel i dag... Har spist mindre enn vanlig + spist kjeks og potetgull. Så er nok derfor... Kroppen er ikke vant til det... Føler meg rett og slett ikke bra. Prøvde å sove, men da ble jeg bare kvalm og ekkel. Uff...

Planen er å trene styrke i morgen. Får se hvordan det går :) Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det 60 min styrketrening med mitt eget treningsprogram. Har laget et hjemme-treningsprogram siden jeg ikke har tunge vekter og maskiner hjemme. Programmet har samme konstruksjon, på en måte. Det er samme øvelser, men med lette vekter og flere repitisjoner + at jeg byttet ut maskin-øvelsene med liknende øvelser jeg kan gjøre hjemme.

Men siden jeg er hos foreldrene mine i helga kan jeg bruke 7 kilos vekter siden de har det :) Så jeg fikk en omtrent like tung økt som på studio i dag. Ble helt utslitt!

Kjenner virkelig at disse styrkeøktene er mer effektivt enn de uten vekter. Kan selvfølgelig få effektive økter uten vekter, kun med kroppsvekt/lette vekter, men dette kjennes på kroppen på en helt annen måte synes jeg.

Fornøyd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...